Sağlık
kuruluşlarının kalitesi, bünyelerinde istihdam edilen çalışanların ne ölçüde
bilgili, nitelikli ve verimli olduğu ile ölçülmektedir. Bu anlamda sağlık
çalışanı yanı sıra teknik, yemek, temizlik personeli gibi kurum bünyesindeki
tüm çalışanların katılımıyla uygun hizmet içi/dışı ve teknoloji temelli
eğitimlerle, yetkinlikleri desteklenmelidir. Bu bağlamda da eğitime yapılan
yatırım; bireye, örgüte aynı zamanda topluma yapılan yatırım olarak
değerlendirilmektedir. Bu çalışmada kalite temelinde sağlık personelinin
eğitimi ve sağlık profesyonellerine yönelik eğitim yöntemleri irdelenecektir.
The quality of the health institutions
is measured by the degree of knowledge, qualified and efficiency of the health
workers employed in the organizations. Therefore, the competence of employees
with appropriate in-service training, non-service training, and
technology-based trainings should be supported with the participation of all
employees within the institution, such as technical, food, cleaning personnel
as well as health workers. In this context, the investment made in the training
is evaluated as investment in the individual, organization and society. In this
study, based on quality, training methods of health personnel and education for
health professionals will be examined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2018 |
Submission Date | February 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
SMJ'de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanır