Amaç: Bu çalışmanın amacı, diş hekimliği öğrencilerinin klinik öncesi endodonti pratik dersindeki performansları ile ilgili akran ve öğretim üyesi değerlendirmeleri arasındaki uyumu incelemektir.
Materyal ve Metot: Veriler, XXXXX Üniversitesi'nde klinik öncesi endodonti pratik dersine kayıtlı olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 2. Sınıf diş hekimliği öğrencilerinden toplanmıştır. Ders koordinatörünün endodontik giriş kavitesi dersini teorik olarak anlatmasının ardından alt ve üst premolar dişlerde endodontik giriş kavitesi preparasyonu için elde bir demonstrasyon yapılmıştır. Daha sonra açılan kavitelerde dereceli puanlama anahtarı kullanımı öğrencilere detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Öğrencilerden, derste açılan endodontik giriş kavitesi ile ilgili akran performanslarını anonim bir şekilde değerlendirmeleri istenmiştir. Akran değerlendirmelerinden sonra, bir akademik personel de aynı dereceli puanlama anahtarını kullanarak öğrenci performanslarını değerlendirmiştir. Akran ve öğretim üyesi değerlendirmeleri arasındaki uyum 0,05 anlamlılık düzeyine sahip Man-Whitney U Testi testi kullanılarak karşılaştırılmıştır.
Bulgular: Alt ve Üst premolar dişlere açılan giriş kavitelerinde akran ve öğretim üyesi değerlendirme sonuçları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (P <0.05). Öğretim üyesi değerlendirme notları, akran değerlendirmesi notlarına kıyasla anlamlı derecede daha düşük bulunmuştur. Tespit edilen hataların türü ve sıklığı incelendiğinde, akranlar tarafından en sık görülen hata, giriş kavitelerinin çok küçük açılması olurken; öğretim üyeleri tarafından en sık tespit edilen hata, pulpa odası tavanı veya boynuzunun tamamen uzaklaştırılmaması olmuştur.
Sonuç: Öğretim üyesi değerlendirmelerine daha yakın olması için uygulamalı eğitim ve geri bildirim yoluyla diş hekimliği öğrencilerinin akran değerlendirme becerileri geliştirilebilir. Böylece öğrencilerin endodontik prosedürleri gerçekleştirmek için yeterli düzeyde bilgi ve becerilerle mezun olma potansiyeli yaratılabilir.
Objectives: This pilot study aimed to evaluate the agreement between peer and faculty assessments of dentistry students' performance in a preclinical endodontics practical course.
Materials and Methods: Data were collected from second-year dentistry students enrolled in the preclinical endodontics practical course at XXXXX University. Participation in the study was voluntary. Following a theoretical explanation of the endodontic access cavity course by the course coordinator, a demonstration was conducted on preparing endodontic access cavities in both upper and lower premolars. The scoring rubric was then explained to the students in detail. Students were then asked to evaluate their peers' performances anonymously based on the endodontic access cavities prepared during the course. After the peer evaluations, a faculty member graded the students' performances using the same scoring scale. The agreement between peer and faculty evaluations was analyzed using Mann-Whitney U tests, with a significance level set at 0.05.
Results: A significant difference was found between peer and faculty scores for access cavities opened in upper and lower premolars (P < 0.05). Faculty evaluation scores were significantly lower than those given by peers. The most common error found by peers was the access cavities being opened too small, whereas the most frequent mistake identified by faculty members was failing to completely remove the pulp chamber roof or horn.
Conclusion: Peer evaluation skills in dentistry students can improve through practical training and feedback, aligning them more closely with faculty evaluations. This helps ensure that graduates have the knowledge and skills needed for endodontic procedures.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Endodontics |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | September 19, 2025 |
Submission Date | April 17, 2025 |
Acceptance Date | September 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 12 Issue: 4 |
Selcuk Dental Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).