This article analyzes the representation of poor people through main characters in globally popular American serials. The study employs a systematic content analysis to identify and analyze the main characters who are representing poor people in four serials; Friends, The O.C., 2 Broke Girls and Shameless. We have chosen these American serials because of their popularity and high global rating. Before we started to analyze the serials, we gave an overview of the relationship of popular culture and serials, extremity, and researchers, statistics about poor people to have a realistic perspective. We also studied the latest popular serials and poor people’s representation through main characters of these serials. We have analyzed the serials under six categories to see how poor people are imaged. According to our hypothesis and the results, when American serials focus on poor characters, they are represented as extreme characters in a negative way generally.
Bu makale, yoksul insanların küresel olarak popüler Amerikan dizilerinde başrol karakterlerle temsil edilmesini analiz etmektedir. Çalışmada, dört dizide yoksul kişileri temsil eden ana karakterleri tanımlamak ve sistematik bir biçimde analiz etmek için içerik analizi kullanılmaktadır. Sözkonusu dizilerin ismi Friends, The O.C., 2 Broke Girls ve Shameless’tir. Bu Amerikan dizileri, popülerliği ve yüksek küresel derecelendirmeleri nedeniyle seçilmiştir. Dizileri analiz etmeye başlamadan önce gerçekçi bir perspektife sahip olmak için popüler kültür ve dizilerin ilişkisi, ekstremite ve araştırmalar ile yoksul insanlara ait istatistiklerle ilgili genel bir bakış sunulmuştur. Aynı zamanda, en son popüler diziler ve bu dizilerin ana karakterleri aracılığıyla yoksul insanların temsili incelenmiştir. Yoksulların nasıl imgelendiğini anlamak için diziler altı kategoride analiz edilmiştir. Hipotez ve sonuçlara göre, Amerikan dizileri yoksul karakterlere odaklandığında genel olarak olumsuz bir şekilde, uçlarda yaşayan karakterler olarak temsil edilmektedirler.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | İLETİŞİM |
Authors | |
Publication Date | November 12, 2018 |
Submission Date | July 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |