Bu çalışmanın amacı Türk uyruklu ve Yabancı uyruklu kadınlarda bazı soyo-demografik özelliklerin fiziksel aktivite düzeyleri üzerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Yalova ilinde ikamet etmekte olan toplamda 118 gönüllü kadın oluşturmaktadır. Kadın katılımcıların %50’ si T.C. vatandaşı iken %50’si ise yabancı ülke vatandaşıdır. Yalova ilinde Gençlik sporun yaşam boyu spor faaliyetleri doğrultusunda step-aerobik aktivitesine haftada üç gün birer saat katılan katılımcılar araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.
Araştırma da Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi Kısa Formu (UFAA) (Craig ve ark. 2003) kullanılmıştır. Ölçeğin ilk bölümünde araştırmacılar tarafında oluşturulan. sosyo-demografik özelliklerini belirleyen sorulara yer verilmiştir. Verilerin analizinde ise istatistiksel paket programı olan SPSS 20 0 kullanılmıştır.
Araştırmaya katılan katılımcılara ait betimleyici bilgiler ise yüzde ve frekans şeklinde ifade edilmiştir. Yapılan normallik analizi sonucunda çarpıklık ve basıklık değerlerinin -1,5 ve +1,5 aralığında yer almadığı tespit edilerek ve histogram grafiği de incelenerek, verilerin normal dağılımdan gelmediği tespit edilmiştir.
Bu nedenle analize non-parametrik testler ile devam edilmiştir. Katılımcıların vatandaşlık durumu ile fiziksel aktiviteleri arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığını incelemek için Mann Whitney U testi kullanılırken; yaş, eğitim durumu, boy ve kilo değişkenlerine göre ise Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Kullanılan Mann Whitney U testi ikili karşılaştırma yapmada kullanılırken, Kruskal Wallis H testi ise gruplar arasında anlamlı farklılıkların olması durumunda farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için kullanılmıştır.
Sonuç olarak kadınlarda Fiziksel Aktivite üzerinde vatandaşlık durumu, eğitim durumu, kilo anlamlı fark oluştururken boy ve yaş anlamlı fark oluşturmamıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0