Abstract
Öz
Küçük işletmelerin
pazarlama faaliyetleri geleneksel pazarlama faaliyetlerinden farklı olmakta ve
girişimci pazarlama kavramı ön plana çıkmaktadır. Girişimci pazarlama, elde
bulunan kıt kaynaklarla belirsiz pazar ortamlarında fırsat odaklı işletmelerin
pazarlama faaliyetlerini tanımlamak için kullanılan bir kavramdır. Üniversitede
okuyan öğrencilerin ileride birer girişimci olabileceği varsayımı altında, bu
çalışmanın amacı, öğrencilerin girişimci pazarlama eğilimlerinin belirlenmesi
ve girişimci pazarlama eğilimlerinin iş kurma üzerine etkilerinin
araştırılmasıdır. Anket, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi 2017-2018 eğitim
öğretim yılı yaz okulunda İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden ders alan
öğrencilere uygulanmıştır. Öğrencilerin girişimci pazarlama eğilimleri ölçülmüş
ve bu eğilimin iş kurmaları üzerine etkileri araştırılmıştır. Yapılan analizler
sonucunda öğrencilerin en fazla müşteri yönlü olmayı benimsedikleri ve
müşterilerin gelecekte ortaya çıkabilecek ihtiyaçlarını belirleyip, fırsatları
değerlendirerek, ellerindeki kaynakları müşterilere değer yaratacak şekilde bir
araya getirip iş kurma eğiliminde oldukları görülmektedir.