Bu makalede, temel olarak, Gilles Deleuze'ün sinematik imgeye dair kurduğu eleştirel model açıklanmaya çalışılmıştır. Bu amaçla öncelikle, 20. yüzyılın başından bu yana hareketli imgenin ontolojisine dair yapılagelmiş tartışmaların sahip olduğu genel çerçeveye bakılmıştır. Daha sonra ise, bu tartışmaların temelini oluşturan sinema ve felsefe ilişkisini belki de en sistematik hale getiren düşünürlerden biri olarak Deleuze'ün Cinema 1: The Movement-Image (1986) ve Cinema 2: The Time-Image (1989) adlı kitapları aracılığıyla imge, hareket ve zaman kavramları irdelenmiştir. Burada amaç, Deleuze'ün sinema felsefesinde içerilen terminolojinin kapsamlı ve derinlikli bir araştırmasından ziyade 20. yüzyıldan bu yana devam eden ve sinematik imgenin özüne dair tartışmaların Deleuze'ün yaklaşımı ile aldığı yeni biçiminin ele alınmasıdır.
This article focuses on Gilles Deleuze's critical model of the cinematic image, questioning first of all, his discussions about the essence of moving images since the beginning of the 20th century. Secondly, concepts of image, movement, and time are explicated by the means of Deleuze's books Cinema 1: The Movement-Image (1986) and Cinema 1: The Time-Image (1989). This article’s aim is not to present a comprehensive inquiry into the terminology employed in these two books but rather to discuss questions related to the essence of the cinematic image and its new form as shaped by Deleuze's approach.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Features |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 2 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.