Eğitim, toplumun gelişmesi ve kişilerin bilinçlenmesinde önemli bir mekanizmadır. Bununla birlikte kişinin toplum içerisinde nasıl davranması gerektiğini ortaya koyarak ideolojiden de yardım alan bir kurumdur. Bir bakıma eğitim sistemi, devletin, ideolojik olarak görmüş olduğu bir mekanizma biçimidir. Bu açıdan iktidarın en önemli hedeflerinden biri, mensubu olduğu ideolojik söylem doğrultusunda eğitime yön vermek ve eğitimi bulunduğu konumdan daha ileriye taşımaktır. Türkiye’de 2002 yılından beri iktidar olan Ak Parti hükümeti, eğitimi, sahip olduğu ideolojik görüş doğrultusunda değiştirmekte, bir düzen içerisine sokmaya çalıştığı görülmektedir. Bundan dolayı bu çalışmada ise eğitim sistemine yönelik temel ilke ve uygulamaların analizi Ak Parti döneminde nasıl bir ideolojik söylem içerisinde gösterildiği ortaya konulacaktır. Eğitim sistemine yönelik temel ilke ve uygulamalar 4 döneme ayrılarak incelenecektir. Daha sonrasında da bu dönemler arasındaki ideolojik söylemlerdeki farklılıklar benzerlikler tespit edilerek eğitim sistemi üzerindeki belirleyici etkisi ortaya konulacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 12 |
The published articles in JSCR are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. JSCR complies with the Open Access Policy for the sharing of knowledge.