BibTex RIS Cite

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ: OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2010, Volume: 13 Issue: 1-2, 241 - 258, 06.05.2014

Abstract

Günümüz rekabetçi pazar koşullarında firmalar için yeni müşteriler elde etmek mevcut müşterileri elde tutmaktan daha maliyetlidir. Bu nedenle gerek mal gerekse hizmet sunan firmalar mevcut müşterileri elde tutmaya çalışmalı, müşteri sadakati sağlamalı ve olumlu ağızdan ağza iletişimle yeni müşteriler kazanmalıdır. Bunu gerçekleştirmek ise müşteri ilişkileri yönetimi faaliyetlerinin başarılı bir şekilde uygulanmasına bağlıdır. Bu çalışmada otobüs firmalarından hizmet alan müşterilerin, firmaların müşteri ilişkileri yönetimi faaliyetlerine yönelik düşüncelerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın anakütlesini Erzurum şehir merkezinde yaşayan, 18 yaş ve üzeri, otobüs firmalarından hizmet alan tüketiciler oluşturmuştur. 300 kişiye yüzyüze anket uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucuna göre müşteriler için memnuniyet, güvenli ve zamanında seyahat etmek en önemli unsurlardır. Buna ek olarak müşteriler, çok sık seyahat edenler için indirimli tarifeler uygulanması ve rezervasyon önceliği tanınmasını istemektedirler.

Year 2010, Volume: 13 Issue: 1-2, 241 - 258, 06.05.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Leyla Gödekmerdan This is me

Arzu Deniz This is me

Publication Date May 6, 2014
Submission Date December 31, 2014
Published in Issue Year 2010 Volume: 13 Issue: 1-2

Cite

APA Gödekmerdan, L., & Deniz, A. (2014). MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ: OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(1-2), 241-258.

Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).