Bu çalışma aşırı tüketim ve iklim değişikliği temelinde tüketici karar verme modelinin revize edilmiş yeni bir halini sunmaktadır. Bu revize edilmiş tüketici karar verme modeli ile birlikte aşırı tüketimden kaynaklanan olumsuz iklim değişiklikleri minimize edilebilir. Bu teorik araştırmanın temelini, geleneksel beş aşamalı tüketici karar verme modeli ile yapay zekâ, aşırı tüketim ve iklim değişikliği literatürü oluşturmaktadır. Çalışma toplam tüketimin yaklaşık toplamda satın alınan mal ve hizmetlere eşit olduğu varsayımını baz almaktadır. Bu araştırma, iklim değişikliğinin olumsuz etkileri ile savaşmak için gereksiz satın almaları önleyecek yapay zekâ uygulamalarını tüketici karar verme modeline uyarlayarak tüketici karar verme modelinin revize edilmiş yeni bir halini ortaya koymaktadır. Makro düzeyde yapay zekâ uygulamaları, tüketici karar verme süreci ve iklim değişikliğine dair bilinen bir çalışma bulunmamaktadır. Hâlihazırdaki bu çalışma, literatürdeki bu boşluğu doldurarak gelecek çalışmalar için genel bir yön belirlemeyi hedeflemektedir. Öte yandan, araştırmanın ana kısıtlaması ampirik ispatların eksikliğidir. Bu yüzden sunulan modelin test edilmesi için ampirik çalışmalara gerekmektedir.
yapay zekâ iklim değişikliği tüketici davranışları tüketici karar verme süreci yapay zekâ, iklim değişikliği, tüketici davranışları, tüketici karar verme süreci
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Regional Studies |
Journal Section | Conceptual Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | June 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.