BibTex RIS Cite

MÜŞTERİ İLİŞiâLERİ YÖNETİMİ VE KAPSAMI

Year 2003, Volume: 6 Issue: 1, 35 - 54, 05.05.2014

Abstract

Günümüzde yoğun rekabet ve globalleşmenin etkisiyle arzın talepten fazla olması, CRM adı verilen yeni bir pazarlama anlayışını ortaya çıkarmıştır. Müşterilerin karşısındaki seçenekler artarken üretilen ürün ve hizmetler hep birbirine benzemeye başlamış ve bunun sonucunda işletmeler rekabet edebilmek için fark yaratmak zorunda kalmışlardır. Bu farkta müşterinin ne istediğini anlamak ve müşterilerin isteğini geliştirip kendisine sunmakla mümkün olabilmektedir. Günümüzde her bir müşteriyi ayrı ayrı tanıyıp, onların ihtiyaçlarına göre ürün dizayn edip, bunları ilgili kişilere iletebilmek ancak bilişim teknolojilerinin kullanılması ile mümkündür ve her müşterinin işletmeyle yapmış olduğu işlemler ve kurduğu ilişkilerin sistemsel olarak kaydedilmesi ve müşterilerle ilgili bir veri tabanının oluşturulması gerekmektedir. Yine Web siteleri, satış otomasyonu veya post otomasyonu ve benzeri de müşterilerin beklentilerinin belirlenmesini mümkün kılacak teknolojilerdir.

Year 2003, Volume: 6 Issue: 1, 35 - 54, 05.05.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Dr. Mehmet Alagöz This is me

Dr. Selda Başaran Alagöz This is me

Publication Date May 5, 2014
Submission Date December 31, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Alagöz, D. M., & Başaran Alagöz, D. S. (2014). MÜŞTERİ İLİŞiâLERİ YÖNETİMİ VE KAPSAMI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 6(1), 35-54.

Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).