AMAÇ :
Bu çalışma, Atatürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi klinik öğrencilerinin İnsan İmmün Yetmezlik Virüsü (HIV) ve Edinsel Bağışıklık Yetersizliği Sendromu (AIDS) hakkındaki bilgi düzeylerini karşılaştırmalı olarak değerlendirmeyi amaçlamıştır.
YÖNTEM :
Diş hekimliği öğrencilerinin HIV / AIDS'e karşı farkındalık ve tutumlarını değerlendirmek için 10 sorudan oluşan bir anket hazırlandı. Öğrencilerle yüz yüze görüşmeler yapılarak veriler toplandı. Tanımlayıcı tipte düzenlenen bu araştırma, 01 Temmuz - 31 Aralık 2019 tarihleri arasında Atatürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin HIV / AIDS'e karşı farkındalık ve tutumlarını değerlendirmek amacıyla, çoktan seçmeli ve boşluk doldurmalı sorulardan oluşan, anket formu kullanılmıştır . Elde edilen verilerin istatistiksel analizi ki-kare karşılaştırma testleri kullanılarak yapıldı; p<0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edildi.
BULGULAR :
Verilen cevaplara bakıldığında farkındalık seviyesinin tüm katılımcılar arasında yüksek değerlerde olduğu görülse de, dördüncü sınıf öğrencilerinin beşinci sınıf öğrencilerine göre HIV konusunda daha az bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Sonuçlar p0.05 düzeyinde anlamlı olarak belirlenmiştir. Ayrıca her iki üniversite öğrencilerinin verdiği cevaplar arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. (p>0.05) Ondokuz Mayıs Üniversitesinde yapılan ankette AIDS’de ortaya çıkan komplikasyonların sorulduğu bir soruya 4.sınıf öğrencilerinin % 48’i, 5. sınıf öğrencilerinin ise %73‘ü pamukçuk cevabını vermişlerdir. Atatürk Üniversitesinde yapılan ankette ise AIDS’li hastalarda HIV virüsünün izole edilebildiği bölgelerin sorulduğu soruda 4.sınıf öğrencileri %70, 5.sınıf öğrencileri % 84 oranında meni cevabını vermişlerdir.
SONUÇ:
Çoğu öğrencinin HIV/AIDS'in nasıl bulaştığı konusunda yetersiz kaldıkları ve HIV/AIDS konusunda bilgi ve kaynak eksikliğinin yanlışlığı tetiklediği sonucuna varılmıştır. Bu bulgulara göre, özellikle klinik öğrencileri için HIV/AIDS hastalarına olumlu tutumlar oluşturmak için etkili eğitim programları hazırlanmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Submission Date | February 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |
Selcuk Dental Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).