Gelişim dönemlerinde uygulanan fiziksel aktivite programlarının adölesan bireylerin fiziksel uygunluk ve temel motorik özelliklerini etkilediği bilinmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda adölesan dönemde uygulanan yaz dönemi etkinlikleri önem arz etmektedir. Bu araştırmada; 10-12 yaş aralığında yaz dönemi (8 hafta) spor okulu futbol branşına devam eden çocuklar ile eğitsel oyunla futbol oynayan çocukların fiziksel uygunluk profillerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma grubunu futbol eğitimi ve eğitsel oyun ile eğitim alan 10-12 yaş aralığında 66 (33 Kontrol-33 Deney) gönüllü çocuk oluşturdu. Araştırmada yer alan katılımcıların boy, vücut ağırlığı, dikey sıçrama, esneklik, el kavrama kuvveti ve bacak kuvveti ölçümleri alındı. Verilerin analizinde “Independent Samples T” testi kullanıldı ve anlamlılık p>0,05 olarak kabul edildi. Elde edilen verilere göre; deney ve kontrol gruplarının bacak kuvveti, el kavrama kuvvetleri, dikey sıçrama, esneklik ve otuz metre değerlerinde istatiksel açıdan anlamlı farklılık olduğu belirlenirken (p<0,05), on metre sürat değerinde ise istatiksel açıdan anlamlı farklılık olmadığı tespit edildi (p>0,05). Sonuç olarak, fiziksel uygunlukları karşılaştırılan adölesanların uygulanan eğitim programlarının araştırma grubunun fiziksel uygunluk düzeylerini farklı düzeyde etkilediği görülmüştür.
It is known that physical activity programs applied during developmental periods affect the physical fitness and basic motoric characteristics of adolescents. In line with this information, summer activities applied in the adolescence period are important. In this study; It is aimed to compare the physical fitness profiles of children between the ages of 10-12 who attend the sports school football branch in the summer (8 weeks) and children who play football with educational games. The research group consisted of 66 (33 Control-33 Experimental) children aged 10-12 who were trained with football education and educational games. Height, body weight, vertical jump, flexibility, hand grip strength and leg strength measurements of the participants in the study were taken. “Independent Samples T” test was used in the analysis of the data and the significance was accepted as p>0.05. According to the data obtained; While it was determined that there was a statistically significant difference in the leg strength, hand grip strength, vertical jump, flexibility and thirty meter values of the experimental and control groups (p<0.05), there was no statistically significant difference in the ten meter speed value (p>0,). 05). As a result, it was seen that the education programs applied to the adolescents whose physical fitness were compared affected the physical fitness levels of the research group at different levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0