Teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının artması elektronik alışverişin önemini artırmıştır. Artan önem elektronik alışveriş davranışının etkilendiği faktörlerin ortaya çıkarılması gereğini doğurmuştur. Bu faktörlerin en önemlilerinden biri de tüketiciyi satın almaya yönelten güdülerin faydacı mı yoksa hedonik mi olduğudur. Çalışmada, öncelikli olarak tüketicilerin alışveriş davranışlarını etkileyen güdülere değinilmekte, daha sonra faydacı ve hedonik güdülere ilişkin tanımlamalara yer verilmektedir. Bunun yanı sıra elektronik alışverişe yönelik bilgiler verilerek, bu ortamda gerçekleştirilen alışverişin faydacı ve hedonik güdüler perspektifinden bir değerlendirmesi yapılmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 4 Issue: 1 |