Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 20 Issue: 44, 137 - 156, 02.06.2019

Abstract

References

  • Brand Finance (Haziran 2017), Türkiye’nin En Değerli Markalarının Yıllık Raporu. brandfinance.com/images/upload/turkey_100_2017_unlocked.pdf.
  • Erdoğan, İrfan (2002), İletişimi Anlamak, Erk Yayınları, Ankara.
  • Horkheimer, Max (2010), Akıl Tutulması, (Çev: Orhan Koçak), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Uztuğ, Ferruh (2003), Markan Kadar Konuş, MediaCat, Ankara.
  • Graber, A. Doris (2004), “Methodological Developments in Political Communication Research”. Lynda Lee Kaid (Ed.). Handbook of Political Communication Research, Lawrance Erlbaum Associates, NewJersey, s.45-69.
  • Macnamara, Jim (2005), “Media content analysis: Its uses; benefits and best practice methodology”, Asia Pacific Public Relations Journal, 6(1), 1–34.
  • Gans, J. Herber (1979), Deciding What’s News: A Study of CBS Evening News, NBC Nightly News, Newsweek, and Time, Northwestern University Press, New York.
  • Fromm, Erich (2011), Özgürlükten Kaçış, (Çev. Şemsa Yeğin), Payel Yayınevi, İstanbul.
  • Çağla, Cengiz (2007), Tocqueville ve Özgürlük, Belge Yayınları, İstanbul.
  • Sennett, Richard (2005), Otorite, (Çev. Kamil Durand), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Baumna, Zygmunt, (20011), Bireyselleşmiş Toplum, (Çev. Yavuz Alogan), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Arendt, Hannah (2012), İnsanlık Durumu, (Çev. Bahadır Sina Şener), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • https://www.koton.com/kotonjeans (Erişim:07.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/mavi-black-kivanc-tatlitug-reklam-filmi/ (Erişim: 07.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/kotonun-marka-yuzu-fahriye-evcen/ Erişim:06.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/mavi-black-kivanc-tatlitug-reklam-filmi/ (Erişim: 16.03.2018).

Kitle İletişim, Reklamlar ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme

Year 2019, Volume: 20 Issue: 44, 137 - 156, 02.06.2019

Abstract

Çalışma, küresel piyasanın gereksinimlerine bağlı oluşan
ve piyasa ideolojisinin desteklediği özerk kimlik vurgusunun toplumsal inşasında
iletişim sektörünün rolünü incelemek amacıyla tasarlanmıştır. Toplumsal bireyi
göz ardı eden ve bireysel kimliği öne çıkaran kimlik-iletişim politikalarının
bir sonucu olarak özerk kimliğin temsili bağlamında reklam sektörü çalışmanın
kapsamını oluşturmaktadır. Reklam, marka tutundurma yöntemi biçiminde iş gören
yönüyle çalışmaya konu olmuş ve reklam filmleri özerk kimliği temsil
niteliğiyle incelenmiştir. Betimleyici içerik analizi yöntemiyle tasarlanan
çalışmada özerk kimlik vurgusunun imgelendiği tespit edilmiştir.


References

  • Brand Finance (Haziran 2017), Türkiye’nin En Değerli Markalarının Yıllık Raporu. brandfinance.com/images/upload/turkey_100_2017_unlocked.pdf.
  • Erdoğan, İrfan (2002), İletişimi Anlamak, Erk Yayınları, Ankara.
  • Horkheimer, Max (2010), Akıl Tutulması, (Çev: Orhan Koçak), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Uztuğ, Ferruh (2003), Markan Kadar Konuş, MediaCat, Ankara.
  • Graber, A. Doris (2004), “Methodological Developments in Political Communication Research”. Lynda Lee Kaid (Ed.). Handbook of Political Communication Research, Lawrance Erlbaum Associates, NewJersey, s.45-69.
  • Macnamara, Jim (2005), “Media content analysis: Its uses; benefits and best practice methodology”, Asia Pacific Public Relations Journal, 6(1), 1–34.
  • Gans, J. Herber (1979), Deciding What’s News: A Study of CBS Evening News, NBC Nightly News, Newsweek, and Time, Northwestern University Press, New York.
  • Fromm, Erich (2011), Özgürlükten Kaçış, (Çev. Şemsa Yeğin), Payel Yayınevi, İstanbul.
  • Çağla, Cengiz (2007), Tocqueville ve Özgürlük, Belge Yayınları, İstanbul.
  • Sennett, Richard (2005), Otorite, (Çev. Kamil Durand), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Baumna, Zygmunt, (20011), Bireyselleşmiş Toplum, (Çev. Yavuz Alogan), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Arendt, Hannah (2012), İnsanlık Durumu, (Çev. Bahadır Sina Şener), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • https://www.koton.com/kotonjeans (Erişim:07.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/mavi-black-kivanc-tatlitug-reklam-filmi/ (Erişim: 07.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/kotonun-marka-yuzu-fahriye-evcen/ Erişim:06.01.2018).
  • http://www.mediacatonline.com/mavi-black-kivanc-tatlitug-reklam-filmi/ (Erişim: 16.03.2018).
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section 2019
Authors

DENİZ Akın 0000-0001-6012-1355

Publication Date June 2, 2019
Submission Date April 3, 2019
Acceptance Date May 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 20 Issue: 44

Cite

APA Akın, D. (2019). Kitle İletişim, Reklamlar ve Özerk Kimliklerin İnşası Üzerine Bir İnceleme. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 20(44), 137-156.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.