Çocuklar özellikle okul öncesi
dönem olarak adlandırılan yaşamın ilk altı yılında çok hızlı büyürler ve tüm
gelişim alanlarında şaşırtıcı bir hızla yetkinleşirler. Bu dönemde çocuğun
içinde bulunduğu çevre, çocuğun gelişimini ve öğrenme motivasyonunu derinden
etkiler. Özellikle okul öncesi dönemde verilen kaliteli eğitim, çocukta
öğrenmeyi ve öğrenmeye istekli olmayı arttırmakta ve tüm yaşantısında başarılı
olmasını sağlamaktadır. Araştırmalar çocuğun hangi hızla nasıl ve neler
öğrenebileceğinin çocuğun çevresinin ne kadar destekleyici olduğuyla ve çocuğa
ne gibi olanaklar sunulduğuyla yakından ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır.
Bu araştırmanın amacı çocuğu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden
ebeveynlerin kurumdan ve öğretmenden beklentilerini incelemek ve okul öncesi
eğitimin içerik ve önemi konusunda ki farkındalıklarını ortaya koymaktır.
Araştırma nitel olarak
yapılandırılmış ve olgu bilim modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
Sinop İl merkezindeki resmi anaokullarında çocuğu bulunan 122 ebeveyn
oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmede elde edilen
veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir.
Araştırmanın
sonucuna göre, ailelerin öncelikli beklentileri, okul öncesi eğitim
kurumlarının çocuklarını ilköğretime hazırlamaları yönündedir. Ayrıca
sınıfların fiziksel ortamının iyileştirilmesi ve sosyal aktiviteye ağırlık
verilmesi de beklentiler arasındadır. Eğitim düzeyi yüksek olan aileler, eğitim
düzeyi düşük olan ailelere göre sosyal aktiviteye ve yabancı dil eğitimine önem
verilmesini beklemektedir. Öğretmene ilişkin beklentiler ise çoğunlukla çocuğa
karşı olumlu tutum ( ilgi, sevgi, alaka vb.) içinde olmaları, iyi bir eğitim
vermeleri ve ebeveynlerle etkili bir iletişim içinde bulunmaları yönündedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |