Amaç: Bu çalışmanın amacı;
Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu’nda öğrenim
gören öğrencilerde depresyon sıklığı ve depresyonla ilişkili faktörlerin
araştırılmasıdır.
Gereç
ve Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı tipte kesitsel bir araştırmadır.
Sosyo demografik özellikler, depresyonu etkileyebilecek faktörler ve Beck
Depresyon Ölçeğinden oluşan anket formu Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu’nda okuyan toplam 744 öğrenciden ulaşılan
682’sine (%92) araştırmacılar tarafından
gözlem altında uygulanmıştır. İstatistiksel analizlerde; ki kare testi
kullanılmış, satır yüzdeleri ele alınmış ve p<0.05 değeri anlamlı olarak
kabul edilmiştir.
Bulgular: Çalışma
grubunun yaş ortalaması 19.9±2.0 olup, %77.7’si kadındır. Çalışma grubunda Beck
Depresyon Puanı 17 ve üstünde olanların oranı %42.1’dir. Sınıf ve cinsiyete
göre Beck Depresyon Puanları arasında anlamlı fark yoktur (p>0.05). Beck
Depresyon Puanı 17 ve üstünde olan öğrencilerin oranı; sağlık düzeyini kötü
olarak değerlendiren öğrencilerde (%75.6) iyi olarak değerlendirenlerden
(%30.6), sigara içenlerde (%60.6) içmeyenlerden (% 37.8), barınma sorunu
olduğunu ifade edenlerde (%64.3) barınma sorunu olmadığını ifade edenlerden (%
40.1), düzensiz beslendiğini ifade edenlerde (%51.7) düzenli beslenenlerden (%
26.7), bölümüne isteyerek gelmeyenlerde (%54.3) isteyerek gelen öğrencilerden
(%36,2), okul başarı durumunu başarısız olarak değerlendirenlerde (%64.9)
başarılı olarak değerlendirenlerden(%34,5) anlamlı oranda daha yüksektir
(p<0.05)
Sonuç: Öğrencilerde depresyon yüksektir. Depresyonu
etkileyen; barınma, beslenme, okul başarısı, sağlık düzeyi gibi değişkenlerin
olumlu hale getirilmesinde; okul ve aile işbirliği ile sunulan etkili sağlık,
sosyal ve psikolojik hizmetler önemli yer tutmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Submission Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
SMJ'de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanır