Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER

Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 191 - 206, 18.07.2020
https://doi.org/10.30692/sisad.750563

Abstract

Bireylerin gündelik yaşamlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan temel ihtiyaçlarından birisi de sosyalleşmektir. Günümüzde birbirleri ile paylaşım içerisinde olup iletişim sürecini yürüten bireyler gerek yüz yüze gerekse de iletişim araçları ile sosyalleşme ihtiyaçlarını gidermektedir. 2020 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan Yeni Koronavirüs hastalığı olan Covid-19 salgını ile birlikte tüm dünya “evde kal” çağrısı ile birlikte aylarca dışarı çıkmadan ve birbirleri ile yüz yüze iletişime geçmeden evlerinde kalarak sürecin geçmesini beklemiştir. Bu dönem içerisinde iletişimden tüketime, iş yaşamından eğitime kadar gündelik yaşamı oluşturan birçok süreç bir anda tamamen dijital ortamlar üzerinden var edilmeye başlanmıştır. Konser, tiyatro gibi toplu halde gerçekleştirilen eğlence faaliyetlerinin dijital dönüşümü de bu süreç içerisinde ortaya çıkan yeniliklerden birisidir. Sosyal ve fiziksel izolasyon süreci içerisinde birbirinden uzak, evlerinde yaşam süren bireylere destek olmak amacıyla dünyaca ünlü sanatçılar başta olmak üzere birçok sanatçı konserlerini çevrim içi olarak gerçekleştirmeye başlamıştır. Bu çalışmada sosyal ve fiziksel izolasyonun yaşandığı salgın döneminde eğlence anlayışının dijital dönüşümü çevrim içi konserler üzerinden ele alınacaktır.

References

  • Adorno, T. (2007). Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Alpago, H., Alpago, D. (2020). Koronavirüs Salgının Sosyoekonomik Sonuçları, Ibad Sosyal Bilimler Dergisi, 8:99-114. DOI: 10.21733/ibad.716444
  • Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Blythe, M., Hassenzahl, M. (2004). The semantic of fun: Differentiating enjoyable experiences. In M. Blythe, K. Overbeeke, A. Monk, P. Wright (Eds.) Funology: From usability to enjoyment içinde (s.91-103). London: Kluwer.
  • Çamdereli, M., Şener, N. (2016). Dokunsal İletişimi Anlamak Ya da Dokunsalın Dokusuna Dokunmak. 2. Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi, 148-160. http://aves.akdeniz.edu.tr/YayinGoster.aspx?ID=2683&NO=35
  • Çoruk, A. Ş. (2010). Tanzimattan Cumhuriyete Gündelik Hayatın Tarihi Açısından İstanbul Hatıratları, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 8(16): 489-522. https://www.talid.org/tr/Dergi/Makale/16/508
  • Dinç, M. (2018). Farklı Kültürlerde İletişim ve Algılama Süreci. İstanbul: Hiperyayın.
  • Erbaşı, A., Zaganjori, O. (2017). Sosyal İzolasyonun Örgütsel Sinizm Üzerine Etkisi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, İ.İ.B.F, Yönetim ve Ekonomi, 24 (1). DOI: 10.18657/yonveek.307490
  • Fincham, B. (2018). Eğlence Sosyolojisi. Fatma Ülkü Selçuk (Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hall E.T. (1966). The Hidden Dimension. Anchor Books, Doubleday.
  • Hall, E.T., (1963), A System for the Notation of Proxemic Behavior, American Anthropologist New Series, 65(5):1003-1026. https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1525/aa.1963.65.5.02a00020
  • Hofstede, G. (2001). Culture’s Consequences: International Differences in Work Related Values. Newbury Park: Sage Publications.
  • Hogg, M. A. & Vaughan, G. M. (2006). Sosyal Psikoloji. İbrahim YıldızAydın Gelmez. (Çev). 1. Baskı. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kartarı, A. (2006). Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün Yayınları.
  • Kaser, K., Oelkers, D. B. (2005). Sports and Entertainment Marketing. Ohio: Thomson and Higher Education.
  • Kırık. A.M., Altun. E. (2018). Eğlence Kültürüne Instagram Üzerinden Yaklaşmak: Etiketleme Özelliği Üzerine Bir Çözümleme. 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme.113-123. http://acikerisim.ticaret.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11467/1834/2_ntcconf_master.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Özyer, K., Orhan U., Orhan, D. (2012). Sağlık Sektöründe Çalışanların Demografik Özellikleri, Kişilik Özellikleri Ve Kültürel Değerleri Üzerine Bir Çoklu Durum Çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 9 (19): 177-189 https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19551/208379
  • Podilchak, W. (1991). Distinctions between fun, leisure and enjoyment. Journal of Leisure Studies. 10(2): 133-148. DOI: 10.1080/02614369100390131
  • Taştan, C. (2020). Kovid-19 Salgını ve Sonrası Psikolojik ve Sosyolojik Değerlendirmeler. Ankara: Polis Akademisi Yayınları.
  • Tellan, D. (2016). Mekân, Eğlence ve Popüler Kültür İlişkisini Değerlendirmek, Trt Akademi, 01 (01): 136-153. https://dergipark.org.tr/tr/pub/trta/issue/22014/236119
  • Vogel, H. L. (2014). Entertainment Industry Economics: A Guide For Financial Analysis. New York: Cambridge University Press.
  • Yanardağ, U., Selçuk, O. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Sosyal Hizmet. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1):1-2. http://static.dergipark.org.tr/article-download/4854/7982/fac2/5ed6e39716b0a.pdf?
  • Andrea Bocelli: İtalyan tenorun 'Umut için Müzik konseri' YouTube'dan canlı yayınlandı. (2020, 13 Nisan). BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-52269803
  • https://www.instagram.com/explore/tags/evdekalm%C3%BCziklekal/ (2020, 10 Haziran).
  • Türkiye Günlük Koronavirüs Tablosu. (2020, 9 Haziran). T.C. Sağlık Bakanlığı. (https://covid19.saglik.gov.tr/#)
  • Ünlüler “Pepsi İle Evlere Şenlik” Konseriyle Sahne Aldı. (2020, 24 Mayıs). Aktüel Haber Portalı. https://eventnews.online/2020/05/24/unluler-pepsi-ile-evlere-senlik-konseriyle-sahne-aldi/
  • Yalın'ın Instagram'dan verdiği mini konseri 102 bin kişi izledi. (2020,19 Mart). Haberler.com. https://www.haberler.com/yalin-in-instagram-dan-verdigi-mini-konseri-kac-13029829-haberi/
Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 191 - 206, 18.07.2020
https://doi.org/10.30692/sisad.750563

Abstract

References

  • Adorno, T. (2007). Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Alpago, H., Alpago, D. (2020). Koronavirüs Salgının Sosyoekonomik Sonuçları, Ibad Sosyal Bilimler Dergisi, 8:99-114. DOI: 10.21733/ibad.716444
  • Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Blythe, M., Hassenzahl, M. (2004). The semantic of fun: Differentiating enjoyable experiences. In M. Blythe, K. Overbeeke, A. Monk, P. Wright (Eds.) Funology: From usability to enjoyment içinde (s.91-103). London: Kluwer.
  • Çamdereli, M., Şener, N. (2016). Dokunsal İletişimi Anlamak Ya da Dokunsalın Dokusuna Dokunmak. 2. Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi, 148-160. http://aves.akdeniz.edu.tr/YayinGoster.aspx?ID=2683&NO=35
  • Çoruk, A. Ş. (2010). Tanzimattan Cumhuriyete Gündelik Hayatın Tarihi Açısından İstanbul Hatıratları, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 8(16): 489-522. https://www.talid.org/tr/Dergi/Makale/16/508
  • Dinç, M. (2018). Farklı Kültürlerde İletişim ve Algılama Süreci. İstanbul: Hiperyayın.
  • Erbaşı, A., Zaganjori, O. (2017). Sosyal İzolasyonun Örgütsel Sinizm Üzerine Etkisi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, İ.İ.B.F, Yönetim ve Ekonomi, 24 (1). DOI: 10.18657/yonveek.307490
  • Fincham, B. (2018). Eğlence Sosyolojisi. Fatma Ülkü Selçuk (Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hall E.T. (1966). The Hidden Dimension. Anchor Books, Doubleday.
  • Hall, E.T., (1963), A System for the Notation of Proxemic Behavior, American Anthropologist New Series, 65(5):1003-1026. https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1525/aa.1963.65.5.02a00020
  • Hofstede, G. (2001). Culture’s Consequences: International Differences in Work Related Values. Newbury Park: Sage Publications.
  • Hogg, M. A. & Vaughan, G. M. (2006). Sosyal Psikoloji. İbrahim YıldızAydın Gelmez. (Çev). 1. Baskı. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kartarı, A. (2006). Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün Yayınları.
  • Kaser, K., Oelkers, D. B. (2005). Sports and Entertainment Marketing. Ohio: Thomson and Higher Education.
  • Kırık. A.M., Altun. E. (2018). Eğlence Kültürüne Instagram Üzerinden Yaklaşmak: Etiketleme Özelliği Üzerine Bir Çözümleme. 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme.113-123. http://acikerisim.ticaret.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11467/1834/2_ntcconf_master.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Özyer, K., Orhan U., Orhan, D. (2012). Sağlık Sektöründe Çalışanların Demografik Özellikleri, Kişilik Özellikleri Ve Kültürel Değerleri Üzerine Bir Çoklu Durum Çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 9 (19): 177-189 https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19551/208379
  • Podilchak, W. (1991). Distinctions between fun, leisure and enjoyment. Journal of Leisure Studies. 10(2): 133-148. DOI: 10.1080/02614369100390131
  • Taştan, C. (2020). Kovid-19 Salgını ve Sonrası Psikolojik ve Sosyolojik Değerlendirmeler. Ankara: Polis Akademisi Yayınları.
  • Tellan, D. (2016). Mekân, Eğlence ve Popüler Kültür İlişkisini Değerlendirmek, Trt Akademi, 01 (01): 136-153. https://dergipark.org.tr/tr/pub/trta/issue/22014/236119
  • Vogel, H. L. (2014). Entertainment Industry Economics: A Guide For Financial Analysis. New York: Cambridge University Press.
  • Yanardağ, U., Selçuk, O. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Sosyal Hizmet. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1):1-2. http://static.dergipark.org.tr/article-download/4854/7982/fac2/5ed6e39716b0a.pdf?
  • Andrea Bocelli: İtalyan tenorun 'Umut için Müzik konseri' YouTube'dan canlı yayınlandı. (2020, 13 Nisan). BBC News Türkçe. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-52269803
  • https://www.instagram.com/explore/tags/evdekalm%C3%BCziklekal/ (2020, 10 Haziran).
  • Türkiye Günlük Koronavirüs Tablosu. (2020, 9 Haziran). T.C. Sağlık Bakanlığı. (https://covid19.saglik.gov.tr/#)
  • Ünlüler “Pepsi İle Evlere Şenlik” Konseriyle Sahne Aldı. (2020, 24 Mayıs). Aktüel Haber Portalı. https://eventnews.online/2020/05/24/unluler-pepsi-ile-evlere-senlik-konseriyle-sahne-aldi/
  • Yalın'ın Instagram'dan verdiği mini konseri 102 bin kişi izledi. (2020,19 Mart). Haberler.com. https://www.haberler.com/yalin-in-instagram-dan-verdigi-mini-konseri-kac-13029829-haberi/
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER
Authors

Aysun Kaya Deniz 0000-0002-3592-0996

Publication Date July 18, 2020
Submission Date June 13, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Kaya Deniz, A. (2020). COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2), 191-206. https://doi.org/10.30692/sisad.750563
AMA Kaya Deniz A. COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER. ssad. July 2020;4(2):191-206. doi:10.30692/sisad.750563
Chicago Kaya Deniz, Aysun. “COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 4, no. 2 (July 2020): 191-206. https://doi.org/10.30692/sisad.750563.
EndNote Kaya Deniz A (July 1, 2020) COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 2 191–206.
IEEE A. Kaya Deniz, “COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER”, ssad, vol. 4, no. 2, pp. 191–206, 2020, doi: 10.30692/sisad.750563.
ISNAD Kaya Deniz, Aysun. “COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 4/2 (July 2020), 191-206. https://doi.org/10.30692/sisad.750563.
JAMA Kaya Deniz A. COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER. ssad. 2020;4:191–206.
MLA Kaya Deniz, Aysun. “COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 4, no. 2, 2020, pp. 191-06, doi:10.30692/sisad.750563.
Vancouver Kaya Deniz A. COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE DİJİTALLEŞEN EĞLENCE ANLAYIŞI: ÇEVRİM İÇİ KONSERLER. ssad. 2020;4(2):191-206.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048