Nowadays, when local and global environmental problems are increasing, it is seen that human activities mainly cause environmental problems. Undoubtedly, the most effective way to solve these problems is environmental education, which aims to raise people's awareness. Within the scope of the study, the aim was to raise students' awareness about biodiversity by using the PBL method. In the 7th grade "Human and Environmental Relations" unit, the case study design, one of the qualitative research designs, was used to determine the effect of problem-based learning activities on students' understanding of biodiversity and its importance. Ten 7th-grade students participated in the study. The data of the study were obtained from the answers given by the students to the semi-structured interview questions in the fourth and fifth sections of the Environmental Awareness Interview Form. Content analysis was used to analyze the research data. As a result of the research, it was observed that the experimental group students, in which problem-based learning activities were carried out, had a higher awareness of not only interspecies biodiversity but also intraspecies biodiversity compared to the control group. In addition, it was determined that the experimental group students could evaluate the effects of the decrease in species diversity from multiple perspectives. In contrast, the control group students' perspectives on the subject were more limited. According to these results, deeper learning occurred in the experimental group students than in the control group.
Biodiversity problem-based learning environmental problems environmental awareness.
Yerel ve küresel çevre sorunlarının giderek arttığı günümüzde, çevre sorunlarının temelde insan faaliyetlerinden kaynaklandığı görülmektedir. Bu sorunların çözüme kavuşturulması için şüphesiz en etkili yol insanların bilinçlendirilmesinin hedeflendiği çevre eğitimidir. Çalışma kapsamında, probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanılarak, öğrencilerin biyoçeşitlilik konusu ile ilgili farkındalık kazanmaları amaçlanmıştır. 7. Sınıf “İnsan ve Çevre İlişkileri” ünitesinin öğretiminde probleme dayalı öğrenme etkinliklerinin; öğrencilerin biyoçeşitlilik konusundaki farkındalıkları üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmaya 7. Sınıfa devam etmekte olan 10 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri Çevre Farkındalığı Görüşme Formu’nun 4. Ve 5. bölümlerinde yer alan yarı yapılandırılmış görüşme sorularına öğrencilerin verdikleri cevaplardan elde edilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, probleme dayalı öğrenme etkinliklerinin gerçekleştirildiği deney grubu öğrencilerinin yalnızca türler arası biyoçeşitlilik değil aynı zamanda tür içi biyoçeşitlilik konusundaki farkındalıklarının kontrol grubuna göre daha fazla olduğu görülmüştür. Ayrıca, deney grubu öğrencileri tür çeşitliliğinin azalmasının etkilerini çoklu bir bakış açısıyla değerlendirebildikleri, buna karşılık kontrol grubu öğrencilerinin konu ile ilgili bakış açılarının daha sınırlı olduğu belirlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin nesli tükenen ve tükenmekte olan canlılarla ilgili örnekleri sayı ve çeşitlilik bakımından kontrol grubuna göre daha fazladır. Bunu yanı sıra, deney grubu öğrencileri biyoçeşitliliğin önemine dair daha detaylı açıklamalar yapmışlardır. Bu sonuçlar doğrultusunda, deney grubu öğrencilerinde kontrol grubu öğrencilerine göre daha derin öğrenme gerçekleştiğini söylemek mümkündür.
Biyoçeşitlilik probleme dayalı öğrenme çevre problemleri çevre farkındalığı.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |