Research Article
BibTex RIS Cite

THE LOST VIOLIN CONCERTOS OF BACH: ORIGINALITY, TRANSCRIPTION, THE PROCESS OF RECONSTRUCTION

Year 2016, Issue: 3, 15 - 32, 15.07.2016

Abstract

J.S. Bach’s BWV 1052, BWV 1056 and BWV 1064, which were originally composed for the violin and later adapted to the harpsichord, have long been known simply as “Harpsichord Concertos”. These concertos -whose autograph manuscripts were lost- have been reconstructed for the violin and reintroduced into the literature of music. This study examines the reconstruction process of these works in relation to the transcription tradition of the Baroque period and Bach’s approach to this tradition.

J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ

Year 2016, Issue: 3, 15 - 32, 15.07.2016

Abstract

J. S. Bach’ın orijinalde keman için yazdığı ve sonraları klavsene uyarladığı ifade edilen BWV 1052, BWV 1056 ve BWV 1064 numaralı konçertoları, uzun bir süre için, literatürde sadece “Klavsen Konçertoları” olarak anılmıştır. Orijinal keman yazmaları kayıp olan bu konçertolar, klavsen yazmalarından yeniden yapılandırılarak literatüre kazandırılmıştır. Bu çalışma, söz konusu eserlerin yapılandırılma sürecini, dönemin transkripsiyon geleneği ile Bach’ın bu geleneğe ilişkin yaklaşımını ortaya koyarak incelemektedir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatma Eylem Önder Başarır

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 3

Cite

APA Önder Başarır, F. E. (2016). J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ. Sahne Ve Müzik(3), 15-32.
AMA Önder Başarır FE. J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ. Sahne ve Müzik. July 2016;(3):15-32.
Chicago Önder Başarır, Fatma Eylem. “J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ”. Sahne Ve Müzik, no. 3 (July 2016): 15-32.
EndNote Önder Başarır FE (July 1, 2016) J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ. Sahne ve Müzik 3 15–32.
IEEE F. E. Önder Başarır, “J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ”, Sahne ve Müzik, no. 3, pp. 15–32, July 2016.
ISNAD Önder Başarır, Fatma Eylem. “J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ”. Sahne ve Müzik 3 (July 2016), 15-32.
JAMA Önder Başarır FE. J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ. Sahne ve Müzik. 2016;:15–32.
MLA Önder Başarır, Fatma Eylem. “J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ”. Sahne Ve Müzik, no. 3, 2016, pp. 15-32.
Vancouver Önder Başarır FE. J. S. BACH’IN KAYIP KEMAN KONÇERTOLARI: ORİJİNALİTE, TRANSKRİPSİYON, YENİDEN YAPILANDIRILIŞ SÜRECİ. Sahne ve Müzik. 2016(3):15-32.