Alana girişlerinden bu yana, eleştirel güvenlik yaklaşımları yeni teorik tartışmalara yol açarak ve yeni araştırma alanları sunarak akademik yazını önemli ölçüde zenginleştirmiştir. Bu yaklaşımlar, devlet dışındaki referans nesneleri ve askeri tehditler dışındaki tehdit türlerini tanıtarak geleneksel güvenlik anlayışını derinleştirmiş ve genişletmişlerdir. Bu girişimler, güvenlik çalışmalarının devlet güvenliğine yoğun bir şekilde odaklı kalmasını engellemiş ve geleneksel olarak güvenlik çalışmalarının kapsamı dışında bırakılan yeni araştırma konularını alana kazandırmıştır. Farklı eleştirel güvenlik yaklaşımlarının göç-güvenlik bağlantısını nasıl anlamlandırdığını merak eden bu çalışma, Kopenhag Okulu (söylemsel yaklaşım) ve Paris Okulu’nun (sosyolojik yaklaşım) ABD-Meksika sınırını nasıl analiz ettiğini incelemektedir. Çalışma öncelikle bu iki düşünce ekolünün güvenliği nasıl tanımladığı, anladığı ve ele aldığını incelenmektedir. Ardından, ABDMeksika sınırını ele alan eleştirel güvenlik literatürüne odaklanmaktadır. Üçüncüsü, her iki yaklaşımın da aynı sınır üzerindeki açıklamalarını ve göç-güvenlik bağlantısının benzer ve farklı yönlerini nasıl ele aldıklarını tartışmaktadır. Çalışma, iki perspektif arasında köprü kuran bir yaklaşımın, göç-güvenlik bağlantısını anlamlandırma konusundaki analitik kapasitelerini artırmakta faydalı olacağı sonucuna varmaktadır.
NA
Critical approaches to security have enriched the literature significantly by provoking novel theoretical debates and introducing new areas of research since their entrance into the field. They have deepened and widened the traditional understanding of security by introducing referent objects other than the state and types of threats other than the military. These attempts have distracted security studies’ extensive focus on state security and pointed to new research topics that were traditionally excluded from the scope of security studies. Curious about how different critical security approaches make sense of the migration-security nexus, this study examines how the Copenhagen School (discursive approach) and the Paris School (sociological approach) analyze the U.S.-Mexico border. It first examines how these two schools of thought define, understand, and approach security. Second, it directs its focus on the critical security literature on the U.S.-Mexico borderland. Third, the article discusses both approaches’ accounts on the same border and how they handle dis/similar aspects of the migration-security nexus. The study concludes by defending the argument that bridging these two critical security approaches may increase their analytical power in making sense of the migration-security nexus.
NA
NA
NA
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Political Science (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | NA |
Publication Date | November 27, 2023 |
Submission Date | March 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 32 Issue: 2 |