Research Article
BibTex RIS Cite

GASTRONOMİK BİR ÜRÜN ve TURİSTİK BİR DEĞER OLAN ÇAKALLI MENEMENİ’NİN YEREL HALK TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 12, 31.12.2021

Abstract

Gastronomi turizmi faaliyetlerine katılan turist sayısının her geçen gün artmasıyla yöresel yiyecek ve içeceklerin önemi ve potansiyeli artmaktadır. Destinasyon imajı için de oldukça önemli olan yöresel yiyecek ve içeceklerin bu ürünleri üreten yerel halk tarafından algısı da önem kazanmaktadır. Çalışmada amaçlanan yerel halkın Çakallı Menemeni aracığıyla bölgedeki turizm ve gastronomi turizmi hakkındaki algısını değerlendirmektir. Bu amaçla 410 kişiyi kapsayan ve yerel halkın Samsun bölgesindeki gastronomi turizmi algısını, Çakallı Menemeni hakkındaki genel bilgisini ve Çakallı Menemeni’nin gastronomi turizmine etkilerini ölçmeyi hedefleyen anket çalışması yapılmıştır. Anketler, SPSS programına aktarılarak incelenmiştir. Güvenilirlik analizi için Cronbach’s Alpha, yanıtlardaki eğilimleri görebilmek için frekans analizleri kullanılmıştır. Bu incelemeler sonucunda katılımcıların çoğunluğunun Çakallı Menemeni’ni duymuş, Çakallı Menemeni’nin kültürel bir değer olarak, korunması gerektiğini ve ürünün Samsun mutfak kültürü ile özdeşleştirilmesi gerektiği düşüncesine olumlu baktığı görülmüştür. Bu tutuma karşın katılımcıların ürünün gastronomi turizmi amaçlı beklentileri karşıladığı ve Türkiye’nin diğer bölgelerindeki gastronomi turizmi ile rekabet edebileceği ifadelerine tamamen katılmadığı görülmüştür.

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 12, 31.12.2021

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Deniz Erdoğan 0000-0003-4212-2818

Ahmet Çavuş This is me 0000-0002-7359-1273

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Erdoğan, D., & Çavuş, A. (2021). GASTRONOMİK BİR ÜRÜN ve TURİSTİK BİR DEĞER OLAN ÇAKALLI MENEMENİ’NİN YEREL HALK TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Journal of Silk Road Tourism Research, 1(1), 1-12.