Müslüman ülkelerde yaşayan tüketiciler, kendi ülkelerindeki ürünlerin helal şartlarını sağlayan ürünler olduğunu düşündüğünden dolayı çoğu zaman helal logosuna dikkat etmemektedir. Ancak Müslüman tüketiciler, Müslüman olmayan bir ülkeye gittiklerinde, helal olan ürünleri satın alma konusunda son derece hassas davranmaktadırlar. Helal logosu ise bu hassasiyete sahip olan tüketicilerin helal ürün seçimini kolaylaştırmaktadır. Bu noktada Müslümanların, farklı Müslüman ülkelerdeki sergileyeceği satın alma davranışlarında helal logosunun etkili olup olmadığı merak edilmiştir. Buradan hareketle çalışmada, literatürde sınırlı bir çalışma alanına sahip olan Müslüman tüketicilerin, başka bir Müslüman ülkeye gittiğinde, helal logolu ürünlere yönelik tutum ve davranışları araştırılmak istenmiştir. Bu amaçla, Müslüman bir ülke olan Türkiye’ye üniversite eğitimi için gelen Müslüman uluslararası öğrencilerin helal logo bilgisi, farkındalığı ve helal logolu ürünlere yönelik tutum ve satın alma davranışları incelenmiştir. Bu amaçla geliştirilen araştırma modeli, bilgi (knowledge), tutum (attitude) ve uygulama (practice) (KAP) modelinden faydalanılarak oluşturulmuştur. Çalışma kapsamında, 396 uluslararası öğrenciden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak online anket aracığıyla veri toplanmıştır. Elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli (SEM) kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, helal logolu ürün satın alma davranışı üzerinde, helal logo farkındalığının ve helal logolu ürüne yönelik tutumun anlamlı ve pozitif etkisi tespit edilmiştir. Ancak helal logo bilgisinin, helal logolu ürün satın alma davranışı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi bulunamamıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | April 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.