BibTex RIS Cite

MÜŞTERİ SADAKAT PROGRAMLARI ve MUHASEBE UYGULAMALARI

Year 2009, Volume: 12 Issue: 1-2, 455 - 468, 06.05.2014

Abstract

Müşteri sadakat programları son yıllarda oldukça yaygınlaşmıştır. Birçok işletme müşterilerinin bağlılıklarını sağlamak ve satış hacimlerini artırmak için müşteri sadakat programları uygulamaktadır. Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu (TMSK) “Türkiye Finansal Raporlama Standartlan (TFRS) Yorum - 13 Müşteri Sadakat Programları”nı yayınlamıştır. Bu yorum müşterilerine sadakatlerini ödüllendirmek için puan veya seyahat mili gibi mal veya hizmet sağlayan işletmeler tarafından yapılacak muhasebe uygulamasını göstermektedir. Bu çalışma, TFRS Yorum 13’e göre, müşteri sadakat programlarının muhasebe uygulamasını açıklamaktadır.

References

  • ERNST & YOUNG, (2008), “Customer Loyalty Programmes”, http://webappOl.ev.com.pl/EYP/WEB/evcom download.nsf/resources/In dustrv Telecoın IFRIC.pdf/$FILE/Industrv Telecom IFRIdef
  • JOHANSSON, Linda and Jeanette RINGIUS (2007), IFRIC 13 Customer Loyalty Programmes Its Effects on the Information Quality of Companies’ Accounting, www.gupeaubgu.se/handle/2007/10141
  • PWC, (2007), IFRIC 13 Accounting for Customer Loyalty Programmes, www.pwc.com/en GX/gx/retail-consumer/Ddf/ifric13 final low.pdf
  • TMSK, (2009a), “TMS —18_: Hasılat”, Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (IFRS/IAS) Ile Uyumlu TMS / TFRS, TMSK Yay., Ankara.
  • TMSK, (2009b), “TFRS Yorum 13: Müşteri Sadakat Programları”, Uluslar arası Finansal Raporlama Standartları (IFRS/IAS) İle Uyumlu TMS / TFRS, TMSK Yay., Ankara.
  • YURDAKUL, Müberra, (2007), “İlişkisel Pazarlama Anlayışında Müşteri Sadakati Olgusunun Ayrıntılı Bir Şekilde Analizi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 17, http://sbe.dpu.edu.tr/17/268-287.pdf
Year 2009, Volume: 12 Issue: 1-2, 455 - 468, 06.05.2014

Abstract

References

  • ERNST & YOUNG, (2008), “Customer Loyalty Programmes”, http://webappOl.ev.com.pl/EYP/WEB/evcom download.nsf/resources/In dustrv Telecoın IFRIC.pdf/$FILE/Industrv Telecom IFRIdef
  • JOHANSSON, Linda and Jeanette RINGIUS (2007), IFRIC 13 Customer Loyalty Programmes Its Effects on the Information Quality of Companies’ Accounting, www.gupeaubgu.se/handle/2007/10141
  • PWC, (2007), IFRIC 13 Accounting for Customer Loyalty Programmes, www.pwc.com/en GX/gx/retail-consumer/Ddf/ifric13 final low.pdf
  • TMSK, (2009a), “TMS —18_: Hasılat”, Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (IFRS/IAS) Ile Uyumlu TMS / TFRS, TMSK Yay., Ankara.
  • TMSK, (2009b), “TFRS Yorum 13: Müşteri Sadakat Programları”, Uluslar arası Finansal Raporlama Standartları (IFRS/IAS) İle Uyumlu TMS / TFRS, TMSK Yay., Ankara.
  • YURDAKUL, Müberra, (2007), “İlişkisel Pazarlama Anlayışında Müşteri Sadakati Olgusunun Ayrıntılı Bir Şekilde Analizi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 17, http://sbe.dpu.edu.tr/17/268-287.pdf
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Doç. Dr. Raif Parlakkaya This is me

Publication Date May 6, 2014
Submission Date December 31, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 12 Issue: 1-2

Cite

APA Parlakkaya, D. D. R. (2014). MÜŞTERİ SADAKAT PROGRAMLARI ve MUHASEBE UYGULAMALARI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 12(1-2), 455-468.

Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).