Abstract
Bu çalışmada, Maren Ade’nin yönetmenliğini yaptığı Toni Erdmann (2016) filmi, modern kent yaşamı, rekabetçi iş ilişkileri, aylaklık ve modern bireyin duygusal olarak bağlanamama sorunu bağlamında analiz edilmektedir. Çalışmada, günümüz modernliğinin, aile ilişkilerini de tahrip edebilen özelliklerine, filmdeki baba kız ilişkisi ve modern yaşam içinde yitip giden diğer insani ilişkiler ekseninde odaklanılmaktadır. Çalışmada, modernliğin bireyselleşme, yersiz yurtsuzlaşma, rekabet, rasyonellik gibi özelliklerinin filmsel anlatıya aktarılması değerlendirilmekte; filmin toplumsal ve kültürel bir eleştiri metni olarak önemi ortaya konmaya çalışılmaktadır. Çalışmanın amacı, Maren Ade’nin modernizme toplumsal ve kültürel eleştiriler getiren Toni Erdmann filminde, tematik ve sinematografik tercihleriyle ne tür bir söylem ortaya koyduğunu araştırmaktır. Bu noktada, film, bu kahramanların iş ve aile yaşamındaki eylemleri ve ifadeleri üzerinden analiz edilmektedir. Çalışma, sinema filmini, bir modernizm eleştiri metni olarak ele alması bakımından önem taşımaktadır. Sonuç olarak, filmde, modernliğin bireyler üzerinde yarattığı tahribatların, modern kentler, aile ilişkileri, iş yaşamındaki rekabet ve hırs dolayımıyla gösterildiği; kadın kahramanın bu zorlu ortamdan arınabilmesinin, babasının ona gösterdiği insani ilişkiler geliştirme ve yaşamı eğlenceli kılma yoluyla olduğu vurgulanmaktadır.