BibTex RIS Cite

KRİZ DÖNEMİNDE KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİNİN ÖNEMİ

Year 2011, Volume: 14 Issue: 1-2, 161 - 172, 06.05.2014

Abstract

Bugünün dünyasında hemen her alanda sınırların giderek ortadan kalkması ve beraberinde yaşanan rekabet, kurumları daha iyi değil en iyi olmaya zorlamaktadır. Gerek iç gerekse dünya pazarlarında yaşanan rekabet her geçen gün daha da sertleşmektedir. Kurumsal değişimi gerekli kılan rekabetin sertleşmesi beraberinde sorunları ve krizleri de getirmektedir. Organizasyonların varlıklarını sürdürebilmesi ya da itibarlarını koruyabilmesi krizin iyi yönetilmesi ile mümkündür.

Bu çalışmanın amacı, kurumsal itibar yönetiminin sürdürülebilirlik açısından önemini irdelemek ve özellikle de kriz döneminde kurumsal itibar yönetiminin şirketlere sağladığı faydaları ortaya koymaktır. 2000’lerin başında Enron ile ayak sesleri duyulan ve son iki yılda başta Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere, Türkiye’de de pek çok şirketin sarsılmasına, hatta tarih olmasına yol açan finansal kriz nedeniyle artık şirketler kurumsal itibar yönetimiyle daha yakından ilgilenmeye başlamışlardır. “Değerler yüzyılı” olarak ifade edilen günümüzde, şeffaflık, duyarlılık, dürüstlük gibi kavramların şirketler tarafından oldukça önemsenmeye başlanması ve kriz dönemlerinde de rekabet avantajının sürdürülebilmesi bu çalışmanın temel noktalarıdır.

References

  • AKYOL T. (18.03.2005). İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz?. Milliyet Cumartesi eki.
  • ALSOP R. J. (2004). Corporate Reputation, Anything but superficial- the deep but fragile nature of corporate reputation. Jouranl of Business Strategy. 25(6)
  • ARGÜDEN Y. (25.07.2003). İtibar Yönetimi. Dünya Gazetesi.
  • AYDIN Ö. (2009). Zor Dönemlerde Beğenilme Formülleri. Capital Dergisi. (Aralık)
  • CARRUTHERS S. (2003). İtibar Yönetimi Emanet Edilemez. Sabah Business (Eylül)
  • CONNOLLY M. (2002) Reputation Management – A social environmental perspective, Corporate Communication Institute Symposium. (May). http://www.corporatecomm.org/pdf/2002Connolly.pdf adresinden alınmıştır
  • CRAVENS K S ve OLİVER E. G. (2006) Employees: The Key Link To Corporate Reputation Management, Business Horizons, 49 (4), 293-302.
  • GRAY E. R., BALMER J. M. (1998). Managing Corporate Image and Corporate Reputation, Long Range Planning, 31(5)
  • GREEN, P. S. (1996). Şirket Ününü Korumanın Yolları. İstanbul: Milliyet Yayınları
  • KADIBEŞEGİL, S. (2009). İş Dünyasında Kimler Ayakta Kalacak? http://www.orsa.com.tr/cgi-bin/asp/content.asp?type=normal&lang=TR& id=197 adresinden alınmıştır
  • KADIBEŞEGİL, S. (2009). Sürdürülebilir Rekabet. http://www.orsa.com.tr/cgi- bin/asp/content.asp?type=normal&lang=TR&id=179 adresinden alınmıştır.
  • LEWIS S. (2003) Reputation and Corporate Responsibility. Journal of Communication Management. 7(4)
  • MIDDLEMISS N. (2003). Authentic not cosmetic: CSR as brand enhancement, Brand Management. 10(4)
  • NAKRA Prema, “Kurumsal itibar Yönetimi: ‘KİY’ Stratejik Bir Dönüşüm mü?”, Kurgu Dergisi, S:18, 2001
  • NGUYEN N., LEBLANC G. (2001). Corporate Image and Corporate Reputation in Customers’ Retention Decisions in Services, Journal of Retailing and Consumer Services. V:8
  • ODABAŞI Y., Oyman M. (2001) Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Kapital Medya A.Ş.
  • OKTAR S. (2003) Değeri Olan Herşey Ölçülür. Sabah Business. (Ekim)
  • ÖNCEL Ş. (2003). En Gözde Yatırım. Capital Dergisi. (Ocak)
  • SEZEN A. (17.03.2005) .Kurumsal İtibar, www.insankaynaklari.com, adresinden alınmıştır
  • TANLASA B. T. (2005). Yükselen Değer: Kurumsal İtibar. Marketing Türkiye. (Mart)
  • TUCKER L. , MELEWAR T. C. (2005) Corporate Reputation and Crisis Management: The Threat and Manageability of Anti-Corporatism. Corporate Reputation Rewiev. 7(4), 377-387
  • URAL E.G. (1999). Değer Yaratan Bir Halkla İlişkiler Çalışması Olarak İtibar Yönetimi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 83-93
  • UZUNOĞLU E., ÖKSÜZ B. (2008).Kurumsal İtibar Riski Yönetimi: Halkla İlişkilerin Rolü. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi. 2008/7, 111-123
  • WESSELS C. (2003). İtibar Mabedinde Bumerang İbadeti. Sabah Business (Aralık)
  • (18.11.2008). Krizde İtibar Yönetimi. www.tumgazeteler.com/?a=4352198- adresinden alınmıştır (1.12.2005) Kaybedilen İtibar www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=3235 adresinden alınmıştır. Kaç Yılda Kazanılır?.
  • (2004). Measuring Corporate Reputation. http://www.instituteforpr.org /research/reputation_and_trust/ adresinden alınmıştır.
  • (7.12.2004). Türkiye’nin en beğenilen şirketleri. hurarsiv.hurriyet.com.tr/ goster/haber.aspx?viewid=507026 adresinden alınmıştır.
Year 2011, Volume: 14 Issue: 1-2, 161 - 172, 06.05.2014

Abstract

References

  • AKYOL T. (18.03.2005). İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz?. Milliyet Cumartesi eki.
  • ALSOP R. J. (2004). Corporate Reputation, Anything but superficial- the deep but fragile nature of corporate reputation. Jouranl of Business Strategy. 25(6)
  • ARGÜDEN Y. (25.07.2003). İtibar Yönetimi. Dünya Gazetesi.
  • AYDIN Ö. (2009). Zor Dönemlerde Beğenilme Formülleri. Capital Dergisi. (Aralık)
  • CARRUTHERS S. (2003). İtibar Yönetimi Emanet Edilemez. Sabah Business (Eylül)
  • CONNOLLY M. (2002) Reputation Management – A social environmental perspective, Corporate Communication Institute Symposium. (May). http://www.corporatecomm.org/pdf/2002Connolly.pdf adresinden alınmıştır
  • CRAVENS K S ve OLİVER E. G. (2006) Employees: The Key Link To Corporate Reputation Management, Business Horizons, 49 (4), 293-302.
  • GRAY E. R., BALMER J. M. (1998). Managing Corporate Image and Corporate Reputation, Long Range Planning, 31(5)
  • GREEN, P. S. (1996). Şirket Ününü Korumanın Yolları. İstanbul: Milliyet Yayınları
  • KADIBEŞEGİL, S. (2009). İş Dünyasında Kimler Ayakta Kalacak? http://www.orsa.com.tr/cgi-bin/asp/content.asp?type=normal&lang=TR& id=197 adresinden alınmıştır
  • KADIBEŞEGİL, S. (2009). Sürdürülebilir Rekabet. http://www.orsa.com.tr/cgi- bin/asp/content.asp?type=normal&lang=TR&id=179 adresinden alınmıştır.
  • LEWIS S. (2003) Reputation and Corporate Responsibility. Journal of Communication Management. 7(4)
  • MIDDLEMISS N. (2003). Authentic not cosmetic: CSR as brand enhancement, Brand Management. 10(4)
  • NAKRA Prema, “Kurumsal itibar Yönetimi: ‘KİY’ Stratejik Bir Dönüşüm mü?”, Kurgu Dergisi, S:18, 2001
  • NGUYEN N., LEBLANC G. (2001). Corporate Image and Corporate Reputation in Customers’ Retention Decisions in Services, Journal of Retailing and Consumer Services. V:8
  • ODABAŞI Y., Oyman M. (2001) Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Kapital Medya A.Ş.
  • OKTAR S. (2003) Değeri Olan Herşey Ölçülür. Sabah Business. (Ekim)
  • ÖNCEL Ş. (2003). En Gözde Yatırım. Capital Dergisi. (Ocak)
  • SEZEN A. (17.03.2005) .Kurumsal İtibar, www.insankaynaklari.com, adresinden alınmıştır
  • TANLASA B. T. (2005). Yükselen Değer: Kurumsal İtibar. Marketing Türkiye. (Mart)
  • TUCKER L. , MELEWAR T. C. (2005) Corporate Reputation and Crisis Management: The Threat and Manageability of Anti-Corporatism. Corporate Reputation Rewiev. 7(4), 377-387
  • URAL E.G. (1999). Değer Yaratan Bir Halkla İlişkiler Çalışması Olarak İtibar Yönetimi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 83-93
  • UZUNOĞLU E., ÖKSÜZ B. (2008).Kurumsal İtibar Riski Yönetimi: Halkla İlişkilerin Rolü. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi. 2008/7, 111-123
  • WESSELS C. (2003). İtibar Mabedinde Bumerang İbadeti. Sabah Business (Aralık)
  • (18.11.2008). Krizde İtibar Yönetimi. www.tumgazeteler.com/?a=4352198- adresinden alınmıştır (1.12.2005) Kaybedilen İtibar www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=3235 adresinden alınmıştır. Kaç Yılda Kazanılır?.
  • (2004). Measuring Corporate Reputation. http://www.instituteforpr.org /research/reputation_and_trust/ adresinden alınmıştır.
  • (7.12.2004). Türkiye’nin en beğenilen şirketleri. hurarsiv.hurriyet.com.tr/ goster/haber.aspx?viewid=507026 adresinden alınmıştır.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Esra Bilmez This is me

Publication Date May 6, 2014
Submission Date December 31, 2014
Published in Issue Year 2011 Volume: 14 Issue: 1-2

Cite

APA Bilmez, E. (2014). KRİZ DÖNEMİNDE KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİNİN ÖNEMİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1-2), 161-172.

Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).