Teknolojinin hayatımızın her alanına girdiği bu çağda, hayatımızı kolaylaştırmasının yanında, ortaya çıkardığı olumsuzluklar da bulunmaktadır. Bu olumsuzluklardan en az düzeyde etkilenilmesi için bireylerarası ilişkilerin en iyi düzeyde yönetilmesi, başka bir deyişle bireylerde sosyal zeka düzeyinin yüksek olması gerekmektedir. Girişimcilikte, bireylerin başarı gösterebilmeleri açısından sosyal zeka düzeylerinin de yüksek olması gerekmektedir. Bu sebeple bu çalışmanın özellikle manipülasyon olmak üzere sosyal zeka boyutlarının girişimcilik niyeti üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaçla konunun kuramsal çerçevesini belirlemeye yönelik olarak literatür taramasının ardından elde edilen veriler ışığında bir saha çalışması ile anket uygulanmıştır. Çalışma kapsamında Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Kütahya Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerinden 249 adet veri toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden, sosyal zeka boyutlarından empati ve manipülasyonun öğrencilerin girişimcilik niyetleri üzerinde doğrudan bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır.
In this age where technology has entered into every aspect f our life, besides facilitating our lives, there are also some negativites. In order to decrease the effects of these negativities, it is necessary to manage as succesful as possible the relationships between individuals, in other words individuals’ social intelligence level need to be high. In entrepreneurship, ın order to be succeeded individuals’ social intelligence level needs to be high. For this reason in this study it is aimed to investigate the effect of dimensions of social inteligence on entreprenueurship intention. From this perspective a survey, which was designed with the help of the literature, had conducted on the students of Kutahya Social Sciences Vocational College and Kutahya Technical Sciences Vocational College and 249 surveys collected. As a result of the analyses manipulation andempathy has directly effect on entrepreneurship intention.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |