Research Article
BibTex RIS Cite

Racketlon Sporcularının Akış Kuramı Boyutunda Farklılıkların İncelenmesi

Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 97 - 105, 30.08.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı Racketlon sporcularının bu sporu yaparken yaşadıkları akış deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırma için Uluslararası Racketlon Federasyonu’nun düzenlemiş olduğu turnuvalara katılmış 28 Türk sporcu gönüllü olarak kullanılmıştır. Alpullu ve Ak tarafından oluşturulan ‘‘Alpak Akış Kuramı Ölçeği’’ uygulanmıştır. Ölçeğin dört alt boyutu bulunmaktadır. Bunlar, “yeniden katılış”, ‘‘tecrübeye dayalı sıkıntı”, ‘‘artan aşamadaki kaygı” ve “akış” alt boyutlarıdır. Verilerin analizinde hipotezlerin sınanmasında cinsiyet için parametrik olmayan bağımsız iki örnekli Mann-Whitney U testi ile yaş, eğitim, toplam gelir, kaç yıldır Racketlon sporu ile ilgilendiği demografik özelliklerin testinde ise ikiden fazla örnekli test için Kruskal-Wallis testi uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda cinsiyet, yaş, eğitim durumu, gelir ve kaç yıldır Racketlon sporunu yaptığı ile Alpak Akış Kuramı ölçeğinin alt boyutları olan “yeniden katılış”, ‘‘tecrübeye dayalı sıkıntı”, ‘‘artan aşamadaki kaygı” ve “akış” arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.

References

  • Ak, E., Alpullu, A. (2020). Alpak Akış Ölçeği Geliştirme ve Doğu Batı Üniversitelerinin Karşılaştırılması, Sport Sciences, 13.
  • Akcan, D. (2018). Yazılım Geliştiriciler Üzerinde Oyun Reklamlarının Akış Deneyimi ve Başarısı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Akgün E., Nuhoğlu P., Tüzün H., Kaya G., Çınar M. (2011). Bir Eğitsel Oyun Tasarımı Modelinin Geliştirilmesi, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1 (1), 45-46.
  • Alpullu, A., Ak, E. (2018). X ve Y kuşağı akış kuramı boyutları: Alpak akış kuramı ölçek geliştirme ve güvenirliliği üzerine bir çalışma, 16. Spor Bilimleri Kongresi, Antalya.
  • Ayazlar, R. A. (2015). Akış Deneyiminin Yamaç Paraşütü Deneyim Doyumu ve Yaşam Doyumuna Etkileri, 120.
  • Aymankuy, Y., Aymankuy, Ş. (2013). Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm Sektöründeki İstihdamla İlgili Görüşleri ve Sektördeki Kariyer Beklentileri, Akademik Bakış Dergisi, (35), 1-21.
  • Canarslan, Ö. N. (2017). Online Kitlesel Bireyselleştirmede Ürün Değeri ve Akış Deneyiminin Ödeme İsteği ile Satın Alma Olasılığına Etkisi, Doktora Tezi.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 176.
  • Csikszentmihalyi, M. (1977). Beyond Boredom and Anxiety, second printing, San Francisco: Jossey-Bass, 2-5.
  • Csikszentmihalyi, M. (1996). Creativity: Flow and the psychology of discovery and invention, New York: Harper Coilins.
  • Csikszentmihalyi, M. (1988). Optimal Experience: Psychological Studies of Flow Consciousness, Cambridge University Press.
  • Jackson, S. A., Marsh, H. W. (1996). ‘Development and Validation of A Scale to Measure Optimal Experience: The Flow State Scale’, Journal of Sport and Exercise Psychology, 18, 17-35.
  • Karaca, K. Ç. (2018). Restoran Atmosferinin Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Akış Deneyiminin Aracılık Rolü, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6 (15), 776.
  • Kaya, B., Metin, T. (2015). Kapalı Rekreasyon Tesislerinde Kullanıcıların Akış Deneyimlerinin İncelenmesi, Seyahat ve Otel işletmeciliği Dergisi, 12 (2), 22.
  • Kivikangas, J. M. (2006). Psychophysiology of flow experience: an explorative study, University of Helsinki Department of Psychology, Master’s Thesis.
  • Krenn, C. (2015). Darstellung und Endwicklung der Sportart Racketlon in Östererich, Universitat Wien, Magisterarbeit.
  • Özkara B., Özmen M. (2016). Akış Deneyimine İlişkin Kavramsal Bir Model Önerisi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 11(3), 71- 100.
  • Podgorsek D. (2009). Racketlon – Nova Oblika Tekmovanja Sportov Z Loparji, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za Sport, Diplomsko Delo.
  • Sahranç Ü. (2008). Bir Durumluk Akış Modeli: Stres Kontrolü, Genel-Öz Yeterlik, Durumluk Kaygı, Yaşam Doyumu ve Akış İlişkileri, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 122.
  • Türksoy, A., Altıncı, E. E., Üster, U., Relationship between motivation and dispositional flow state on football players participating in the U13-U16 football leagues, Procedia – Social and Behavioral Sciences, Volume 185, 2015, p: 301-306.
  • Wang J., Cheng C., Chen C. (2012). Tactics on Badminton: Synergy analysis for Racketlon, International Journal of the Physical Sciences, 7 (6), 937-943.
Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 97 - 105, 30.08.2020

Abstract

References

  • Ak, E., Alpullu, A. (2020). Alpak Akış Ölçeği Geliştirme ve Doğu Batı Üniversitelerinin Karşılaştırılması, Sport Sciences, 13.
  • Akcan, D. (2018). Yazılım Geliştiriciler Üzerinde Oyun Reklamlarının Akış Deneyimi ve Başarısı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Akgün E., Nuhoğlu P., Tüzün H., Kaya G., Çınar M. (2011). Bir Eğitsel Oyun Tasarımı Modelinin Geliştirilmesi, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1 (1), 45-46.
  • Alpullu, A., Ak, E. (2018). X ve Y kuşağı akış kuramı boyutları: Alpak akış kuramı ölçek geliştirme ve güvenirliliği üzerine bir çalışma, 16. Spor Bilimleri Kongresi, Antalya.
  • Ayazlar, R. A. (2015). Akış Deneyiminin Yamaç Paraşütü Deneyim Doyumu ve Yaşam Doyumuna Etkileri, 120.
  • Aymankuy, Y., Aymankuy, Ş. (2013). Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm Sektöründeki İstihdamla İlgili Görüşleri ve Sektördeki Kariyer Beklentileri, Akademik Bakış Dergisi, (35), 1-21.
  • Canarslan, Ö. N. (2017). Online Kitlesel Bireyselleştirmede Ürün Değeri ve Akış Deneyiminin Ödeme İsteği ile Satın Alma Olasılığına Etkisi, Doktora Tezi.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 176.
  • Csikszentmihalyi, M. (1977). Beyond Boredom and Anxiety, second printing, San Francisco: Jossey-Bass, 2-5.
  • Csikszentmihalyi, M. (1996). Creativity: Flow and the psychology of discovery and invention, New York: Harper Coilins.
  • Csikszentmihalyi, M. (1988). Optimal Experience: Psychological Studies of Flow Consciousness, Cambridge University Press.
  • Jackson, S. A., Marsh, H. W. (1996). ‘Development and Validation of A Scale to Measure Optimal Experience: The Flow State Scale’, Journal of Sport and Exercise Psychology, 18, 17-35.
  • Karaca, K. Ç. (2018). Restoran Atmosferinin Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Akış Deneyiminin Aracılık Rolü, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6 (15), 776.
  • Kaya, B., Metin, T. (2015). Kapalı Rekreasyon Tesislerinde Kullanıcıların Akış Deneyimlerinin İncelenmesi, Seyahat ve Otel işletmeciliği Dergisi, 12 (2), 22.
  • Kivikangas, J. M. (2006). Psychophysiology of flow experience: an explorative study, University of Helsinki Department of Psychology, Master’s Thesis.
  • Krenn, C. (2015). Darstellung und Endwicklung der Sportart Racketlon in Östererich, Universitat Wien, Magisterarbeit.
  • Özkara B., Özmen M. (2016). Akış Deneyimine İlişkin Kavramsal Bir Model Önerisi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 11(3), 71- 100.
  • Podgorsek D. (2009). Racketlon – Nova Oblika Tekmovanja Sportov Z Loparji, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za Sport, Diplomsko Delo.
  • Sahranç Ü. (2008). Bir Durumluk Akış Modeli: Stres Kontrolü, Genel-Öz Yeterlik, Durumluk Kaygı, Yaşam Doyumu ve Akış İlişkileri, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 122.
  • Türksoy, A., Altıncı, E. E., Üster, U., Relationship between motivation and dispositional flow state on football players participating in the U13-U16 football leagues, Procedia – Social and Behavioral Sciences, Volume 185, 2015, p: 301-306.
  • Wang J., Cheng C., Chen C. (2012). Tactics on Badminton: Synergy analysis for Racketlon, International Journal of the Physical Sciences, 7 (6), 937-943.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Article
Authors

Ersoy Korer 0000-0002-0134-1646

Aytekin Alpullu

Publication Date August 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Korer, E., & Alpullu, A. (2020). Racketlon Sporcularının Akış Kuramı Boyutunda Farklılıkların İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 4(2), 97-105.

Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0