Dünya’da
turist sayısının her geçen gün artması, destinasyonlar arasındaki rekabeti de
arttırmaktadır. Bu sebeple her destinasyon kendini rakip destinasyonlardan
ayrıştıran farklı yönlerini ön plana çıkarıp rekabette üstünlük sağlamayı amaç
edinmektedir. Destinasyonu farklılaştırma amacı, destinasyon pazarlamasının
önem kazanmasında büyük rol oynamaktadır. Destinasyonlar, konumlandırma, imaj
ve markalama çalışmaları ile etkin bir destinasyon pazarlaması gerçekleştirmeyi
hedeflemektedirler. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması kapsamında
Bilecik İli’nin bir turizm destinasyonu olarak daha etkin nasıl
pazarlanabileceğinin paydaşlar bakış açısı ile tespit etmektir. Çalışmanın
kapsamı Bilecik’te var olan turizm paydaşlarıdır. Araştırma kapsamındaki
paydaşlar ile yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Toplanan
veriler, nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analize tabi tutulmuş ve
elde edilen bulgular destinasyon pazarlaması çerçevesinde tartışılmıştır.
Çalışma sonucunda paydaşların Bilecik İli’ne dair pazarlama çalışmalarını
yeterli bulmadıkları gözlenmiştir. Paydaşlar arasındaki ilişkilerin gelişmemiş
olması, Bilecik turizminin etkin pazarlanabilirliğini olumsuz etkilediği görülmüştür.
Bununla birlikte Bilecik’in bir turizm destinasyonu olarak etkin
pazarlanabilmesi için destinasyon konumlandırması, destinasyon imajı ve
destinasyon markalaması vb. konularda daha kapsamlı çalışmaların yapılması
gerektiği söylenebilir.
Competition between the destinations also increases
with the increasing tourism demand. Therefore, each destination aims to bring
its different aspects from the rival destinations to the forefront and provide
superiority in the competition. The destinations aim to realize effective
destination marketing with positioning, image and branding studies. The aim of this study is to detect how Bilecik
will be marketed more effectively within the scope of destination marketing as
a tourism destination with the opinions of the stakeholders. In the regard,
semi-structured interview is made with stakeholders within the scope of
research. The data collected is analyzed with the descriptive analysis method,
of the qualitative analysis methods, and findings obtained are discussed within
the frame of destination marketing. As result of the study, marketing studies
for Bilecik are not sufficient. It is necessary to conduct studies on the
subjects such as destination positioning, destination image and destination
branding for an effective marketing of Bilecik as a destination.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Submission Date | February 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.