Çalışma, küresel piyasanın gereksinimlerine bağlı oluşan
ve piyasa ideolojisinin desteklediği özerk kimlik vurgusunun toplumsal inşasında
iletişim sektörünün rolünü incelemek amacıyla tasarlanmıştır. Toplumsal bireyi
göz ardı eden ve bireysel kimliği öne çıkaran kimlik-iletişim politikalarının
bir sonucu olarak özerk kimliğin temsili bağlamında reklam sektörü çalışmanın
kapsamını oluşturmaktadır. Reklam, marka tutundurma yöntemi biçiminde iş gören
yönüyle çalışmaya konu olmuş ve reklam filmleri özerk kimliği temsil
niteliğiyle incelenmiştir. Betimleyici içerik analizi yöntemiyle tasarlanan
çalışmada özerk kimlik vurgusunun imgelendiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | 2019 |
Authors | |
Publication Date | June 2, 2019 |
Submission Date | April 3, 2019 |
Acceptance Date | May 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 44 |
Journal of Social Sciences and Humanities Research (SOBBİAD) is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License CC BY-NC 4.0.