Bu çalışmada, Konya ili büyükşehir belediye sınırları içinde yaşayan hanelerinin temsil edilebilecek büyüklükte belirlenen 396 hanenin et mamulleri tüketimi ve satın alma davranışları araştırılmıştır. Araştırmada anket uygulanan denekler ürünleri alırken-verişirken göreceli önem sırasına göre "Tazelik-Hijyen-Fiyat-Satıcı ve Marka" tercih etmektedir. Araştırma alanında kişi başına yıllık 3.5 kg et mamulü tüketildiği ve bunun % 65.7’sinin sucuk olduğu tespit edilmiştir. Grup analiz sonuçları tüketicilerin "Pınar ile Maret", "Beşler, EBK ve Kon-et" ve Apikoğlu, İmamoğlu ve Van-et" markalarını özellikle seçtiklerini göstermiştir.
n this study, disaggregate processed meat consumption and expenditure of households in Konya city were investigated with data obtained by questionnaire. Questionnaire data cover 396 households selected at different socio-economic classes. According to relative importance, consumer preferences in research are rated for meat products as "Freshness-Hygiene-Price-Seller and Brand" respectively. In this study, per capita annual processed meat consumption was estimated as 3.5 kg and sausage as the main consumption is 65.7%. Cluster analysis result shows that consumers prefer "Pınar and Maret", "Beşler, E.B.K. and Kon-et" and "Apikoğlu, İmamoğlu and Van-et" brands.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Agricultural Extension and Communication |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 1995 |
Submission Date | September 10, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 8 Issue: 10 |
Selcuk Agricultural and Food Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).