Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar
Lisesi Müzik Bölümü (GSL-MB) öğrencilerinin Bando Astsubay Meslek Yüksek
Okuluna (Bando Asb. MYO) yönelik algılarının, bilgi seviyeleri ve kaynakları
ile yüksekokul/üniversite tercih eğilimlerinin incelenmesidir. Bu amaç
doğrultusunda, öğrencilerin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre Bando Asb. MYO’ya
yönelik algılarının farklılaşıp farklılaşmadığı, bilgi seviyeleri ve bilgi
edinme kaynakları ile yüksekokul/üniversite eğilimleri ortaya konulmuştur. Araştırma,
genel tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 5
farklı şehirdeki Güzel Sanatlar Liselerinde öğrenim görmekte olan 137 Müzik
Bölümü öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından
hazırlanan 5 bölüm ve 28 sorudan oluşturulan bir anket aracılığıyla
toplanmıştır. Bu anket kapsamında GSL-MB öğrencilerinin Bando Asb. MYO’ya
yönelik algılarının ölçülebilmesi için araştırmacılar tarafından geçerlik ve
güvenirlik çalışmaları yapılan bir ölçek de geliştirilmiştir. GSL-MB öğrencilerin
Bando Asb. MYO’ya yönelik algılarının orta düzeyde olumlu olduğu, cinsiyete ve
sınıf değişkenlerine göre algılarının farklılaştığı belirlenmiştir. Erkek
öğrencilerin kızlara göre; lise son sınıf öğrencilerinin de bir alt sınıfa göre
Bando Asb. MYO’ya yönelik algılarının daha olumlu olduğu anlaşılmıştır. GSL-MB
öğrencilerinin Bando Asb. MYO hakkında çok az bilgiye sahip oldukları
belirlenmiştir. GSL-MB öğrencilerinin yüksekokul/üniversite eğitimlerini en
yüksek oranda, Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Bölümleri ile yine aynı
oranda Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bölümlerinde, en az oranda ise Bando
Astsubay Meslek Yüksek Okulunda sürdürmek istedikleri sonucu ortaya çıkmıştır.
Bando Bando Astsubay Meslek Yüksekokulu Güzel Sanatlar Lisesi Algı Yüksekokul/üniversite Eğilimleri
The aim of this study is to examine the
perceptions of Fine Arts High School (HS) Music Department (MD) Students’
perceptions towards Turkish Band Non-Commissioned Officer (NCO) Vocational
Higher Education (HE) School, their knowledge level/sources and their tendency
of preference over higher school/university. For this purpose, with respect to
variables of gender and grade, it was set forth whether the students’
perceptions differ over Turkish Band NCO Vocational HE School, their knowledge
level, sources of information and their tendencies towards higher
school/university. The participants of the study consist of 137 music
department students currently continuing their education at Fine Arts HS in 5
different cities. The data was gathered through a (5 section - 28 question)
questionnaire developed by the researchers. Within the scope of this
questionnaire, another valid and reliable scale was developed in order to
measure the perceptions of Fine Arts HS-MD students towards Turkish Band NCO
Vocational HE School. The results revealed that the perceptions of Fine Arts HS-MD
students towards Turkish Band NCO Vocational School was moderately positive
(medium-level), and differ according to the variables of gender and grade. More
specifically, boys rather than girls and senior students rather than the
juniors have more positive perceptions towards Turkish Band NCO Vocational HE
School. Additionally, it was found out that Fine Arts HS-MD students have
little knowledge about Turkish Band NCO Vocational HE School. Accordingly, the
study showed that Fine Arts HS-MD students would like to pursue their higher
education at departments of music teaching at Faculties of Education or music
departments of Fine Arts Faculties at the highest rate and Turkish Band NCO
Vocational HE School at the lowest rate.
Band Turkish Band NCO Vocational HE School Fine Arts High School Perception Higher School/university tendencies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 8 |