BibTex RIS Cite

“Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?” Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı

Year 2012, Volume: 4 Issue: 1, 67 - 73, 01.06.2012

Abstract

References

  • Beeton Sue, Benfield Richard. “Demand control: The case for demarketing as a visitor and enviromental management tool”, Journal of Sustainable Tourism. 2002. Vol: 10, no: , p. 497-507.
  • Chu Wujin, Hess James and Gerstner Eitan. “Demarketing as a differantiation strategy”. Marketing Letters. 4:1. P.49-57. Cullwick David. “Positioning demarketing strategy”, Journal of marketing. 1975. Vol: p. 51-57.
  • Kotler and Levy. “Demarketing: How to reduce the demand”, Newyork Times. 1974.
  • Kotler and Levy. “Demarketing, yes demarketing”, Harvard Business Review, 1971. p. 80.
  • Thal Jeanine and Zhang Juanjuan. “Strategic demarketing”, Informs Society for Marketing Science (ISMS). February 2010.

“Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?” Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı

Year 2012, Volume: 4 Issue: 1, 67 - 73, 01.06.2012

Abstract

Pazarlama, kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayabilecek mal ve hizmet değişimlerini gerçekleştirmek üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir. Ancak, değişen ve gelişen şartlar, pazarlama kavramına da yeni bir boyut kazandırmıştır. Pazarlamanın birilerine bir şey satma amacı taşıdığı kesin bir gerçekliktir. Pazarlama faaliyetine konu olan şey bir mal ya da bir hizmet olmayabilir. Bir siyasi parti, bir sivil toplum kuruluşu ya da kamu nazarında değişmesi istenilen bir olgu da, pazarlama faaliyetine konu olabilmektedir. Pazarlama faaliyetine konu olan her ne olursa olsun, temel amaç her zaman potansiyel müşterileri bir yerden alıp kendi istediğiniz yere götürme çabasıdır. Bu çalışmada, 300’ü aşkın alt gruba ayırabileceğimiz pazarlama kavramına son yıllarda girmiş yeni bir pazarlama türü olan pazarlamama (de-marketing) kavramı, pazarlamama faaliyetlerinden beklenenler ve pazarlamama faaliyetiyle kişilerin ve/veya firmaların ulaşmaya çalıştığı hedefler, pazarlamama faaliyetiyle bir mal veya hizmetin, kişi veya firmanın, bir siyasi partinin nasıl pazarlanabileceği, güncel örneklerle incelenecektir

References

  • Beeton Sue, Benfield Richard. “Demand control: The case for demarketing as a visitor and enviromental management tool”, Journal of Sustainable Tourism. 2002. Vol: 10, no: , p. 497-507.
  • Chu Wujin, Hess James and Gerstner Eitan. “Demarketing as a differantiation strategy”. Marketing Letters. 4:1. P.49-57. Cullwick David. “Positioning demarketing strategy”, Journal of marketing. 1975. Vol: p. 51-57.
  • Kotler and Levy. “Demarketing: How to reduce the demand”, Newyork Times. 1974.
  • Kotler and Levy. “Demarketing, yes demarketing”, Harvard Business Review, 1971. p. 80.
  • Thal Jeanine and Zhang Juanjuan. “Strategic demarketing”, Informs Society for Marketing Science (ISMS). February 2010.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ayşenur Altınay This is me

Selçuk Sert This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Altınay, A., & Sert, S. (2012). “Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?” Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1), 67-73.
AMA Altınay A, Sert S. “Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?” Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. June 2012;4(1):67-73.
Chicago Altınay, Ayşenur, and Selçuk Sert. “‘Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?’ Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 4, no. 1 (June 2012): 67-73.
EndNote Altınay A, Sert S (June 1, 2012) “Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?” Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4 1 67–73.
IEEE A. Altınay and S. Sert, “‘Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?’ Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 1, pp. 67–73, 2012.
ISNAD Altınay, Ayşenur - Sert, Selçuk. “‘Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?’ Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4/1 (June 2012), 67-73.
JAMA Altınay A, Sert S. “Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?” Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012;4:67–73.
MLA Altınay, Ayşenur and Selçuk Sert. “‘Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?’ Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 1, 2012, pp. 67-73.
Vancouver Altınay A, Sert S. “Pazarlasak Da Mı Satsak Pazarlamasak Da Mı Satsak?” Pazarlamada Yeni Bir Boyut: De - Marketing (Pazarlamama) Kavramı. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012;4(1):67-73.