Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Essence of Existence in "Behind The Hill": A Story of (Non)Exisence by Emin Alper

Yıl 2014, , 27 - 52, 20.03.2019
https://doi.org/10.32001/sinecine.540652

Öz

Emin Alper’s debut movie Tepenin Ardı (Behind The Hill, 2012) shows how reality and individual and social integrity are established through an ontological void at the core of reality itself. It tells the story of Faik, his son, his grandsons, and a Yoruk (nomad) family who work for him in a remote location on a vast plain. The story is focused on Faik’s conflicts with the Yoruks, who, he claims, live “beyond the hill,” but who, apart from their presence in Faik’s discourse, never actually appear throughout the movie. By telling this story of the Yoruks, whose existence is a “fiction” and whose reality is “fictionalized,” Emin Alper displays people’s need and tendency to create enemies of others. Moreover, he shows that the “reality” of individuals and societies is also a fiction, built upon an ontological void that threatens to engulf that very reality. In order to analyze the structure of the movie, this article invokes two of Slavoj Zizek’s most significant concepts, the Real and fantasy reality.

Kaynakça

  • Akça, K. (2012, 13 Aralık). Antonioni Usulu ‘Seyyit Han.’ Habertürk. http://www.haberturk.com/kultur-sanat/haber/802952-antonioni-usulu- seyyit-han.
  • Alper, E. (Yönetmen/Senarist). (2012). Tepenin Ardı. [Film]. Türkiye: Bulut Film.
  • Aytaç, S.&Göl, B. (2012, Aralık). Aristo Varsa Brecht de Var. Emin Alper’le Söyleşi. Altyazı, 123, 30-34.
  • Bora, T. (2012, 15 Aralık). Emin Alper ile Tepenin Ardı Üzerine Söyleşi: Milli Karakter, Paranoya, Güvensizlik. Birikim. http://www.birikimdergisi. com/birikim/makale.aspx?mid=895&makale=Emin%20Alper%20ile%20 Tepenin%20Ard%FD%20%DCzerine%20S%F6yle%FEi:%20Milli%20 Karakter,%20Paranoya,%20G%FCvensizlik.
  • Büte, E. B. (2013, 27 Ocak). Paranoyadan Sessizligin Kötülügüne: Tepenin Ardı’nda Paranoya ve Kötülük Üzerine. Birikim. http://www.birikimdergisi. com/birikim/makale.aspx?mid=910&makale=Paranoyadan Sessizligin Kötülügüne: Tepenin Ardında Paranoya ve Kötülük Üzerine
  • Gündogdu, A. (2013). Sistemin Özü Tepenin Ardı’nda. Film Arası, 30, 18- 19.
  • Kay, S. (2006). Zizek: Eleştirel Bir Giriş (Z. Kuyumcu, Çev.). Istanbul: Encore.
  • Konuşlu, F. (2013, 7 Şubat). Tepenin Bu Yanı: Mekânsal Baglamda Tepenin Ardı. Altyazı, http://www.altyazi.net/yazilar/tepenin-bu-yani-mekansal- baglamda-tepenin-ardi/
  • McGowan, T. (2012). Gerçek Bakış: Lacan Sonrası Sinema Kuramı. (Z. Özen Barkot. Çev.). Istanbul: Say.
  • Myers, T. (2003). Slavoj Zizek. Londra: Routledge.
  • Zizek, S. (1992). Enjoy Your Symptom! Jacques Lacan in Hollywood and Out. New York: Routledge.
  • Zizek, S. & Daly, G. (2004). Conversations with Zizek. Cambridge: Polity.
  • Zizek, S. (2004). Ideolojinin Yüce Nesnesi (T. Birkan. Çev.). Istanbul: Metis.
  • Zizek, S. (2005). Yamuk Bakmak (T. Birkan. Çev.). Istanbul: Metis.
  • Zizek, S. (2007). Onun Cüretkâr Bakışında Yatar Benim Çöküşüm (B. Erdogan. Çev.). S. Zizek, Lacan Hakkında Bilmeyi Hep Istediginiz Ama Hitchcock’a Sormaya Korktugunuz Her Çey (s. 213-278). Istanbul: Agora.

VARLIĞIN ÖZÜ “TEPENİN ARDI”NDA EMİN ALPER'DEN BİR VAROL(AMA)MA ÖYKÜSÜ

Yıl 2014, , 27 - 52, 20.03.2019
https://doi.org/10.32001/sinecine.540652

Öz

Emin Alper’in ilk uzun metraj filmi Tepenin Ardı (2012) bireysel ve toplumsal bütünlüğün gerçekliğin özündeki bir ontolojik boşluk vasıtasıyla kurulduğunu göstermektedir. Film Faik, oğlu, torunları ve yanında çalışan bir Yörük ailesinin gözlerden uzak uçsuz bucaksız bir yaylada geçen hikâyesine odaklanır. Ancak bu hikâyede özellikle vurgulanan Faik’in “tepenin ardında” olduklarını iddia ettiği ama film boyunca hiç görünmeyen Yörüklerle bitmek bilmeyen çatışmasıdır. Varlıkları yalnızca bir kurgu, gerçeklikleri de ancak kurgulanarak var edilmekte olan Yörükler hikâyesiyle Emin Alper, sadece, insanların hayatta kalabilmek için bir öteki/düşman yaratma eğilimini göz önüne sermez. Filmin asıl vurgusu bireylerin ve toplumların “gerçekliklerinin” tam da o gerçekliği içine alıp yok etmekle tehdit eden ontolojik bir boşluk ve hiçlik üzerine yapılandırılmış kurgular olduğudur. Bu çalışmada Slavoj Zizek’in en temel kavramlarından gerçek ve fantezi kurgusu temelinde Tepenin Ardı filmindeki boşluk ve hiçlik üzerine kurgulanmış olan yapı incelenecektir.

Kaynakça

  • Akça, K. (2012, 13 Aralık). Antonioni Usulu ‘Seyyit Han.’ Habertürk. http://www.haberturk.com/kultur-sanat/haber/802952-antonioni-usulu- seyyit-han.
  • Alper, E. (Yönetmen/Senarist). (2012). Tepenin Ardı. [Film]. Türkiye: Bulut Film.
  • Aytaç, S.&Göl, B. (2012, Aralık). Aristo Varsa Brecht de Var. Emin Alper’le Söyleşi. Altyazı, 123, 30-34.
  • Bora, T. (2012, 15 Aralık). Emin Alper ile Tepenin Ardı Üzerine Söyleşi: Milli Karakter, Paranoya, Güvensizlik. Birikim. http://www.birikimdergisi. com/birikim/makale.aspx?mid=895&makale=Emin%20Alper%20ile%20 Tepenin%20Ard%FD%20%DCzerine%20S%F6yle%FEi:%20Milli%20 Karakter,%20Paranoya,%20G%FCvensizlik.
  • Büte, E. B. (2013, 27 Ocak). Paranoyadan Sessizligin Kötülügüne: Tepenin Ardı’nda Paranoya ve Kötülük Üzerine. Birikim. http://www.birikimdergisi. com/birikim/makale.aspx?mid=910&makale=Paranoyadan Sessizligin Kötülügüne: Tepenin Ardında Paranoya ve Kötülük Üzerine
  • Gündogdu, A. (2013). Sistemin Özü Tepenin Ardı’nda. Film Arası, 30, 18- 19.
  • Kay, S. (2006). Zizek: Eleştirel Bir Giriş (Z. Kuyumcu, Çev.). Istanbul: Encore.
  • Konuşlu, F. (2013, 7 Şubat). Tepenin Bu Yanı: Mekânsal Baglamda Tepenin Ardı. Altyazı, http://www.altyazi.net/yazilar/tepenin-bu-yani-mekansal- baglamda-tepenin-ardi/
  • McGowan, T. (2012). Gerçek Bakış: Lacan Sonrası Sinema Kuramı. (Z. Özen Barkot. Çev.). Istanbul: Say.
  • Myers, T. (2003). Slavoj Zizek. Londra: Routledge.
  • Zizek, S. (1992). Enjoy Your Symptom! Jacques Lacan in Hollywood and Out. New York: Routledge.
  • Zizek, S. & Daly, G. (2004). Conversations with Zizek. Cambridge: Polity.
  • Zizek, S. (2004). Ideolojinin Yüce Nesnesi (T. Birkan. Çev.). Istanbul: Metis.
  • Zizek, S. (2005). Yamuk Bakmak (T. Birkan. Çev.). Istanbul: Metis.
  • Zizek, S. (2007). Onun Cüretkâr Bakışında Yatar Benim Çöküşüm (B. Erdogan. Çev.). S. Zizek, Lacan Hakkında Bilmeyi Hep Istediginiz Ama Hitchcock’a Sormaya Korktugunuz Her Çey (s. 213-278). Istanbul: Agora.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Ayşegül Gündoğdu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Gündoğdu, A. (2019). VARLIĞIN ÖZÜ “TEPENİN ARDI”NDA EMİN ALPER’DEN BİR VAROL(AMA)MA ÖYKÜSÜ. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 5(1), 27-52. https://doi.org/10.32001/sinecine.540652

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.