Research Article
BibTex RIS Cite

Ideological Foundations Of Education System During Ak Party Period

Year 2020, Volume: 6 Issue: 12, 75 - 102, 21.06.2020
https://doi.org/10.25306/skad.710890

Abstract

References

  • Referans1: Aka, A., (2009), Antonio Gramsci ve Hegemonik Okul, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 330
  • Referans2: Ak Parti Resmi İnternet Sitesi, 4.12.2017 tarihinde http://m.akparti.org.tr/site/dosyalar#!/ adresinden alındı
  • Referans3: Althusser, L., (1991), İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Çev. Y. Alp, M. Özışık, İstanbul:İletişim Yayınları
  • Referans4: Avan, M., (2013), Türkiye’de Siyasal İktidar ve Üniversite İlişkisi YÖK Sonrası Bir Değerlendirme, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara:Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Referans5: Black, Cyril E., (1989), Çağdaşlaşmanın İtici Güçleri, Çev. M. Fatih Gümüş, İstanbul:Verso Yayınları
  • Referans6: Bulut, Y., (2011), “İdeolojinin Tarihçesi”, Sosyoloji Dergisi, 3(23), 191-192 Cankar, B.,& Taş, A., (2017), “Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim Faaliyetleri:(1996-2016)”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2),193-197
  • Referans7: Çetin, H., (2002), “Totalitarizm: İdeolojik Kökenleri ve Toplumsal İnşa Araçları”, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 32
  • Referans8: Illıch, I., (1988), Şenlikli Toplum, Çev.Ahmet Kot, İstanbul:Ayrıntı Yayınları
  • Referans9: İnal, K., Neoliberal Eğitim ve Yeni İlköğretim Müfredatının Eleştirisi, 20.12.2017 tarihinde http://www.praksis.org/wp-content/uploads/2013/04/014-Inal.pdf , adresinden alındı
  • Referans10: Koca, G.,(2014), 2.11.2017 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr/19-yilda-egitimde-sorunlar-azalmadi-artti-27729749 , adresinden alındı
  • Referans11: Kolcu, G., (2017), 12 Yıllık Bitişik Eğik El Yazısı Kalktı, 2.11.2017 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr/12-yillik-bitisik-egik-el-yazisi-kalkti-40467288 adresinden alındı
  • Referans12: Nietzsche, F. W., (1991), Gelecekteki Felsefe, Çev: Ümit Özdağ, Ankara:İmge Yayınları
  • Referans13: Topakkaya, A., (2007), “İdeoloji Kavramının Tarihsel Gelişim Sürecine Kısa Bir Bakış”, Erzincan Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(1-2), 165-176
  • Referans14: Turşucu, H.,&Beriş, H., (2011), Ak Parti Siyaset Akademisi (10.Dönem) Lider Ülke Türkiye, 2.11.2017tarihinde http://www.academia.edu/9640286/AK_PART%C4%B0_S%C4%B0YASET_AKADEM%C4%B0S%C4%B0 adresinden alındı

Ak Parti Döneminde Eğitim Sisteminin İdeolojik Temelleri

Year 2020, Volume: 6 Issue: 12, 75 - 102, 21.06.2020
https://doi.org/10.25306/skad.710890

Abstract

Eğitim, toplumun gelişmesi ve kişilerin bilinçlenmesinde önemli bir mekanizmadır. Bununla birlikte kişinin toplum içerisinde nasıl davranması gerektiğini ortaya koyarak ideolojiden de yardım alan bir kurumdur. Bir bakıma eğitim sistemi, devletin, ideolojik olarak görmüş olduğu bir mekanizma biçimidir. Bu açıdan iktidarın en önemli hedeflerinden biri, mensubu olduğu ideolojik söylem doğrultusunda eğitime yön vermek ve eğitimi bulunduğu konumdan daha ileriye taşımaktır. Türkiye’de 2002 yılından beri iktidar olan Ak Parti hükümeti, eğitimi, sahip olduğu ideolojik görüş doğrultusunda değiştirmekte, bir düzen içerisine sokmaya çalıştığı görülmektedir. Bundan dolayı bu çalışmada ise eğitim sistemine yönelik temel ilke ve uygulamaların analizi Ak Parti döneminde nasıl bir ideolojik söylem içerisinde gösterildiği ortaya konulacaktır. Eğitim sistemine yönelik temel ilke ve uygulamalar 4 döneme ayrılarak incelenecektir. Daha sonrasında da bu dönemler arasındaki ideolojik söylemlerdeki farklılıklar benzerlikler tespit edilerek eğitim sistemi üzerindeki belirleyici etkisi ortaya konulacaktır.

References

  • Referans1: Aka, A., (2009), Antonio Gramsci ve Hegemonik Okul, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 330
  • Referans2: Ak Parti Resmi İnternet Sitesi, 4.12.2017 tarihinde http://m.akparti.org.tr/site/dosyalar#!/ adresinden alındı
  • Referans3: Althusser, L., (1991), İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Çev. Y. Alp, M. Özışık, İstanbul:İletişim Yayınları
  • Referans4: Avan, M., (2013), Türkiye’de Siyasal İktidar ve Üniversite İlişkisi YÖK Sonrası Bir Değerlendirme, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara:Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Referans5: Black, Cyril E., (1989), Çağdaşlaşmanın İtici Güçleri, Çev. M. Fatih Gümüş, İstanbul:Verso Yayınları
  • Referans6: Bulut, Y., (2011), “İdeolojinin Tarihçesi”, Sosyoloji Dergisi, 3(23), 191-192 Cankar, B.,& Taş, A., (2017), “Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim Faaliyetleri:(1996-2016)”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2),193-197
  • Referans7: Çetin, H., (2002), “Totalitarizm: İdeolojik Kökenleri ve Toplumsal İnşa Araçları”, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 32
  • Referans8: Illıch, I., (1988), Şenlikli Toplum, Çev.Ahmet Kot, İstanbul:Ayrıntı Yayınları
  • Referans9: İnal, K., Neoliberal Eğitim ve Yeni İlköğretim Müfredatının Eleştirisi, 20.12.2017 tarihinde http://www.praksis.org/wp-content/uploads/2013/04/014-Inal.pdf , adresinden alındı
  • Referans10: Koca, G.,(2014), 2.11.2017 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr/19-yilda-egitimde-sorunlar-azalmadi-artti-27729749 , adresinden alındı
  • Referans11: Kolcu, G., (2017), 12 Yıllık Bitişik Eğik El Yazısı Kalktı, 2.11.2017 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr/12-yillik-bitisik-egik-el-yazisi-kalkti-40467288 adresinden alındı
  • Referans12: Nietzsche, F. W., (1991), Gelecekteki Felsefe, Çev: Ümit Özdağ, Ankara:İmge Yayınları
  • Referans13: Topakkaya, A., (2007), “İdeoloji Kavramının Tarihsel Gelişim Sürecine Kısa Bir Bakış”, Erzincan Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(1-2), 165-176
  • Referans14: Turşucu, H.,&Beriş, H., (2011), Ak Parti Siyaset Akademisi (10.Dönem) Lider Ülke Türkiye, 2.11.2017tarihinde http://www.academia.edu/9640286/AK_PART%C4%B0_S%C4%B0YASET_AKADEM%C4%B0S%C4%B0 adresinden alındı
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Gamze Ömürlüoğlu

Publication Date June 21, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 12

Cite

APA Ömürlüoğlu, G. (2020). Ak Parti Döneminde Eğitim Sisteminin İdeolojik Temelleri. Sosyal Ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD), 6(12), 75-102. https://doi.org/10.25306/skad.710890