Amaç
Bu çalışmanın amacı, 4. ve 5. sınıf diş hekimliği öğrencilerinin anterior estetik restorasyonlara yönelik bilgi düzeyini, deneyimlerini, farkındalıklarını ve motivasyonlarını değerlendirmektir.
Yöntem
Çalışma, Selçuk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu tarafından onaylanmıştır. Bu araştırmada, toplam 31 sorudan oluşan bir Google Form anketi hazırlanmıştır. Çalışma için 9 farklı diş hekimliği fakültesindeki 4. ve 5. sınıf öğrencilerine e-posta ve sosyal medya aracılığıyla davet gönderilmiştir. Tüm fakültelerden toplam 240 katılımcı ankete yanıt vermiştir. Katılımcıların kişisel bilgileri kaydedilmemiş, veriler anonim olarak analiz edilmiştir. Anket sonuçlarının istatistiksel analizi için Kruskal-Wallis,Mann-Whitney U ve T testleri kullanılmıştır (p>0.05).
Bulgular
Anketimize cevap veren 9 fakülteden 240 katılımcının hepsinin cevapları geçerli kabul edilmiştir. Toplam 240 katılımcının %59.4’ü 4. sınıf, %40.6’sı ise 5. sınıf öğrencilerinden oluşmuştur. Katılımcıların %66.9’u klinikte 0-5 arasında vaka yaptığını, %84.9’u anterior restorasyonlar için ek bir eğitim almadığını, %37.7’si anterior restorasyonlara yüksek ilgisi olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin %52.1’i klinik eğitimlerini yetersiz bulurken, %85.4’ü müfredatın anterior restorasyonlara yönelik yeterli olmadığını ifade etmiştir. Ayrıca, %96.1’lik bir oranla öğrenciler, anterior estetik restorasyonlar konusunda daha fazla pratik yapma imkânı talep etmiştir. Klinikte yapılan vaka sayısına göre yetkinlik düzeyini ölçmek için Mann-Whitney U testi yapılmıştır. İstatistiksel olarak ; 0-5 vaka yapan grup ile diğer iki grup (6-10 vaka ve 11+ vaka) arasında anlamlı fark görülmüştür (p<0.001). Ancak, 6-10 vaka ile 11 ve üzeri vaka yapan gruplar arasında anlamlı bir fark yoktur (p>0.05). Estetik diş hekimliği alanında ek eğitim alan öğrenciler ile almayan öğrenciler arasında yetkinlik farkının analizi için Kruskall-Wallis testi yapılmıştır. Estetik diş hekimliği ile ilgili alınan ek eğitimler ile yetkinlik skoru arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p<0.05). 4. ve 5. Sınıf diş hekimliği öğrencilerinin yetkinlik düzeyleri arasındaki farkın istatistiksel analizi için T-testi yapılmıştır. Test sonuçlarına göre, 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin yetkinlik düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark izlenmemiştir (p<0.05)
Sonuç:
Anketimizin sonucunda 9 farklı fakülteden katılım sağlayan 4. ve 5. sınıf diş hekimliği öğrencilerinin anterior estetik restorasyonlara yönelik kendilerini yetersiz hissettiklerini ve bu konuda daha fazla klinik deneyim talep ettikleri görülmüştür. Bu öncül çalışmanın, daha fazla katılımcıyla genişletilmesi ve diğer fakültelerle birlikte desteklenmesi gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler: Gülüş tasarımı, diş hekimliğinde lisans eğitimi, anterior restorasyon
Aim:
This study aimed to evaluate the knowledge, experience, awareness, and motivation of 4th- and 5th-year dental students regarding anterior aesthetic restorations.
Methods:
This study was approved by the Selçuk University Faculty of Dentistry Non-Interventional Clinical Research Ethics Committee. In this study, a Google Form survey consisting of a total of 31 questions was prepared. Invitations were sent to 4th and 5th-year students from 9 different dentistry faculties via e-mail and social media. A total of 240 participants from all faculties responded to the survey study. The personal information of the participants was not recorded, and the data were analyzed anonymously. Kruskal-Wallis, Mann-Whitney U and T tests were used for statistical analysis of the survey results (p<0.05).
Results:
Of the 240 participants, 59.4% were 4th-year students and 40.6% were 5th-year students. Among the respondents, 66.9% reported performing 0–5 clinical cases, and 84.9% stated that they had not received additional training in anterior restorations. Furthermore, 52.1% found their clinical education insufficient, and 85.4% believed that the curriculum did not adequately address anterior restorations. Notably, 96.1% of students expressed a desire for more hands-on practice opportunities in anterior aesthetic restorations. The Mann-Whitney U test was conducted to assess competency levels based on the number of cases performed in the clinic. Statistically, a significant difference was observed between the group that performed 0-5 cases and the other two groups (6-10 cases and 11+ cases) (p<0.001). However, there was no significant difference between the groups that performed 6-10 cases and 11 or more cases (p>0.05). To analyze the competency differences between students who received additional training in aesthetic dentistry and those who did not, the Kruskal-Wallis test was performed. It was found that there was no statistically significant difference between additional training in aesthetic dentistry and competency scores (p>0.05). A T-test was conducted to analyze the difference in competency levels between 4th and 5th-year dental students. According to the test results, no statistically significant difference was observed between the competency levels of 4th and 5th-year students (p>0.05).
Conclusion:
This study reveals that 4th- and 5th-year dental students feel inadequately prepared for anterior aesthetic restorations and seek more opportunities for practical training. Expanding this preliminary study with more extensive participation and collaboration across other dental faculties is recommended.
Keywords: Smile design, undergraduate education in dentistry, anterior restoration
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Restorative Dentistry, Dentistry (Other) |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | September 19, 2025 |
Submission Date | April 15, 2025 |
Acceptance Date | July 21, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 12 Issue: 4 |
Selcuk Dental Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).