ÖZ
Amaç: Gülümseme, yüz estetiğinin değerlendirilmesinde ve bireylerin sosyal etkileşiminde önemli bir role sahiptir. Bir gülümsemenin estetik değerlendirmesinde kişilik özelliklerinin, etnik grupların ve mesleki deneyimlerin etkileri bugüne kadar araştırılan konular arasındadır. Günümüzde sosyal medyada tanınır olmanın da estetik algıyı etkileyebilecek faktörler arasında olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma Çukurova Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesine başvuran hastaların sosyal medyada tanınan ve tanınmayan modeller üzerinde estetik algılarını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın örneklemini Çukurova Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'ne başvuran 18-65 yaş arası 70 kadın, 60 erkek 130 hasta oluşturmuştur. Dental estetik normlarına uymayan gülüşlere sahip (Gummy smile, diastema, orta hat kayması, üst santral çapraşıklık, düz gülüş arkı) sosyal medya tanınırlığına sahip beş ünlü kişi ve aynı özelliklere sahip ünlü olmayan beş kişi seçildi. Katılımcılardan tüm yüz ve ağız gülümseme fotoğraflarını 5'li Likert ölçeğine göre değerlendirmeleri istendi. Verilen puanları karşılaştırmak için Ki-kare testi kullanıldı. Tüm sonuçlar p<0.05 olduğunda anlamlı kabul edildi.
Bulgular: Orta hat kayması (p=0.202), ve düz gülümseme arkı (p=0.061), açısından ünlülere ait fotoğraf değerlendirmelerinde istatistiksel olarak anlamlı ilişki yokken ünlü olmayanlara ait fotoğraf değerlendirmelerinde istatistiksel olarak anlamlı ilişki vardır (p<0.05). Gummy smile, diastema ve üst santral çapraşıklık içeren her iki gruba ait modellerin değerlendirmelerinde istatistiksel olarak benzer bir ilişki gözlendi.
Sonuç: Bu çalışmanın sınırlamaları dahilinde sosyal medyada tanınmak Gummy smile, diastema ve üst santral çapraşıklık durumlarında estetik algıyı etkilemezken, orta hat kayması ve düz gülümseme arkı durumlarında etkilemiştir.
Katkılarından dolayı Mısra Holdur, İrem Yülek, Ayşe Nur Üredi’ ye teşekkür ederiz.
ABSTRACT
Purpose: Smile has an important role in evaluating facial aesthetics and the social interaction of individuals. In the aesthetic evaluation of a smile, the effects of personality traits, ethnic groups, and professional experiences are among the topics researched to date. Social media is important in terms of increasing visual interaction. This study aimed to evaluate the aesthetic awareness and perceptions of the patients admitted to the Faculty of Dentistry of Cukurova University on the models recognized and unrecognized by social media.
Material And Methods: The study sample consisted of 70 females; 60 males 130 patients aged 18-65 years who applied to the Cukurova University Faculty of Dentistry. Five famous persons on social media and five non-famous persons with the same features were selected, with smiles that do not comply with dental aesthetic norms (Gummy smile, diastema, midline shift, upper central crowding, straight smile arc). Participants were asked to evaluate all facial and mouth smile photos (of all models according to a 5-point Likert scale. A Chi-square test was used to compare the given scores. All results were considered significant when p<0.05.
Results: In terms of midline shift (p=0.202) and straight smile arc (p=0.061), there was no statistically significant relationship in the photographic evaluations of celebrities, while there was a statistically significant correlation in the photographic evaluations of non-celebrities (p<0.05). A statistically similar relationship was observed in the evaluations of the models belonging to both groups, which included gummy smiles, a diastema, and upper central crowding.
Conclusions: Within the limitations of this study, being famous on social media did not affect the aesthetic perception in cases of gummy smile, a diastema, and upper central crowding but affected in cases of midline shift and straight smile arc.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2022 |
Submission Date | May 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.