Abstract
Popular culture is the culture of monopoly capitalism, which is shaped according to the change and needs of the international market, which both produces goods and presents its image, all of which have been determined beforehand. There is no fixity in popular culture. There is a constant flow of change. Even in music, art, media, entertainment, and book trends, there are weekly and monthly changes. The media also has an impact on people's epistemology, tastes, and economic and social decision-making processes. On the one hand, it increases people's knowledge and on the other hand, it erodes traditional values. He sets the agenda.
Popular culture does not only provide product consumption or adoption. Along with these, it also popularizes certain worldviews and ways of thinking and makes people adopt it. Popular culture comes from a single source and is distributed through mass media. Therefore, it is stated that this culture directs people in the same direction. With the mass media, the transportation of culture to people and the adoption of common tastes by people have become faster. Because of all these, it is revealed that there is a problematic relationship between popular culture and mass media. In this study, first of all, the determining issues between popular culture and mass media will be determined.In this way, various approaches and definitions of popular culture will be expressed.
The development process of popular culture and the main points here will be revealed. Then, after the "industrialization of popular culture" and the relationship and role of the mass media here, how popular culture makes people a part of the consumer society will be discussed from various perspectives. The popular identity built by popular culture through mass media and the process of adopting popular products that people "have to" adopt as a result will be discussed. As a result of the analysis of various studies on this subject, the study will be concluded with the conclusion and evaluation part.
Öz:
Popüler kültür, tekelci kapitalizmin hem mal imal eden hem de imaj sunumunu yapan uluslararası pazarın değişim ve ihtiyacına göre şekillenen daha önceden tüm safhaları belirlenmiş kültürdür. Popüler kültürde sabitlik yoktur. Sürekli bir değişim akışı vardır. Müzikte, sanatta, medyada, eğlence sektöründe ve kitap trendlerinde dahi haftalık, aylık değişim vardır. Medya, insanların epistemolojisi, zevkleri, ekonomik ve sosyal karar alma süreçleri üzerinde de etkili olmaktadır. Bir yandan insanların bildiklerini artırıyor bir yandan da geleneksel değerleri aşındırmaktadır. Gündemi o belirlemektedir.
Popüler kültür yalnızca ürün tüketimi veya benimsetmesi sağlamakla kalmaz. Bunlarla beraber belli dünya görüşlerini ve düşünce biçimlerini de popülerleştirip insanlara benimsetir. Popüler kültür tek elden çıkmaktadır kitle iletişim araçları vasıtası aracılığıyla da dağıtılmaktadır. Bundan dolayı bu kültürün insanları aynı yöne yönlendirdiği ifade edilmektedir. Kitle iletişim araçlarıyla birlikte kültürün insanlara ulaşımı, ortak zevklerin insanlar tarafından benimsenmesi daha hızlı olur hale gelmiştir.
Tüm bunlardan dolayı popüler kültür ile kitle iletişim araçları arasında sorunlu bir ilişki olduğu ortaya çıkmaktadır. Çalışmamızda öncelikle popüler kültür ile kitle iletişim araçları arasındaki belirleyici hususlar tespit edilecektir. Bu minvalde popüler kültüre ilişkin çeşitli yaklaşımlar ve tanımlar ifade edilecektir. Popüler kültürün gelişim süreci ve buradaki başlıca noktalar ortaya konulacaktır. Daha sonra “popüler kültürün endüstrileşmesi” ve burada kitle iletişim araçlarının ilişkisi ve oynadığı role değinildikten sonra popüler kültürün insanları nasıl tüketim toplumunun bir parçası haline getirdiği çeşitli açılardan ele alınacaktır. Popüler kültürün kitle iletişim araçları vasıtasıyla inşa ettiği popüler kimlik ve bunun neticesinde insanların benimsemek “zorunda” kaldığı popüler ürünlerin benimsetilmesi süreci ele alınacaktır. Bu konuda yapılmış çeşitli çalışmaların analizi neticesinde yapılan çalışma sonuç ve değerlendirme kısmı ile nihayet erdirilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | November 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 2 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.