M. Night Shyamalan’s Old (2021) narrates the story of a group of people who realize that the isolated beach they are taken to by the holiday resort they are staying at causes alarmingly rapid aging. The film is based on the graphic novel, Sandcastle (2010) by Pierre Oscar Lévy and Frederik Peeters. Although Sandcastle offers no explanation but several hypotheses for the accelerated aging, Old introduces a clinical trial of a pharmaceutical company, testing medicines for chronic illnesses and clarifies that the peculiarity of the beach is used to test medicines within hours instead of a lifetime. The characters, hence, are test subjects chosen because of their illnesses. This study displays how Old, through hyper-accelerated aging, transforms what is conventionally categorised as supernatural horror into body horror scrutinising the theme of aging in terms of the generic qualities of body horror. This paper is an explicit attempt to inspect, in terms of Foucauldian biopolitics, how human health is converted into commodified data; together with the relationship between capitalism and biotechnology/ medicine.
Old (2021) biocapital commodification of health aging body horror
Pierre Oscar Levy’nin Kumdan Kale (2010) adlı çizgi romanından uyarlanan Shyamalan’ın Zamanda Tutsak (2021) filmi, kaldıkları lüks otel tarafından götürüldükleri izole plajın kendilerini çok hızlı bir biçimde yaşlandırdığını fark eden bir grup insanı anlatır. Çizgi roman gibi film de bu gizemli yaşlanmanın sebebini açıkça dile getirmese de filmin sonlarına doğru yönetmen, kronik hastalıklar için ilaç üreten Warren & Warren isimli bir ilaç şirketinin deney laboratuvarını ve mezkûr şirketin, plajın bu doğaüstü özelliğini kullanarak ilaçlarını insanlar üzerinde çok kısa bir zamanda deneyebildikleri gösterir. Böylelikle karakterlerin, kendi hastalıklarına göre takip edilip özellikle seçilmiş olan denekler olduğu anlaşılır. Bu çalışma, genel olarak psikolojik korku-gerilim türünde sınıflandırılan Zamanda Tutsak filminin, hızlandırılmış yaşlanma fenomeni kullanılarak nasıl bedensel korku türüne evrildiğini, bu türün jenerik özellikleri bağlamında incelemektedir. Bu çalışma aynı zamanda insan yaşamı ve sağlığının metalaştırılabilir bilgiye dönüşümü ile bu oluşumun Zamanda Tutsak (2021) filminde nasıl resmedildiğini, kapitalizm ve biyoteknoloji arasındaki ilişki, biyokapital ve Foucaultcu biyopolitika bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır.
Zamanda Tutsak (2021) Biyopolitika Biyokapital Beden Korkusu Yaşlılık
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Film Eleştirisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 18 |