Game is a fundamental part of human life and a universal phenomenon. Throughout history, games have played an important role in every age from childhood to adulthood, contributing to personal and social development. However, over time, with the development of industrial processes, games have become a part of the culture industry and this has led to a change in the meaning and function of games. This study emphasises the relationship of the series Squid Game with the game and its changing function. In the theoretical part of the study, the definition of the concept of game and its relationship with culture are evaluated by focusing on Johan Huizinga’s ‘Game Theory’. Then, the traditional children's games in the series Squid Game are analysed in the context of Huizinga's game theory and the function and meaning of the game that has been lost with capitalist life are revealed. In the study, four of the six children's games in the series were analysed using semiotic and discourse analysis methods. These analyses show how the elements of fun, sincerity and enjoyment change under difficult conditions. The findings reveal that economic pressures and social inequalities have transformed the function of games and that children's games have become deadly and cruel in the struggle for survival and the ambition to make money in modern society. As a result, it is understood that children's games in the series have lost their innocence by breaking away from their real ties with the capitalist system.
Oyun, insan yaşamının temel bir parçası ve evrensel bir fenomendir; tarih boyunca, oyunlar kişisel ve toplumsal gelişime katkıda bulunmuş, çocukluktan yetişkinliğe kadar her yaşta insanın hayatında önemli bir rol oynamıştır. Ancak, oyunlar endüstriyel süreçlerin gelişimiyle birlikte kültür endüstrisinin bir parçası haline gelmiş ve bu durum oyunların anlam ve işlevinin değişmesine neden olmuştur. Bu bağlamda, "Squid Game" dizisinin oyunla olan ilişkisi ve değişen işlevi, oyunla ilgili teorik tanımlamalar ve tartışmalar çerçevesinde analiz edilmiştir. Çalışmanın teorik kısmında, oyun kavramının tanımı ve kültürle ilişkisi Johan Huizinga'nın "Oyun Kuramı" merkeze alınarak değerlendirilmiştir; daha sonra, "Squid Game" dizisindeki geleneksel çocuk oyunları, Huizinga'nın oyun kuramıyla ilişkili bir şekilde analiz edilerek oyunun kapitalist yaşamla birlikte kaybolan işlevi ve anlamı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada göstergebilimsel ve söylem analizi yöntemleri kullanılmış ve dizide geçen altı çocuk oyunundan dört tanesinin analizi yapılmıştır; bu oyunlar üzerinden, eğlence, samimiyet ve keyif unsurlarının zor şartlar altında nasıl değiştiği ortaya konulmuştur. Dizide geçen çocuk oyunlarının kapitalist sistemle birlikte gerçek bağlarından koparılarak masumiyetini kaybettiği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuca göre dizi, ekonomik baskılar ve toplumsal eşitsizliklerin oyunların işlevini dönüştürdüğünü ve çocuk oyunlarının modern toplumda hayatta kalma mücadelesi ve para kazanma hırsı ile ölümcül ve acımasız hale gelmiştir. Ayrıca, bu çalışma dizideki kültürel ve sosyo-ekonomik temaların, bireylerin ahlaki değerlerinin nasıl bozulduğunu göstermesi açısından önemlidir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Radio-Television, Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 24, 2024 |
Publication Date | December 26, 2024 |
Submission Date | August 27, 2024 |
Acceptance Date | November 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 2 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.