Research Article
BibTex RIS Cite

Perceptions of Hotel Managers Towards Outsourcing in Accommodation Industry: An Investigation on Five and Four-Star Hotels in Fethiye

Year 2019, , 257 - 271, 30.04.2019
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.538668

Abstract

With the use of outsourcing, which is nowadays used by
accommodation companies as a strategic management approach, hotels purchase
services other than their main activities from specialized suppliers. Thus they
can concentrate on their main activities. This study, which was conducted to
determine the perceptions of hotel managers about outsourcing, was carried out
on four and five-star hotels in the Fethiye district of Muğla province.
According to the results of the study, it is determined that in general the use
of outsourcing is preferred due to the cost-cutting effect, it is mostly
preferred in the laundry department and that the accounting department is
effective in reviewing the hotel's outsourcing decisions. In addition, the
opinions of managers about the managerial, organizational, service, cost and
general effects of outsourcing are also included in the conclusion part of the
study.

References

  • Akgöz, E. (2015). Düşünceden uygulamaya otel işletmeciliği. 2.Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Aktürk, A. & Özgür, E. (2011). Otel işletmelerinde bir faaliyet denetim aracı olarak kurumsal karnenin uygulanabilirliği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (50).
  • Atan, H. (2013). Konaklama işletmelerinde dış kaynak kullanımı olarak özel güvenlik Kuşadası bölgesindeki oteller üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Barrows, C. W. & Giannakopoulos, E. (2006). An exploratory study of outsourcing of foodservice operations in Canadian hotels. Turizam: međunarodni znanstveno-stručni časopis, 54(4), 375-383.
  • Barthelemy, J. (2003). The seven deadly sins of outsourcing. The Academy of Management Executive, 17(2), 87-98.
  • Bone, L. E. & Kurtz, D. L. (2009). Contemporary business. The Dryden Press, Thirteenth Edition, USA.
  • Corbett, M. F. (2004). The outsourcing revolution. Why it makes sense and how to do it right. A Dearborn Trade Publishing: Chicago.
  • Coşkun, R. (2002). Öz yetkinliklere odaklanma stratejisi olarak dış kaynak kullanımı (outsourcing). (Ed.) İsmail Dalay, Recai Coşkun ve Remzi Altunışık, Stratejik boyutuyla modern yönetim yaklaşımları içinde, Beta Basım Yayım: İstanbul.
  • Çalık, İ. (2009). Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Demirel, Z. H. (2013). Dış kaynak kullanımının faydaları, riskleri ve performanslara etkisi: Şehir ve sahil otellerinde karşılaştırmalı bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Dolgui, A. & Proth, J. M. (2013). Outsourcing: definitions and analysis. International Journal of Production Research, 51(23-24), 6769-6777.
  • Espino-Rodrı́guez, T. F. & Padrón-Robaina, V. (2004). Outsourcing and its impact on operational objectives and performance: a study of hotels in the Canary Islands. International Journal of Hospitality Management, 23(3), 287-306.
  • Espino-Rodriguez, T. F. & Padrón-Robaina, V. (2005). The management perception of the strategic outsourcing of services: An empirical examination in the hotel sector. The Service Industries Journal, 25(5), 689-708.
  • Gilley, K. M. & Rasheed, A. (2000). Making more by doing less: an analysis of outsourcing and its effects on firm performance. Journal of management, 26(4), 763-790.
  • Greaver, M. F. (1999). Strategic oursourcing, a structured approach to outsourcing decisions and initiaves. Amacom, New York.
  • Güçlütürk, G. (2010). Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımı: Yiyecek içecek departmanlarında bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Gül, H. (2005). Dış kaynak kullanma nedenleri ve taşıdığı riskler: imalat sanayiinde bir uygulama. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 3(4), 157-184.
  • Hallam, G. & Baum, T. (1996). Contracting out food and beverage operations in hotels: a comparative study of practice in North America and the United Kingdom. International Journal of Hospitality Management, 15(1), 41-50.
  • Hemmington, N. & King, C. (2000). Key dimensions of outsourcing hotel food and beverage services. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(4), 256-261.
  • Johns, N. & Lee-Ross, D. (1996). Strategy, risk and decentralization in hospitality operations. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8(2), 14-16.
  • Kakabadse, N. & Kakabadse, A. (2000). Critical review–outsourcing: a paradigm shift. Journal of management development, 19(8), 670-728.
  • Karacaoğlu, K. (2001). Dış kaynaklardan yararlanma ve teknoloji ile ilgili dış kaynaklardan yararlanmanın Türkiye’de bankacılı sektöründe uygulamaları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Karakaş, Y. E. (2012). Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımı: Alanya’da faaliyette bulunan dört ve beş yıldızlı otellerde bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kesgin, M. (2005). Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımı: Antalya’da faaliyette bulunan 4 ve 5 yıldızlı otellerde bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kılıç, H. (2008). Otel işletmelerinin dış kaynak kullanım (outsourcing) düzeyleri (İstanbul İli’indeki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kliem, R. L. (1999). Managing the risks of outsourcing agreements. IS Management, 16(3), 91-93.
  • Koçel, T. (1998). İşletme yöneticiliği. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.: İstanbul.
  • Kozak, M. & Güçlü, H. (2003). Turizm işletmelerinde değişim yönetimi üzerine kavramsal bir inceleme. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 5 (1), 0-0.
  • Lamminmaki, D. (2003). Outsourcing in the hotel industry: A management accounting perspective. Griffith University, Gold Coast, Australia.
  • Lamminmaki, D. (2008). Accounting and the management of outsourcing: An empirical study in the hotel industry. Management Accounting Research, 19(2), 163-181.
  • Lankford, W. M. & Parsa, F. (1999). Outsourcing: a primer. Management Decision, 37(4), 310-316.
  • Martinsons, M. G. (1993). Outsourcing information systems: a strategic partnership with risks. Long Range Planning, 26(3), 18-25.
  • Oktay, E. (2006). Stratejik yönetim sürecinde performans geliştirmenin bir aracı olarak dış kaynak kullanımı: imalat sanayiinde bir uygulama. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Özdoğan, O. N. (2006). Otel işletmelerinde faaliyet alanları açısından dış kaynak kullanımı (outsourcıng) ve finansal performans üzerine etkileri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Özgener, Ş. (2004). Bir yönetim stratejisi olarak outsourcing. (Ed.) İsmail Bakan Çağdaş, Yönetim yaklaşımları: ilkeler, kavramlar ve yaklaşımlar içinde, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Parlar, A. (2002). Outsourcing’i büyüten üç etken. Digital Capital, Yıl:2, Sayı:6.
  • Quélin, B. & Duhamel, F. (2003). Bringing together strategic outsourcing and corporate strategy: Outsourcing motives and risks. European Management Journal, 21(5), 647-661.
  • Sani, A., Dezdar, S. & Ainin, S. (2013). Outsourcing patterns among Malaysian hotels. International Journal of Business and Social Science, 4(9).
  • Tan, C. & Sia, S. K. (2006). Managing flexibility in outsourcing. Journal of the Association for Information Systems, 7(1), 10.
  • Tetik, N. & Ören, V. E. (2007). Dış kaynak kullanımı (outsourcing): Antalya yöresindeki 5 yıldızlı otellerde bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (34), 74-86.
  • Türkoğlu, A. (2012). Maliyet azaltıcı bir yaklaşım olarak muhasebe-finansman alanında dış kaynak kullanımı: Kobi’ler üzerine bir uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Türksoy, S. S. & Türksoy, A. (2007). Otel işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma: çeşme ilçesinde turizm belgeli otel işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma alanlarına ilişkin bir araştırma. D.E.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt:22 Sayı:1, ss:83-104.
  • Uçkun, C. G. & Yüksel, A. (2015). Aile şirketlerinin performansının arttırılmasında bir strateji: Dış kaynaklardan yararlanma (Outsourcing). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(3), 25-39.
  • Yalçın, İ., Akın, M. & Şeker, M. (2011). Kamu hastanelerinde dış kaynak kullanımı: Kayseri Eğitim ve Araştırma Hastanesi örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2011(1), 83-92.
  • Yıldız, S. & Demirel, Z. H. (2014). The benefits, risks and effects on performance of the outsourcing: A comparative study of seasonal and permanent hotels. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, 514-521.
  • Yirik, Ş., Erdinç, S. B. & Göçen, S. (2014). Yöneticilerin gözünden konaklama işletmelerinde dış kaynak kullanımı boyutları ve işletmeye olan finansal etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(2).
  • Zorlu, Ö. (2008). Konaklama işletmelerinde yiyecek içecek hizmetlerinde dış kaynak kullanımı (outsourcing) ve Marmaris yöresinde bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Zöngür, G., Yılmaz, K. G. & Güngördü, A. (2016). Konaklama işletmelerinde dış kaynak kullanımı: Ankara ilindeki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 217-235.

Konaklama Endüstrisinde Dış Kaynak Kullanımına Yönelik Otel Yöneticilerinin Algıları: Fethiye'deki Beş ve Dört Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma

Year 2019, , 257 - 271, 30.04.2019
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.538668

Abstract

Günümüzde konaklama işletmeleri tarafından da stratejik bir
yönetim yaklaşımı olarak kullanılan dış kaynak kullanımı ile oteller asıl
faaliyetleri dışında kalan hizmetleri, konusunda uzman tedarikçilerden satın
almaktadırlar. Böylece asıl faaliyetlerine yoğunlaşabilmektedirler. DKK
uygulamalarına ilişkin otel yöneticilerinin algılarının belirlenmesine yönelik
yapılan bu araştırma, Muğla ili Fethiye ilçesinde faaliyet gösteren dört ve beş
yıldızlı oteller üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre,
DKK’nın genel olarak maliyetleri düşürücü etkisinden dolayı, en çok da
çamaşırhane bölümünde tercih edildiği, muhasebe departmanının otelin DKK
kullanım kararlarını gözden geçirmede etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca,
DKK’nın yönetsel, örgütsel, hizmet, maliyet ve genel etkilerine ilişkin
yönetici görüşlerine de çalışmanın sonuç bölümünde yer verilmiştir.

References

  • Akgöz, E. (2015). Düşünceden uygulamaya otel işletmeciliği. 2.Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Aktürk, A. & Özgür, E. (2011). Otel işletmelerinde bir faaliyet denetim aracı olarak kurumsal karnenin uygulanabilirliği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (50).
  • Atan, H. (2013). Konaklama işletmelerinde dış kaynak kullanımı olarak özel güvenlik Kuşadası bölgesindeki oteller üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Barrows, C. W. & Giannakopoulos, E. (2006). An exploratory study of outsourcing of foodservice operations in Canadian hotels. Turizam: međunarodni znanstveno-stručni časopis, 54(4), 375-383.
  • Barthelemy, J. (2003). The seven deadly sins of outsourcing. The Academy of Management Executive, 17(2), 87-98.
  • Bone, L. E. & Kurtz, D. L. (2009). Contemporary business. The Dryden Press, Thirteenth Edition, USA.
  • Corbett, M. F. (2004). The outsourcing revolution. Why it makes sense and how to do it right. A Dearborn Trade Publishing: Chicago.
  • Coşkun, R. (2002). Öz yetkinliklere odaklanma stratejisi olarak dış kaynak kullanımı (outsourcing). (Ed.) İsmail Dalay, Recai Coşkun ve Remzi Altunışık, Stratejik boyutuyla modern yönetim yaklaşımları içinde, Beta Basım Yayım: İstanbul.
  • Çalık, İ. (2009). Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Demirel, Z. H. (2013). Dış kaynak kullanımının faydaları, riskleri ve performanslara etkisi: Şehir ve sahil otellerinde karşılaştırmalı bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Dolgui, A. & Proth, J. M. (2013). Outsourcing: definitions and analysis. International Journal of Production Research, 51(23-24), 6769-6777.
  • Espino-Rodrı́guez, T. F. & Padrón-Robaina, V. (2004). Outsourcing and its impact on operational objectives and performance: a study of hotels in the Canary Islands. International Journal of Hospitality Management, 23(3), 287-306.
  • Espino-Rodriguez, T. F. & Padrón-Robaina, V. (2005). The management perception of the strategic outsourcing of services: An empirical examination in the hotel sector. The Service Industries Journal, 25(5), 689-708.
  • Gilley, K. M. & Rasheed, A. (2000). Making more by doing less: an analysis of outsourcing and its effects on firm performance. Journal of management, 26(4), 763-790.
  • Greaver, M. F. (1999). Strategic oursourcing, a structured approach to outsourcing decisions and initiaves. Amacom, New York.
  • Güçlütürk, G. (2010). Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımı: Yiyecek içecek departmanlarında bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Gül, H. (2005). Dış kaynak kullanma nedenleri ve taşıdığı riskler: imalat sanayiinde bir uygulama. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 3(4), 157-184.
  • Hallam, G. & Baum, T. (1996). Contracting out food and beverage operations in hotels: a comparative study of practice in North America and the United Kingdom. International Journal of Hospitality Management, 15(1), 41-50.
  • Hemmington, N. & King, C. (2000). Key dimensions of outsourcing hotel food and beverage services. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(4), 256-261.
  • Johns, N. & Lee-Ross, D. (1996). Strategy, risk and decentralization in hospitality operations. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8(2), 14-16.
  • Kakabadse, N. & Kakabadse, A. (2000). Critical review–outsourcing: a paradigm shift. Journal of management development, 19(8), 670-728.
  • Karacaoğlu, K. (2001). Dış kaynaklardan yararlanma ve teknoloji ile ilgili dış kaynaklardan yararlanmanın Türkiye’de bankacılı sektöründe uygulamaları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Karakaş, Y. E. (2012). Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımı: Alanya’da faaliyette bulunan dört ve beş yıldızlı otellerde bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kesgin, M. (2005). Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımı: Antalya’da faaliyette bulunan 4 ve 5 yıldızlı otellerde bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kılıç, H. (2008). Otel işletmelerinin dış kaynak kullanım (outsourcing) düzeyleri (İstanbul İli’indeki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kliem, R. L. (1999). Managing the risks of outsourcing agreements. IS Management, 16(3), 91-93.
  • Koçel, T. (1998). İşletme yöneticiliği. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.: İstanbul.
  • Kozak, M. & Güçlü, H. (2003). Turizm işletmelerinde değişim yönetimi üzerine kavramsal bir inceleme. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 5 (1), 0-0.
  • Lamminmaki, D. (2003). Outsourcing in the hotel industry: A management accounting perspective. Griffith University, Gold Coast, Australia.
  • Lamminmaki, D. (2008). Accounting and the management of outsourcing: An empirical study in the hotel industry. Management Accounting Research, 19(2), 163-181.
  • Lankford, W. M. & Parsa, F. (1999). Outsourcing: a primer. Management Decision, 37(4), 310-316.
  • Martinsons, M. G. (1993). Outsourcing information systems: a strategic partnership with risks. Long Range Planning, 26(3), 18-25.
  • Oktay, E. (2006). Stratejik yönetim sürecinde performans geliştirmenin bir aracı olarak dış kaynak kullanımı: imalat sanayiinde bir uygulama. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Özdoğan, O. N. (2006). Otel işletmelerinde faaliyet alanları açısından dış kaynak kullanımı (outsourcıng) ve finansal performans üzerine etkileri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Özgener, Ş. (2004). Bir yönetim stratejisi olarak outsourcing. (Ed.) İsmail Bakan Çağdaş, Yönetim yaklaşımları: ilkeler, kavramlar ve yaklaşımlar içinde, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Parlar, A. (2002). Outsourcing’i büyüten üç etken. Digital Capital, Yıl:2, Sayı:6.
  • Quélin, B. & Duhamel, F. (2003). Bringing together strategic outsourcing and corporate strategy: Outsourcing motives and risks. European Management Journal, 21(5), 647-661.
  • Sani, A., Dezdar, S. & Ainin, S. (2013). Outsourcing patterns among Malaysian hotels. International Journal of Business and Social Science, 4(9).
  • Tan, C. & Sia, S. K. (2006). Managing flexibility in outsourcing. Journal of the Association for Information Systems, 7(1), 10.
  • Tetik, N. & Ören, V. E. (2007). Dış kaynak kullanımı (outsourcing): Antalya yöresindeki 5 yıldızlı otellerde bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (34), 74-86.
  • Türkoğlu, A. (2012). Maliyet azaltıcı bir yaklaşım olarak muhasebe-finansman alanında dış kaynak kullanımı: Kobi’ler üzerine bir uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Türksoy, S. S. & Türksoy, A. (2007). Otel işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma: çeşme ilçesinde turizm belgeli otel işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma alanlarına ilişkin bir araştırma. D.E.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt:22 Sayı:1, ss:83-104.
  • Uçkun, C. G. & Yüksel, A. (2015). Aile şirketlerinin performansının arttırılmasında bir strateji: Dış kaynaklardan yararlanma (Outsourcing). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(3), 25-39.
  • Yalçın, İ., Akın, M. & Şeker, M. (2011). Kamu hastanelerinde dış kaynak kullanımı: Kayseri Eğitim ve Araştırma Hastanesi örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2011(1), 83-92.
  • Yıldız, S. & Demirel, Z. H. (2014). The benefits, risks and effects on performance of the outsourcing: A comparative study of seasonal and permanent hotels. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, 514-521.
  • Yirik, Ş., Erdinç, S. B. & Göçen, S. (2014). Yöneticilerin gözünden konaklama işletmelerinde dış kaynak kullanımı boyutları ve işletmeye olan finansal etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(2).
  • Zorlu, Ö. (2008). Konaklama işletmelerinde yiyecek içecek hizmetlerinde dış kaynak kullanımı (outsourcing) ve Marmaris yöresinde bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Zöngür, G., Yılmaz, K. G. & Güngördü, A. (2016). Konaklama işletmelerinde dış kaynak kullanımı: Ankara ilindeki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 217-235.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Research Articles
Authors

Eşref Ay 0000-0003-4092-6425

Halil Akmeşe 0000-0003-4694-2215

Publication Date April 30, 2019
Submission Date March 12, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Ay, E., & Akmeşe, H. (2019). Konaklama Endüstrisinde Dış Kaynak Kullanımına Yönelik Otel Yöneticilerinin Algıları: Fethiye’deki Beş ve Dört Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(1), 257-271. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.538668

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.