In this study, disaggragate processed meat consumption and expenditure of household in Konya city were investigated with data obtained by questionnaire. Questionnaire data cover 396 households in different socioeconomic classes. According to relative importance, consumer preferences in research area for meat products are "Freshness-Hygiene-Price-Seller and Brand" respectively. In this study, per capita annual processed meat consumption was estimated 3.5 kg and suasage share in this consumption is 65.7%. Cluster analysis result shows that consumers are indifferences between attributes set of well-known brand Pınar and Maret, Beşler, Е.В.К. and Kon-et and Apikoğlu, İmamoğlu and Van-et.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Bu çalışmada, Konya ili büyükşehir belediye sınırları içinde yaşayan hanehalkını temsil edebilecek büyüklükte belirlenen 396 hanehalkının et mamülleri tüketim ve satın alma davranışları araştırılmıştır. Araştırmada anket uygulanan denekler et ürünleri alış-verişinde göreceli önem sırasına göre "Tazelik-Hijyen-Fiyat-Satıcı ve Marka" tercih etmek- tedir. Araştırma alanında kişi başına yıllık 3.5 kg et mamülleri tüketildiği ve bununda % 65.7'sinin sucuk olduğu tahmin edilmiştir. Grup analizi sonuçları tüketicilerin "Pınar ile Maret", "Beşler, EBK ve Kon-et" ve Apikoğlu, İmamoğlu ve Van-et" markalarını özellik seti bakımından bir- birlerine çok yakın olarak algıladıklarını göstermiştir.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Agricultural Economics (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 15, 1995 |
Submission Date | January 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 7 Issue: 9 |
Selcuk Agricultural and Food Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).