Bu çalışmada İşe
Yarar Bir Şey filmi, imge ve gerçek arasındaki varoluşsal bağın önemine değinen
yaklaşımlar çerçevesinde incelenmektedir. Bazin’in ruhsal durumları ifşa eden
bir sanatsal yansımayla desteklediği gerçekçi sinema, Deleuze’un sinema gerçek
ilişkisini irdeleyen hareket ve zaman imgesi kavramından yararlanılarak analiz
edilmektedir. Çalışmanın amacı, Pelin Esmer’in filminde imge, gerçek, hareket
ve zaman kavramlarının yolculuk temasında nasıl somutlaştığını
değerlendirmektir. Yolculuk ve gerçeklik arasındaki ilişkiyi güncel Türk
sineması örneklerinden biri çerçevesinde ele alan bu çalışmada, çaresizlik,
yalnızlık ve ölme isteği gibi insana ilişkin dramların konu edinilmesinin ve anlatının
uzamsal bir bütünlük taşıyan sahnelerle verilmesinin filmde gerçekçiliği
artıran öğeler olduğu söylenmektedir. Filmin, Bazin’in ruhsal durumlara eğilen
sanatsal bir yansıma ile desteklediği gerçekçi sinemanın ve Deleuze’ün zaman-imgesi
sineması olarak tanımladığı sinemasal üslubun özelliklerini taşıdığı vurgulanmaktadır.
Ayrıca filmde kahramanın aktif bir yaşamsal evreye geçerek yardım etme ve çözüm
üretme amacıyla harekete geçmesi nedeniyle dönüşümsel bir gerçekçilik ortaya
konduğu belirtilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6 |