Marcel Duchamp, öncelikle Dada sanat anlayışının, kavramsal sanatın ve
aynı zamanda 1960 sonrası çağdaş sanat hareketlerinin çok önemli öncü
sanatçılarından birisidir. Bu bağlamda, sanatçı bilindiği gibi geleneksel sanat
anlayışının çok önemli bir kırılma noktası olmuştur. Ayrıca, sanatsal süreci
içerisinde bir bakıma kendisinin de sanat kırıcısı olmuş ve kendi
çalışmalarında görsel algıya dayalı estetik beğeniyi terk etmiştir. Tüm
bunlarla birlikte söz konusu sanatçının çağdaş sanat yaklaşımlarındaki
disiplinlerarası etkileşimlerin gelişimi açısından da çok önemli bir katkısı
olduğu söylenebilir. Bu makalede, Marcel Duchamp’ın farklı dönemlerindeki çalışmalarından
hareketle değişen ve dönüşen kadın imgesi ile ilgili dört yapıtı incelenmiştir.
Çalışmanın amacı, Marcel Duchamp’ın yapıtlarındaki kadın imgesini metoforik
bağlamda karşılaştırmalı olarak değerlendirmektir. Duchamp, sanat yaşamının
farklı dönemlerinde kadın imgesini diğer imgelerle birlikte retinal algının
dışına çıkararak, ironik bir dille düşünceyi ön plana çıkartarak çağdaş sanatta
çok önemli bir farkındalık yaratmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | 2018 |
Authors | |
Publication Date | September 18, 2018 |
Submission Date | July 5, 2018 |
Acceptance Date | September 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 42 Kadın Çalışmaları Özel Sayısı |
Journal of Social Sciences and Humanities Research (SOBBİAD) is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License CC BY-NC 4.0.