Review
BibTex RIS Cite

Metaverse Dünyasının Eğitim Modeli Olarak Kullanımı ve Muhasebe Eğitimine Yansımaları

Year 2022, , 433 - 443, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1139375

Abstract

Covid-19 pandemisinin başlamasıyla beraber öğrenciler, özellikle ilk iki eğitim-öğretim yılında gerek ilk ve orta öğretimde gerekse yüksek öğretimde akranlarıyla fiziksel etkileşimden ve sosyal bir öğrenme ortamından yoksun bir şekilde eğitimlerine devam etmişlerdir. Bu dönemlerde tüm eğitim kurumları hızlı bir şekilde online eğitime geçmesine ve bazı platformlar ile sosyal etkileşim kurmaya çalışmasına rağmen hem eğitimciler hem de öğrenciler için eğitimin en kötü yılları olduğu yapılan akademik çalışmalar ile ifade edilmektedir. Pandeminin dijitalleşmeye olan etkisi nedeniyle eğitim yöntemlerinde de birçok farklı model geliştirilmiş ve öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin ve birbirleriyle etkileşimin daha yüksek olduğu üç boyutlu modeller üzerine yoğunlaşılmıştır.
Çalışmanın amacı günümüzde çokça tartışılan ve üç boyutlu sanal dünyayı ifade eden Metaverse kavramının, eğitim modeli olarak kullanılabilirliğini tartışmak ve muhasebe eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik bazı değerlendirmelerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, literatürden hareketle Metaverse kavramı çeşitli yönleriyle ele alınmış Metaverse ortamında yapılan eğitim çalışmalarının avantajlarına ve dezavantajlarına değinilerek muhasebe eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.

Supporting Institution

40. TÜRKİYE MUHASEBE EĞİTİMİ SEMPOZYUMU

References

  • Akdeniz, S., Ahçı, Z., & Yumuşak, S. (2020). Sanal gerçeklik ve psikoterapide kullanımı. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi(4), 1-20.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 Sürecinde Acil Durum Uzaktan Eğitimi Yoluyla Verilen Muhasebe Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Andrews, C., Southworth, M., Silva, J., & Silva, J. (2019). Extended Reality in Medical Practice. Current Treatment Options in Cardiovascular Medicine, 21. doi:10.1007/s11936-019-0722-7
  • Anwar, K., & Adnan, M. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students perspectives. Journal of Pedagogical Research, 1, 45-51. doi:10.33902/JPSP.2020261309
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N., & Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective. Sustainability, 12(20). doi:10.3390/su12208438
  • Ayiter, E. (2008). Integrative art education in a metaverse: ground. Techoetic Arts, 6(1), 41-53.
  • Barry, D. M., Ogawa, N., Dharmawansa, A., Kanematsu, H., Fukumura, Y., Shirai, T., Kobayashi, T. (2015). Evaluation for Students’ Learning Manner Using Eye Blinking System in Metaverse. Procedia Computer Science, 60, 1195-1204. doi:https://doi.org/10.1016/j.procs.2015.08.181
  • Christopoulos, A., Mystakidis, S., Pellas, N., & Laakso, M.-J. (2021). ARLEAN: An Augmented Reality Learning Analytics Ethical Framework. Computers, 10(8). doi:10.3390/computers10080092
  • Collins, C. (2008). Looking to the Future: Higher Education in the Metaverse. 43, 51-63.
  • Dahan, N. A., Al-Razgan, M., Al-Laith, A., Alsoufi, M. A., Al-Asaly, M. S., & Alfakih, T. (2022). Metaverse Framework: A Case Study on E-Learning Environment (ELEM). Electronics, 11(10). doi:10.3390/electronics11101616
  • Diaz, J. E. M., Saldana, C. A. D., & Avila, C. A. R. (2020). Virtual World as a Resource for Hybrid Education. International Journal of Emerging Technologies In Learning, 15(15), 94-109. doi:10.3991/ijet.v15i15.13025
  • Duan, H., Li, J., Fan, S., Lin, Z., Wu, X., & Cai, W. (2021). Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype.
  • EON-XR. (2020). A virtual Lab For Chemistry Students. A Virtual Lab for Chemistry Students - EON Reality (25.06.2022)
  • Farjami, S., Taguchi, R., Nakahira, K. T., Nunez Rattia, R., Fukumura, Y., & Kanematsu, H. (2011, 2011//). Multilingual Problem Based Learning in Metaverse. Paper presented at the Knowledge-Based and Intelligent Information and Engineering Systems, Berlin, Heidelberg.
  • Guo, H. Y., & Gao, W. R. (2022). Metaverse-Powered Experiential Situational English-Teaching Design: An Emotion-Based Analysis Method. Frontiers in Psychology, 13. doi:10.3389/fpsyg.2022.859159
  • Gümüş, A., & Karaca, H. (2021). Öğretim Elemanlarının Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yaklaşımını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 19(42), 891-910.
  • Ibáñez, M.-B., & Delgado-Kloos, C. (2018). Augmented reality for STEM learning: A systematic review. Computers & Education, 123, 109-123. doi:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.05.002
  • Kablan, A. (2018). Endüstri 4.0 "Nesnelerin İnterneti"- Akıllı İşletmeler ve Muhasebe Denetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23, 1561-1579.
  • Koç, F. (2021). Türki̇ye Muhasebe Standartları/türki̇ye Fi̇nansal Raporlama Standartları (Tms/tfrs) Kapsamında Yer Alan Ölçüm Esaslarının Öğreti̇lmesi̇nde Oyunlaştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 17(1).
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (3), 262-288.
  • Kye, B., Han, N., Kim, E., Park, Y., Jo, S., & Huh, S. (2021). Educational applications of metaverse: possibilities and limitations. jeehp, 18(0), 32-30. doi:10.3352/jeehp.2021.18.32
  • Lee, H., Woo, D., & Yu, S. (2022). Virtual Reality Metaverse System Supplementing Remote Education Methods: Based on Aircraft Maintenance Simulation. Applied Sciences, 12(5). doi:10.3390/app12052667
  • Lee, H. J., & Hwang, Y. (2022). Technology-Enhanced Education through VR-Making and Metaverse-Linking to Foster Teacher Readiness and Sustainable Learning. Sustainability (Switzerland), 14(8). doi:10.3390/su14084786
  • Lee, L.-H., Braud, T., Zhou, P., Wang, L., Xu, D., Lin, Z., . . . Hui, P. (2021). All One Needs to Know about Metaverse: A Complete Survey on Technological Singularity, Virtual Ecosystem, and Research Agenda.
  • Liu, X., & Zhang, J. (2012). Foreign Language Learning through Virtual Communities. Energy Procedia, 17, 737-740. doi:https://doi.org/10.1016/j.egypro.2012.02.165
  • Maharg, P., & Owen, M. (2007). Simulations, Learning and The Metaverse: Changing Cultures in Legal Education. Journal of Information, Law and Technology, 1.
  • Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A., & Kishino, F. (1994). Augmented reality: A class of displays on the reality-virtuality continuum. Telemanipulator and Telepresence Technologies, 2351. doi:10.1117/12.197321
  • Mystakidis, S. (2022). Metaverse. Encyclopedia, 2(1). doi:10.3390/encyclopedia2010031
  • Nakahira, K. T., Rodrigo, N. R., Taguchi, R., Kanematsuy, H., & Fukumural, Y. (2010, 1-4 Nov. 2010). Design of a multilinguistic Problem Based Learning learning environment in the metaverse. Paper presented at the 2010 2nd International Symposium on Aware Computing.
  • Narlıkaya, Z., & Demir, Ö. (2020). COVID-19 Salgını Sürecinde Muhasebe ve Finans Derslerini Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Tutumlarının Araştırılması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(60), 2894-2904.
  • ODTÜ. (2021). Türk Araştırmacılardan Okulları "Metaverse" Ortamına Taşıyan Teknoloji. https://basinda.metu.edu.tr/2021-12-15/2769799. (20.04.2022)
  • ODTÜ. (2022). ODTÜ Sanal Kampüs. http://virtualcampus.metu.edu.tr/index-tr.php?p=metu-virtual-campus. (20.04.2022)
  • Ogles, J. (2021). World's First Virtual Reality Charter School, Optima Domi, Launching In Naples. https://floridapolitics.com/archives/480583-worlds-first-virtual-reality-charter-school-optima-domi-launching-in-naples/. (19.04.2022)
  • Park, S., & Kim, S. (2022). Identifying World Types to Deliver Gameful Experiences for Sustainable Learning in the Metaverse. Sustainability, 14(3). doi:10.3390/su14031361
  • Pellas, N., Mystakidis, S., & Kazanidis, I. (2021). Immersive Virtual Reality in K-12 and Higher Education: A systematic review of the last decade scientific literature. Virtual Reality, 25(3), 835-861. doi:10.1007/s10055-020-00489-9
  • Sachs, G. (2021). Framing the Future of Web 3.0. Metaverse Edition. Retrieved from https://www.goldmansachs.com/insights/pages/framing-the-future-of-web-3.0-metaverse-edition.html:
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Siyaev, A., & Jo, G. S. (2021). Towards Aircraft Maintenance Metaverse Using Speech Interactions with Virtual Objects in Mixed Reality. Sensors, 21, 2066. doi:10.3390/s21062066
  • Slater, M., Gonzalez-Liencres, C., Haggard, P., Vinkers, C., Gregory-Clarke, R., Jelley, S., Silver, J. (2020). The Ethics of Realism in Virtual and Augmented Reality. Frontiers in Virtual Reality, 1.
  • Unrealengine.com. (2022). MetaHuman creator. https://www.unrealengine.com/en-US/digital-humans. (19.04.2022)
  • Yaşar, R. Ş., & Alkan, G. (2019). Muhasebe Eği̇ti̇minde Oyunlaştırma: Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 12(2), 331-352.
  • Yücel, G., Güvemli, B., & Adiloğlu, B. (2022). Muhasebe Eğitiminde Vak'a Kullanımı: Geliştirme ve Uygulama Sorunları. Dijital Çağda Muhasebe Eğitiminden Beklentiler, 40. Muhasebe Eğtimi Sempozyumu Bildiri Kitabı, 18-22 Mayıs, Bolu, Abant.
  • Yükçü, S., & Yükçü, C. (2019). Bilim, Felsefe, Muhasebeye Estetik Bakış. https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12397/13889: İzmir Kitapana Yayınevi.
  • Zuckerberg, M. (2021). Founder Letter. Meta. https://about.fb.com/news/2021/10/founders-letter/. (19.04.2022)

Use of The World of Metaverse in Education and Its Reflections on Accounting Education

Year 2022, , 433 - 443, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1139375

Abstract

With the onset of the Covid-19 pandemic, especially in the first two academic years, students in both primary and secondary education and higher education have continued their education without physical interaction with their peers and without a social learning environment. In these terms, although all educational institutions quickly switched to online learning model and tried to establish social interaction with some platforms, it is expressed by academic studies that it was the worst years of education for both educators and students. Due to the effect of the pandemic on digitalization, many different models have been developed in education methods and three-dimensional models have been focused on, where students' readiness levels and interaction with each other are higher.
The aim of the study is to discuss the usability of the Metaverse concept, which is widely discussed today and expresses the three-dimensional virtual world, as an education model and to make some evaluations about its usability in accounting education. In parallel with this purpose, in the study, the concept of Metaverse has been discussed in various aspects based on the literature, and some suggestions have been made for its usability in accounting education by referring to the advantages and disadvantages of educational studies conducted in Metaverse environment.

References

  • Akdeniz, S., Ahçı, Z., & Yumuşak, S. (2020). Sanal gerçeklik ve psikoterapide kullanımı. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi(4), 1-20.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 Sürecinde Acil Durum Uzaktan Eğitimi Yoluyla Verilen Muhasebe Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Andrews, C., Southworth, M., Silva, J., & Silva, J. (2019). Extended Reality in Medical Practice. Current Treatment Options in Cardiovascular Medicine, 21. doi:10.1007/s11936-019-0722-7
  • Anwar, K., & Adnan, M. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students perspectives. Journal of Pedagogical Research, 1, 45-51. doi:10.33902/JPSP.2020261309
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N., & Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective. Sustainability, 12(20). doi:10.3390/su12208438
  • Ayiter, E. (2008). Integrative art education in a metaverse: ground. Techoetic Arts, 6(1), 41-53.
  • Barry, D. M., Ogawa, N., Dharmawansa, A., Kanematsu, H., Fukumura, Y., Shirai, T., Kobayashi, T. (2015). Evaluation for Students’ Learning Manner Using Eye Blinking System in Metaverse. Procedia Computer Science, 60, 1195-1204. doi:https://doi.org/10.1016/j.procs.2015.08.181
  • Christopoulos, A., Mystakidis, S., Pellas, N., & Laakso, M.-J. (2021). ARLEAN: An Augmented Reality Learning Analytics Ethical Framework. Computers, 10(8). doi:10.3390/computers10080092
  • Collins, C. (2008). Looking to the Future: Higher Education in the Metaverse. 43, 51-63.
  • Dahan, N. A., Al-Razgan, M., Al-Laith, A., Alsoufi, M. A., Al-Asaly, M. S., & Alfakih, T. (2022). Metaverse Framework: A Case Study on E-Learning Environment (ELEM). Electronics, 11(10). doi:10.3390/electronics11101616
  • Diaz, J. E. M., Saldana, C. A. D., & Avila, C. A. R. (2020). Virtual World as a Resource for Hybrid Education. International Journal of Emerging Technologies In Learning, 15(15), 94-109. doi:10.3991/ijet.v15i15.13025
  • Duan, H., Li, J., Fan, S., Lin, Z., Wu, X., & Cai, W. (2021). Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype.
  • EON-XR. (2020). A virtual Lab For Chemistry Students. A Virtual Lab for Chemistry Students - EON Reality (25.06.2022)
  • Farjami, S., Taguchi, R., Nakahira, K. T., Nunez Rattia, R., Fukumura, Y., & Kanematsu, H. (2011, 2011//). Multilingual Problem Based Learning in Metaverse. Paper presented at the Knowledge-Based and Intelligent Information and Engineering Systems, Berlin, Heidelberg.
  • Guo, H. Y., & Gao, W. R. (2022). Metaverse-Powered Experiential Situational English-Teaching Design: An Emotion-Based Analysis Method. Frontiers in Psychology, 13. doi:10.3389/fpsyg.2022.859159
  • Gümüş, A., & Karaca, H. (2021). Öğretim Elemanlarının Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yaklaşımını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 19(42), 891-910.
  • Ibáñez, M.-B., & Delgado-Kloos, C. (2018). Augmented reality for STEM learning: A systematic review. Computers & Education, 123, 109-123. doi:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.05.002
  • Kablan, A. (2018). Endüstri 4.0 "Nesnelerin İnterneti"- Akıllı İşletmeler ve Muhasebe Denetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23, 1561-1579.
  • Koç, F. (2021). Türki̇ye Muhasebe Standartları/türki̇ye Fi̇nansal Raporlama Standartları (Tms/tfrs) Kapsamında Yer Alan Ölçüm Esaslarının Öğreti̇lmesi̇nde Oyunlaştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 17(1).
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (3), 262-288.
  • Kye, B., Han, N., Kim, E., Park, Y., Jo, S., & Huh, S. (2021). Educational applications of metaverse: possibilities and limitations. jeehp, 18(0), 32-30. doi:10.3352/jeehp.2021.18.32
  • Lee, H., Woo, D., & Yu, S. (2022). Virtual Reality Metaverse System Supplementing Remote Education Methods: Based on Aircraft Maintenance Simulation. Applied Sciences, 12(5). doi:10.3390/app12052667
  • Lee, H. J., & Hwang, Y. (2022). Technology-Enhanced Education through VR-Making and Metaverse-Linking to Foster Teacher Readiness and Sustainable Learning. Sustainability (Switzerland), 14(8). doi:10.3390/su14084786
  • Lee, L.-H., Braud, T., Zhou, P., Wang, L., Xu, D., Lin, Z., . . . Hui, P. (2021). All One Needs to Know about Metaverse: A Complete Survey on Technological Singularity, Virtual Ecosystem, and Research Agenda.
  • Liu, X., & Zhang, J. (2012). Foreign Language Learning through Virtual Communities. Energy Procedia, 17, 737-740. doi:https://doi.org/10.1016/j.egypro.2012.02.165
  • Maharg, P., & Owen, M. (2007). Simulations, Learning and The Metaverse: Changing Cultures in Legal Education. Journal of Information, Law and Technology, 1.
  • Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A., & Kishino, F. (1994). Augmented reality: A class of displays on the reality-virtuality continuum. Telemanipulator and Telepresence Technologies, 2351. doi:10.1117/12.197321
  • Mystakidis, S. (2022). Metaverse. Encyclopedia, 2(1). doi:10.3390/encyclopedia2010031
  • Nakahira, K. T., Rodrigo, N. R., Taguchi, R., Kanematsuy, H., & Fukumural, Y. (2010, 1-4 Nov. 2010). Design of a multilinguistic Problem Based Learning learning environment in the metaverse. Paper presented at the 2010 2nd International Symposium on Aware Computing.
  • Narlıkaya, Z., & Demir, Ö. (2020). COVID-19 Salgını Sürecinde Muhasebe ve Finans Derslerini Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Tutumlarının Araştırılması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(60), 2894-2904.
  • ODTÜ. (2021). Türk Araştırmacılardan Okulları "Metaverse" Ortamına Taşıyan Teknoloji. https://basinda.metu.edu.tr/2021-12-15/2769799. (20.04.2022)
  • ODTÜ. (2022). ODTÜ Sanal Kampüs. http://virtualcampus.metu.edu.tr/index-tr.php?p=metu-virtual-campus. (20.04.2022)
  • Ogles, J. (2021). World's First Virtual Reality Charter School, Optima Domi, Launching In Naples. https://floridapolitics.com/archives/480583-worlds-first-virtual-reality-charter-school-optima-domi-launching-in-naples/. (19.04.2022)
  • Park, S., & Kim, S. (2022). Identifying World Types to Deliver Gameful Experiences for Sustainable Learning in the Metaverse. Sustainability, 14(3). doi:10.3390/su14031361
  • Pellas, N., Mystakidis, S., & Kazanidis, I. (2021). Immersive Virtual Reality in K-12 and Higher Education: A systematic review of the last decade scientific literature. Virtual Reality, 25(3), 835-861. doi:10.1007/s10055-020-00489-9
  • Sachs, G. (2021). Framing the Future of Web 3.0. Metaverse Edition. Retrieved from https://www.goldmansachs.com/insights/pages/framing-the-future-of-web-3.0-metaverse-edition.html:
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Siyaev, A., & Jo, G. S. (2021). Towards Aircraft Maintenance Metaverse Using Speech Interactions with Virtual Objects in Mixed Reality. Sensors, 21, 2066. doi:10.3390/s21062066
  • Slater, M., Gonzalez-Liencres, C., Haggard, P., Vinkers, C., Gregory-Clarke, R., Jelley, S., Silver, J. (2020). The Ethics of Realism in Virtual and Augmented Reality. Frontiers in Virtual Reality, 1.
  • Unrealengine.com. (2022). MetaHuman creator. https://www.unrealengine.com/en-US/digital-humans. (19.04.2022)
  • Yaşar, R. Ş., & Alkan, G. (2019). Muhasebe Eği̇ti̇minde Oyunlaştırma: Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 12(2), 331-352.
  • Yücel, G., Güvemli, B., & Adiloğlu, B. (2022). Muhasebe Eğitiminde Vak'a Kullanımı: Geliştirme ve Uygulama Sorunları. Dijital Çağda Muhasebe Eğitiminden Beklentiler, 40. Muhasebe Eğtimi Sempozyumu Bildiri Kitabı, 18-22 Mayıs, Bolu, Abant.
  • Yükçü, S., & Yükçü, C. (2019). Bilim, Felsefe, Muhasebeye Estetik Bakış. https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12397/13889: İzmir Kitapana Yayınevi.
  • Zuckerberg, M. (2021). Founder Letter. Meta. https://about.fb.com/news/2021/10/founders-letter/. (19.04.2022)
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Derleme
Authors

Işık Altunal 0000-0003-0659-3591

Publication Date September 22, 2022
Submission Date July 1, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Altunal, I. (2022). Metaverse Dünyasının Eğitim Modeli Olarak Kullanımı ve Muhasebe Eğitimine Yansımaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(Özel Sayı), 433-443. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1139375

Cited By





Metaverse Risk Perceptions of Gifted Students
International Journal of Contemporary Educational Research
https://doi.org/10.52380/ijcer.2023.10.4.355



METAVERSE ORTAMINDA MUHASEBE EĞİTİMİ
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
https://doi.org/10.18092/ulikidince.1311801





Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.