Araştırmada
internette yayınlanan sağlık haberciliğinin magazinsel boyutu ortaya konmaya
çalışılmıştır. Bu amaçla haberler, estetik-güzellikle ilgili, popüler
doktorlarla ilgili, tüketimi teşvik edici ve sadece bilgilendirici haberler
olmak üzere dört başlık altında irdelenmiştir. 3 gazetenin 3 aylık arşivinde
(Kasım 2012, Aralık 2012 ve Ocak 2013) yer alan 1011 haber incelenmiştir. Haberlerin
%9,7’sinin estetik ve güzellikle ilgili olduğu, %7’sinin tüketimi teşvik edici
haberler olduğu, %33’ininse popüler sağlık doktorları veya özel hastanelerdeki
doktorların tanıtımını yaptığı belirlenmiştir. Ayrıca haberlerin %20,5’inde
özel sağlık kuruluşlarının reklamının yapıldığı görülmüştür. Bu bulgular
birlikte değerlendirildiğinde sağlık haberciliği konusunda daha çok hassasiyet
gösterilmesi gerektiği ve reklamın cazibesinin önüne geçilmesi gerektiği
sonucuna varılmıştır. Haberlerde tanıtım unsurlarının çok ön planda olması ve
sadece bilgilendirme işlevi olan, başka işlevi olmayan haberlerin oranının % 52
olması bu alanda gerekli özenin gösterilmediğini ortaya koymaktadır. Çünkü
sağlık haberlerinin ilk amacının bilgilendirme olması gerekmektedir. Tanıtım ve
reklam gibi unsurların bu alana bu kadar dahil olması endişeye neden
olmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | 2019 |
Authors | |
Publication Date | June 2, 2019 |
Submission Date | September 24, 2018 |
Acceptance Date | March 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 44 |
Journal of Social Sciences and Humanities Research (SOBBİAD) is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License CC BY-NC 4.0.