Ses eğitimi dersleri genellikle geleneksel yöntemlerle yürütülmekte olup, bu yöntemler çoğunlukla teknik bilgi aktarımı ve pratik uygulamalar üzerine odaklanmaktadır. Ancak günümüz eğitim yaklaşımları, öğrenci merkezli ve aktif öğrenmeyi teşvik eden yöntemlerin kullanımını vurgulamaktadır. Geleneksel ses eğitiminde öğretim yöntemlerinin sınırlı kalması ve öğrencilerin eğitim-öğretim sürecinde yeterince aktif rol alamamaları nedeniyle, ses eğitimi derslerinde yaratıcı drama etkinliklerinin kullanılmasıyla, öğrencilerin öğrenme süreçlerine daha aktif katılımları ve ses eğitimi becerilerini daha etkili bir şekilde geliştirilebileceği düşünülmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, üniversitelerin müzikle ilgili bölümlerinde verilen ses eğitimi derslerinde kullanılabilecek sesin oluşumu ve insan sesi konusuna yönelik yaratıcı drama etkinliği tasarlamaktır. Çalışma, genel tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak tasarlanmış, veriler doküman inceleme yoluyla toplanmıştır. Yaratıcı drama tekniklerinin ses eğitimi derslerine entegrasyonu üzerine yapılan literatür taraması sonucunda ses eğitimi derslerinde kullanılmak üzere sesin oluşumu ve insan sesi konusuna yönelik yaratıcı drama etkinliği tasarlanmıştır. Sonuç olarak bu çalışmada yaratıcı drama tekniklerinin sistematik biçimde kullanılmasıyla oluşturulan etkinlikte, sesin oluşumu ve insan sesi hakkında kapsamlı bilgiler sunularak öğrencilerin ses telleri, rezonans boşlukları ve artikülatörler gibi ses organların ile anatomik yapıyı tanımalarını ve bu organların ses üretimindeki rollerini anlamaları hedeflenmiştir.
Voice training courses are traditionally conducted using conventional methods, primarily focusing on the transfer of technical knowledge and practical applications. However, contemporary educational approaches emphasize the adoption of student-centered methods that promote active learning. Due to the limitations of traditional teaching methods in voice training and the insufficient active involvement of students in the learning process, it is believed that incorporating creative drama activities into voice training courses can enhance students' engagement and more effectively develop their voice training skills. The aim of this study is to design a creative drama activity addressing the topics of sound formation and the human voice, which can be utilized in voice training courses offered in music-related departments at universities. The study was conducted as a descriptive research using a general survey model, and data were collected through document analysis. Based on a literature review on the integration of creative drama techniques into voice training courses, a creative drama activity was designed to address the topics of sound formation and the human voice. As a result, the activity, systematically designed using creative drama techniques, provides comprehensive knowledge about sound formation and the human voice. It aims to help students recognize the anatomical structures involved in voice production such as vocal cords, resonance chambers, and articulators and understand their roles in sound production.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | History of Specific Fields (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 29, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | November 16, 2024 |
Acceptance Date | December 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 25 Issue: 55 |
Journal of Social Sciences and Humanities Research (SOBBİAD) is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License CC BY-NC 4.0.