Amaç: Travmatik diş yaralanmalarının acil tedavisi hakkında YouTube™ videolarının içeriğinin ve kalitelerinin değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntemler: Travmatik diş yaralanmaları ile ilişkili YouTube™ videolarının tespiti için “avülsiyon, dental yaralanmalar, diş yaralanması,diş travmaları, dişin yerinden çıkması, travma” anahtar kelimeler olarak belirlendi. Arama sonucunda 175 adet YouTube™ videosu tespit edildi. Dahil edilme kriterlerine uygun olan 27 adet video değerlendirildi. Seçilen tüm videoların içerikleri, Uluslararası Dental Travmatoloji rehberleri incelenerek belirlenen parametrelere göre skorlandı ve düşük/yüksek içerikli videolar olarak gruplandırıldı. Videoların kalitesi, Video Bilgisi ve Kalite İndeksi (VIQI) ve Global Kalite Puanı (GQS) kullanılarak değerlendirildi. İstatistiksel analizler için Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis testi ve Spearman korelasyon analizleri kullanılarak yapıldı.
Bulgular: Düşük ve yüksek içerikli grupların, toplam VIQI, GQS, toplam içerik skorları arasında istatistiksel fark tespit edildi (p<0,05). Toplam içerik, ,GQS, süre ve VIQI skorları arasında korelasyon tespit edildi (p<0,001). Toplam içerik, toplam VIQI, GQS, VIQI 2 skorları ve süreler incelendiğinde farklı video kaynakları arasında anlamlı fark bulundu (p<0,05). Sonuç: Travmatik diş yaralanmaları ile ilgili YouTubeTM videolarında, avülsiyon ve avülse dişin saklanma şekli en çok ele alınan konuydu; ancak maalesef içeriklerinde yanlış bilgiler de verilmekteydi. Sınırlı sayıda videoda acil müdahalenin öneminden ve alınması gereken önlemlerden bahsedildi. Bu nedenle, yeni travma rehberlerine göre hazırlanmış, hasta ve hekimler için bilgilendirici videolara ihtiyaç vardır.
YOK
YOK
YOK
YOK
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Research |
Authors | |
Project Number | YOK |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | November 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |
Selcuk Dental Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).