Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Medyada Mutluluk İmgesi Bulunan Fotoğrafların Renk Tercihleri Üzerine Göstergebilimsel Bir Analiz: National Geographic Instagram Hesabı Örneği

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 165 - 186, 26.12.2024
https://doi.org/10.70684/silet.1478071

Abstract

Görsel içerik paylaşımı yapılabilen sosyal medya mecraları, farklı kültürlere ait değerlerin paylaşıldığı ve bunların görünebilir hale getirildiği bir görsel zenginliğe sahiptir. Görsel odaklı sosyal medya mecraları arasında ilk sırada yer alan sosyal medya mecrası Instagram’dır. Bu araştırmada Instagram’da paylaşılan ve içerisinde mutluluk temsili bulunduran fotoğraflar üzerinde yer alan renk tercihlerini ve bu renk tercihlerinin duygusal bağlamda ilişkisinin olup olmadığının analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Bu analiz özellikle mutluluk duygusu üzerine odaklanmaktadır. Bu amaçla dünyanın farklı noktalarında bulunan farklı kültürlerden insanların yaşamlarından kesitleri Instagram hesabı üzerinden milyonlarca takipçisi ile paylaşan resmi National Geographic Instagram hesabı üzerinden incelenmiştir. National Geographic Instagram hesabında bulunan tüm fotoğrafların incelenmesinin ardından, bu fotoğraflar arasından içeriğinde mutluluk temsili bulunan fotoğraflar tespit edilmiştir. Elde edilen fotoğrafların barındırdığı renkler incelenerek, renklerin taşıdıkları duygusal anlamlar ile fotoğraflarda yer alan duygular arasında bir bağlantının bulunup bulunmadığı sistematik olarak incelenmiştir. Bu inceleme göstergebilimin sınırlarını dilbilimden çıkartarak kültürün diğer taşıyıcıları olan film, fotoğraf, reklamcılık gibi alanlarda da kullanılabilir hale getiren Barthes’in göstergebilimsel yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada örnekleme dahil edilen altı fotoğraf göstergebilimin ortaya koyduğu temelden yola çıkarak mutluluk ve renk ilişkisine odaklanmıştır. Yapılan inceleme sonucunda, mutluluk temsili bulunan fotoğrafların farklı coğrafyalardan ve farklı kültürlerden olmasına karşın benzer renkler ile aktarıldığı görülmüştür. Mutluluk ile ilişkilendirilen sarı, yeşil gibi renklerin bu fotoğraflarda baskın olduğu saptanmıştır. Her ne kadar renklerin taşıdıkları anlamlar farklı kültürlerde farklı anlamlar ifade ediyor olsa da farklı coğrafyalardan aktarılan fotoğraflarda evrensel olarak kabul edilen mutluluk duygusunu sembolize eden renkler arasındaki uyum paralellik göstermektedir.

References

  • Ambrose, G., & Harris, P. (2013). Grafik tasarımında renk. B. Bayrak (Çev.). Literatür Yayınları.
  • Arıcan, M. Z. (2007). Bilgi paylaşım aracı olarak fotoğraf. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (2), 309-324.
  • Bakırcı M. Ç. (2018, 22 Mayıs). Plutchik'in duygu çarkıfeleği: Duygularınızın kökenlerini daha yakından tanıyın. Evrim Ağacı. https://evrimagaci.org/plutchikin-duygu-carkifelegi-duygularinizin-kokenlerini-daha-yakindan-taniyin-5407.
  • Balcı, Ş., & Demir, Y. (2018). Sosyal medya kullanımı ile mutluluk düzeyi arasındaki ilişki: Üniversite gençliği üzerine bir inceleme. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 71(2), 339-354. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7678.
  • Barthes R. (1991). Mythologies. A. Lavers (Çev.). The Noonday Press.
  • Barthes, R. (1982). Camera Lucida: Reflections on photography. R. Howard (Çev.). Hill and Wang.
  • Brysk A. (2000). From tribal village to global village. Stanford University Press.
  • Chandler, D. (2007). Semiotics: The basics. Routledge.
  • Chawla, S., & Mehrotra, M. (2021). Impact of emotions in social media content diffusion. Informatica, 45(1), 11-28.
  • Christensen, S. P. (2018). Social media use and its impact on relationships and emotions. [Yüksek lisans tezi, Brigham Young University].
  • Cizmeci Ümit, E., & Saleem, S. M. S. (2023). Serbest zamanda sosyal medya kullanımının mutluluk üzerindeki etkisi konusunda kültürlerarası bir araştırma. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 87-100.
  • Clarke G., (2017). Güzel sanatların bir dalı olarak fotoğraf. M. M. Aydemir (Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Conroy E., (1921). The symbolism of colour. Rider Books.
  • De Paola, J., Hakoköngäs, E. J., & Hakanen, J. J. (2022). #Happy: Constructing and sharing everyday understandings of happiness on Instagram. Human Arenas, 5(3), 469–487. https://doi.org/10.1007/s42087-020-00149-z
  • Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125(2), 276–302.
  • Diker, E. (2021). Sosyal medya bağımlılığı ve mutluluk ilişkisi üzerine bir araştırma: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi örneği. F. Balta Peltekoglu, E. Karakoç & H. Çiftçi (Ed.), Proceedings Book4th International Communication in the New World Congress (ss. 276-290).
  • Erkman – Akerson F. (2019). Göstergebilime giriş. Bilge Kültür Sanat.
  • Fiske, J. (1990). Introduction to communication studies. Routledge.
  • Goethe J. W. V. (2020). Renk öğretisi. İ. Aka (Çev.). Kırmızı Yayınları.
  • Guttenfelder, D. (2023, 14 Şubat). To slow Don Lueck’s dementia, his doctors suggested that he learn a new skill [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CocNwDrMW6P/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
  • Güngör N. (2020). İletişim kuramlar ve yaklaşımlar. Siyasal Kitapevi. Hamilton- James, C. (2021, 07 Haziran). A morning bath in the river is a daily ritual for the Awá people in Brazil's eastern Amazon [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CPzWJFxLL08/.
  • Holtzschue L. (2009). Rengi anlamak. F. Akdenizli (Çev.). Duvar Yayınları.
  • Johnson-Laird P. N., & Oatley K. (2008). Emotions, music, and literature. Michael Lewis & Jeannette M. Haviland-Jones & Lisa Feldman Barrett (Ed.) Handbook of Emotions (ss. 102- 113). The Guilford Press.
  • Joosten, E., van Lankveld, G., & Spronck, P. H. M. (2010). Colors and Emotions in Video Games. A. Ayesh (Ed.), Proceedings on the 11th international conference on intelligent games and simulation game-on (ss. 61-65).
  • Kashi, E. (2023, 13 Şubat). A couple dances at a fisherman's wedding in the village of Crișan, Romania, where a quarter of the population is ethnic Ukrainian, on February 17, 2001. Stay tuned for more joyful moments in celebration of #valentinesday [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/Cok57tvPcYR/
  • Kılıç L. (2019). Fotoğrafa başlarken. Dost Kitapevi Yayınları.
  • Kırık, A. M., (2013). Sinemada renk öğesinin kullanımı: Renk ve anlatım ilişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6), 71-83.
  • Kim, Y. A., & Li, Q. (2021). Social media happiness expression through the virtual reality: Cultural differences on Instagram. In D. Russo, T. Ahram, W. Karwowski, G. Di Bucchianico, & R. Taiar (Ed.), Proceedings of the 4th International Conference on Intelligent Human Systems Integration (IHSI 2021): Integrating People and Intelligent Systems, (ss. 753-759)
  • Larsen, E. (2022, 25 Aralık). Fans Topaz Martofel and son Ryder Kramer came from Pennsylvania to attend the Florida Manatee Festival in Crystal River and swim with the docile mammals [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CmojtzVMPZ-/
  • Lenoir F. (2021). Mutluluk üstüne. A. Altınörs (Çev.). Bilge Kültür Sanat.
  • Liszka, J. J. (1996). A general introduction to the semeiotic of Charles Sanders Peirce. Indiana University Press.
  • Lutz, C. A., & Collins, J. L. (2012). National Geographic’i doğru okumak. M. Bayatlı (Çev.). Agora Kitaplığı.
  • Manav, B. (2007). Color-emotion associations and color preferences: A case study for residences. Color Research and Application. (32), 144-151. doi:10.1002/col.20294.
  • National Geographic. (2024). National Geographic Our Story. National Geographic. https://www.nationalgeographic.org/society/our-story/?nav_click
  • Olin, M. (2012). Touching photographs. The University of Chicago Press. Online Etymology Dictionary. (2023, 29 Ağustos). Happiness (n.). Etymology Online. https://www.etymonline.com/word/happiness
  • Öncül, A. B. (2019). Sosyal mecralardan Instagram'da mutluluğun ve mutsuzluğun temsili [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi].
  • Pastoureau, M. (2005). Mavi bir rengin tarihi. İ. Malak Uysal (Çev.). İmge Kitapevi.
  • Plutchik, R. (2001). The nature of emotions. American Scientist, 89(4), 344-350.
  • Rosenwein B. H., & Cristiani R. (2019). Duygular tarihi nedir? K. Özdil (Çev.). Islık Yayınları.
  • Saltık, R. (2021). Siberpsikoloji çağında mutluluk belleği: Deneyimlenen mutluluğun sosyal medyada dönüşümü [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi].
  • Saussure, F. (1959). Course in general linguistics W. Baskin, (Çev.); C. Bally & A. Sechehaye, (Ed.). The Philosophical Library Inc.
  • Schalkx, R., & Bergsma, A. (2008). Arthur’s advice: Comparing Arthur Schopenhauer’s advice on happiness with contemporary research. Journal of Happiness Studies. (9), 379–395. https://doi.org/10.1007/s10902-006-9039-9.
  • Schulten, S. (2000). The making of the National Geographic: Sciece, culture, and expansionism. American Studies, 41(1), 5-29.
  • Sinclair, S. (2021, 25 Haziran). A daughter's relationship with her father can play a vital role in her safety, development, and life trajectory [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CQhQ6riFm3G/
  • Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. L., & Loftus, G. R. (2020). Atkinson ve Hilgard psikolojiye giriş. Özcül Ö. & Ferhatoğlu D. (Çev.). Arkadaş Yayınevi.
  • Smith, T. W. (2020). Duygular sözlüğü “acıma”dan zevklenme”ye. H. Şirin (Çev.). Kolektif Kitap.
  • Soccio, D. J. (2010). Felsefeye giriş hikmetin yapıtaşları. K. Kıvanç Karakaş (Çev.). Kaknüs Yayınları.
  • Solomon, R. C. (2016). Duygulara sadakat. F. Çoban (Çev.). Nika Yayınevi.
  • Sponville, A. C., Delumeau, J., & Farge, A. (2012). Mutluluğun en güzel tarihi. S. Özen (Çev.). Türkiye İş Bankası.
  • Suler, J., & Zakia, R. D. (2018). Görme biçimi olarak fotoğraf algılama ve görüntüleme. T. Ayteş (Çev.). The Kitap Yayınları.
  • Takahashi, F., & Kawabata, Y. (2018). The Association Between Colors and Emotions for Emotional Words and Facial Expressions. Color Research and Application, 43(2), 247-257. https://doi.org/10.1002/col.22186.
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İnkılap Yayınevi.
  • Vitale, A. (2023, 14 Şubat). Wildlife keeper Lekupania receives a nuzzle from an orphaned giraffe at @sararafoundation on Namunyak Wildlife Sanctuary in northern Kenya [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CopTdQ9tvcc/
  • Weber, D., & Kostek, B. (2019). Analiza kolorów scen filmowych w kontekście color gradingu. Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. (68), 57–60.
  • Wei, C.Y., Dimitrova, N., & Chang, S.F. (2004). Color-mood analysis of films based on syntactic and psychological models, IEEE International Conf. on Multimedia and Expo, (2) 831-834.

A Semiotic Analysis on the Color Preferences of Photos with Happiness Images on Social Media: The Case of National Geographic Instagram Account

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 165 - 186, 26.12.2024
https://doi.org/10.70684/silet.1478071

Abstract

Social media platforms that allow the sharing of visual content offer a rich space where the values of different cultures are shared and made visible. Instagram ranks as the leading platform among those focused on visual content. This study aims to analyze color preferences in photos shared on Instagram that represent happiness and to determine whether these preferences are linked to the emotional context. This analysis focuses especially on the feeling of happiness. The analysis will use the official National Geographic Instagram account, which shares glimpses of diverse cultures with millions of followers. After analyzing all the photos on the National Geographic Instagram account, those depicting happiness were identified from the collection. The study examined whether there is a connection between the emotional meanings of colors and the emotions conveyed in the photographs. This analysis was conducted using Barthes' semiotic method, which extended the boundaries of semiotics beyond linguistics, making it applicable to fields such as film, photography, and advertising—other cultural mediums. The six photographs in the study sample focused on the relationship between happiness and color, based on the principles of semiotics. The analysis revealed that, despite the photographs representing happiness coming from different geographies and cultures, they are conveyed using similar colors. Colors like yellow and green, commonly associated with happiness, were found to be dominant in these photographs. Although color meanings can differ across cultures, the harmony of colors symbolizing the universally recognized feeling of happiness remains consistent in photographs from various regions.

References

  • Ambrose, G., & Harris, P. (2013). Grafik tasarımında renk. B. Bayrak (Çev.). Literatür Yayınları.
  • Arıcan, M. Z. (2007). Bilgi paylaşım aracı olarak fotoğraf. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (2), 309-324.
  • Bakırcı M. Ç. (2018, 22 Mayıs). Plutchik'in duygu çarkıfeleği: Duygularınızın kökenlerini daha yakından tanıyın. Evrim Ağacı. https://evrimagaci.org/plutchikin-duygu-carkifelegi-duygularinizin-kokenlerini-daha-yakindan-taniyin-5407.
  • Balcı, Ş., & Demir, Y. (2018). Sosyal medya kullanımı ile mutluluk düzeyi arasındaki ilişki: Üniversite gençliği üzerine bir inceleme. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 71(2), 339-354. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7678.
  • Barthes R. (1991). Mythologies. A. Lavers (Çev.). The Noonday Press.
  • Barthes, R. (1982). Camera Lucida: Reflections on photography. R. Howard (Çev.). Hill and Wang.
  • Brysk A. (2000). From tribal village to global village. Stanford University Press.
  • Chandler, D. (2007). Semiotics: The basics. Routledge.
  • Chawla, S., & Mehrotra, M. (2021). Impact of emotions in social media content diffusion. Informatica, 45(1), 11-28.
  • Christensen, S. P. (2018). Social media use and its impact on relationships and emotions. [Yüksek lisans tezi, Brigham Young University].
  • Cizmeci Ümit, E., & Saleem, S. M. S. (2023). Serbest zamanda sosyal medya kullanımının mutluluk üzerindeki etkisi konusunda kültürlerarası bir araştırma. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 87-100.
  • Clarke G., (2017). Güzel sanatların bir dalı olarak fotoğraf. M. M. Aydemir (Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Conroy E., (1921). The symbolism of colour. Rider Books.
  • De Paola, J., Hakoköngäs, E. J., & Hakanen, J. J. (2022). #Happy: Constructing and sharing everyday understandings of happiness on Instagram. Human Arenas, 5(3), 469–487. https://doi.org/10.1007/s42087-020-00149-z
  • Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125(2), 276–302.
  • Diker, E. (2021). Sosyal medya bağımlılığı ve mutluluk ilişkisi üzerine bir araştırma: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi örneği. F. Balta Peltekoglu, E. Karakoç & H. Çiftçi (Ed.), Proceedings Book4th International Communication in the New World Congress (ss. 276-290).
  • Erkman – Akerson F. (2019). Göstergebilime giriş. Bilge Kültür Sanat.
  • Fiske, J. (1990). Introduction to communication studies. Routledge.
  • Goethe J. W. V. (2020). Renk öğretisi. İ. Aka (Çev.). Kırmızı Yayınları.
  • Guttenfelder, D. (2023, 14 Şubat). To slow Don Lueck’s dementia, his doctors suggested that he learn a new skill [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CocNwDrMW6P/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
  • Güngör N. (2020). İletişim kuramlar ve yaklaşımlar. Siyasal Kitapevi. Hamilton- James, C. (2021, 07 Haziran). A morning bath in the river is a daily ritual for the Awá people in Brazil's eastern Amazon [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CPzWJFxLL08/.
  • Holtzschue L. (2009). Rengi anlamak. F. Akdenizli (Çev.). Duvar Yayınları.
  • Johnson-Laird P. N., & Oatley K. (2008). Emotions, music, and literature. Michael Lewis & Jeannette M. Haviland-Jones & Lisa Feldman Barrett (Ed.) Handbook of Emotions (ss. 102- 113). The Guilford Press.
  • Joosten, E., van Lankveld, G., & Spronck, P. H. M. (2010). Colors and Emotions in Video Games. A. Ayesh (Ed.), Proceedings on the 11th international conference on intelligent games and simulation game-on (ss. 61-65).
  • Kashi, E. (2023, 13 Şubat). A couple dances at a fisherman's wedding in the village of Crișan, Romania, where a quarter of the population is ethnic Ukrainian, on February 17, 2001. Stay tuned for more joyful moments in celebration of #valentinesday [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/Cok57tvPcYR/
  • Kılıç L. (2019). Fotoğrafa başlarken. Dost Kitapevi Yayınları.
  • Kırık, A. M., (2013). Sinemada renk öğesinin kullanımı: Renk ve anlatım ilişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6), 71-83.
  • Kim, Y. A., & Li, Q. (2021). Social media happiness expression through the virtual reality: Cultural differences on Instagram. In D. Russo, T. Ahram, W. Karwowski, G. Di Bucchianico, & R. Taiar (Ed.), Proceedings of the 4th International Conference on Intelligent Human Systems Integration (IHSI 2021): Integrating People and Intelligent Systems, (ss. 753-759)
  • Larsen, E. (2022, 25 Aralık). Fans Topaz Martofel and son Ryder Kramer came from Pennsylvania to attend the Florida Manatee Festival in Crystal River and swim with the docile mammals [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CmojtzVMPZ-/
  • Lenoir F. (2021). Mutluluk üstüne. A. Altınörs (Çev.). Bilge Kültür Sanat.
  • Liszka, J. J. (1996). A general introduction to the semeiotic of Charles Sanders Peirce. Indiana University Press.
  • Lutz, C. A., & Collins, J. L. (2012). National Geographic’i doğru okumak. M. Bayatlı (Çev.). Agora Kitaplığı.
  • Manav, B. (2007). Color-emotion associations and color preferences: A case study for residences. Color Research and Application. (32), 144-151. doi:10.1002/col.20294.
  • National Geographic. (2024). National Geographic Our Story. National Geographic. https://www.nationalgeographic.org/society/our-story/?nav_click
  • Olin, M. (2012). Touching photographs. The University of Chicago Press. Online Etymology Dictionary. (2023, 29 Ağustos). Happiness (n.). Etymology Online. https://www.etymonline.com/word/happiness
  • Öncül, A. B. (2019). Sosyal mecralardan Instagram'da mutluluğun ve mutsuzluğun temsili [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi].
  • Pastoureau, M. (2005). Mavi bir rengin tarihi. İ. Malak Uysal (Çev.). İmge Kitapevi.
  • Plutchik, R. (2001). The nature of emotions. American Scientist, 89(4), 344-350.
  • Rosenwein B. H., & Cristiani R. (2019). Duygular tarihi nedir? K. Özdil (Çev.). Islık Yayınları.
  • Saltık, R. (2021). Siberpsikoloji çağında mutluluk belleği: Deneyimlenen mutluluğun sosyal medyada dönüşümü [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi].
  • Saussure, F. (1959). Course in general linguistics W. Baskin, (Çev.); C. Bally & A. Sechehaye, (Ed.). The Philosophical Library Inc.
  • Schalkx, R., & Bergsma, A. (2008). Arthur’s advice: Comparing Arthur Schopenhauer’s advice on happiness with contemporary research. Journal of Happiness Studies. (9), 379–395. https://doi.org/10.1007/s10902-006-9039-9.
  • Schulten, S. (2000). The making of the National Geographic: Sciece, culture, and expansionism. American Studies, 41(1), 5-29.
  • Sinclair, S. (2021, 25 Haziran). A daughter's relationship with her father can play a vital role in her safety, development, and life trajectory [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CQhQ6riFm3G/
  • Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. L., & Loftus, G. R. (2020). Atkinson ve Hilgard psikolojiye giriş. Özcül Ö. & Ferhatoğlu D. (Çev.). Arkadaş Yayınevi.
  • Smith, T. W. (2020). Duygular sözlüğü “acıma”dan zevklenme”ye. H. Şirin (Çev.). Kolektif Kitap.
  • Soccio, D. J. (2010). Felsefeye giriş hikmetin yapıtaşları. K. Kıvanç Karakaş (Çev.). Kaknüs Yayınları.
  • Solomon, R. C. (2016). Duygulara sadakat. F. Çoban (Çev.). Nika Yayınevi.
  • Sponville, A. C., Delumeau, J., & Farge, A. (2012). Mutluluğun en güzel tarihi. S. Özen (Çev.). Türkiye İş Bankası.
  • Suler, J., & Zakia, R. D. (2018). Görme biçimi olarak fotoğraf algılama ve görüntüleme. T. Ayteş (Çev.). The Kitap Yayınları.
  • Takahashi, F., & Kawabata, Y. (2018). The Association Between Colors and Emotions for Emotional Words and Facial Expressions. Color Research and Application, 43(2), 247-257. https://doi.org/10.1002/col.22186.
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İnkılap Yayınevi.
  • Vitale, A. (2023, 14 Şubat). Wildlife keeper Lekupania receives a nuzzle from an orphaned giraffe at @sararafoundation on Namunyak Wildlife Sanctuary in northern Kenya [Instagram fotoğraf]. Natgeo Instagram. https://www.instagram.com/p/CopTdQ9tvcc/
  • Weber, D., & Kostek, B. (2019). Analiza kolorów scen filmowych w kontekście color gradingu. Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. (68), 57–60.
  • Wei, C.Y., Dimitrova, N., & Chang, S.F. (2004). Color-mood analysis of films based on syntactic and psychological models, IEEE International Conf. on Multimedia and Expo, (2) 831-834.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Beste Budan 0000-0001-6497-2018

Early Pub Date December 24, 2024
Publication Date December 26, 2024
Submission Date May 3, 2024
Acceptance Date November 19, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Budan, B. (2024). Sosyal Medyada Mutluluk İmgesi Bulunan Fotoğrafların Renk Tercihleri Üzerine Göstergebilimsel Bir Analiz: National Geographic Instagram Hesabı Örneği. Sakarya İletişim, 4(2), 165-186. https://doi.org/10.70684/silet.1478071