Bu makale, tarihsel akrabalık yapılarını ve toplumsal güveni modern iş organizasyonu ile ilişkilendiren kavramsal bir çerçeve sunmaktadır. Aile bağlarındaki güçlülük derecesi olarak tanımlanan kan bağları yoğunluğu, toplumların sosyal ve ekonomik görünümünü önemli ölçüde şekillendirmektedir. Mevcut literatüre dayanarak, güçlü akrabalık bağları olan toplumların genellikle kolektivist özellikler sergilediği ve bunun da aile dışı bireylere karşı duyulan güveni azalttığı düşünülebilir. Bu, piyasa verimliliğini ve işbirliğini engelleyerek firma oluşumunu büyük ölçüde aile işletmeleriyle sınırlı kalmasına neden olur. Tersine, zayıf akrabalık yapılarına sahip toplumlar, aile ağlarının ötesinde etkileşimleri teşvik ederek daha yüksek düzeyde toplumsal güven ortamının sağlanmasına imkan verir. Bu durum aile dışı bireylerle firmalar kurmayı, piyasaları daha verimli hale getirmeyi ve yabancı firmalarla daha fazla işbirliği kurulmasını teşvik eder. Bu makale, akrabalık ve güven davranışının toplum hafızasında derin köklere sahip olduğunu ve sosyal ve ekonomik gelişmeyi etkilediğini öne sürmektedir. Politika yapıcıların, çeşitli piyasa katılımcıları arasında işbirliğini teşvik etmek için aile bağlarının ötesinde güveni teşvik eden girişimleri desteklemesi önerilir.
This paper presents a conceptual framework connecting historical kinship structures and generalized trust into modern business formation. Kinship intensity, defined as the degree of strength in family ties, is shaping the social and economic outlook of societies. Building upon the existing literature, I argue that societies with strong kinship ties often exhibit collectivist characteristics, leading to less trust towards outsiders. This hinders market efficiency and collaborative partnerships, resulting in business formation being largely confined to family-owned enterprises. Conversely, societies with loose kinship structures exhibits higher level of generalized trust that enable to promote engagements beyond family networks. This promotes establishing larger firms with strangers, more efficient markets, and greater cooperation with foreign firms. The paper suggests that kinship and trust behavior are deeply rooted in culture and influence social and economic development. It is important for policy- makers to support initiatives that foster trust beyond family ties to promote collaboration among diverse market participants.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Organisational Behaviour, Strategy, Management and Organisational Behaviour (Other) |
Journal Section | Conceptual Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2024 |
Submission Date | September 27, 2024 |
Acceptance Date | November 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.