BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 2, 99 - 109, 01.12.2012

Öz

Kaynakça

  • Alkan, Necati,“Tarihten Bugüne Psikolojik Harekât”, Polis Dergisi,1997,11:
  • Aslan, A. Kadir. “Eğitimin Toplumsal Temelleri”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5:16, Mayıs 2001
  • Başaran, İbrahim Ethem, Eğitim Yönetimi. Ankara: Gül Yayınevi, 1983.
  • Baybaş, Şükrü, Türkiye’deki Terör ve Terörle Mücadele Yöntemleri Üzerine Sosyolojik Bir İnceleme, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ,2007,
  • Buhari, İlim, 37; Vasâye, 23,Hac 132; Müslim, Hac, 147. İman, 144. Dewey,John,(1916), “Democracy and Education: An Introduction to the Philosophy new2?id=DewDemo.sgm&images=images/modeng&data=/texts/english/modeng/ parsed&tag=public&part=8&division=div2, [İndirme Tarihi: 17.07.2009]
  • Ergün,Mustafa(2009).“EğitimSosyolojisi,”http://www.scribd.com/doc/7266502/E gtm-Sosyolojisi-Mustafa-Ergun, [İndirme Tarihi: 18.02.2012]
  • Eserpek, Altan. “Eğitim ve Sosyal Değişme”, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. C.11:1-2, Ocak 1978, 123-141
  • Hoffer, Eric, Kesin İnançlılar. (Çev. E. Günur), İstanbul: Tur Yayınları, 1980
  • Kerimoğlu, Eyüp & Sezgin Kızılçelik & Mustafa Gündüz, Eğitim Sosyolojisi, Sosyoloji Teorileri –3. İzmir: Saray Kitapevleri, 1996 Mâide, 5/32.
  • M.E.B. Mevzuat (2009), http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html, [İndirme Tarihi: 07.06.2009 Microsoft http://library.tedankara.k12.tr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&
  • Itemid=186, [İndirme Tarihi: 06.06.2009]
  • Özel, Ahmet, İslâm Hukukunda Milletler Arası Münasebetler ve Ülke Kavramı. İstanbul: Marifet Yayınevi, 1990 Online Encyclopedia (2009).
  • Saysel, Ali K, (2009). “John Dewey (1859-1952) ve Eğitimde Demokratik İdealler”, 02.2012] İndirme Tarihi:
  • Sünbül, Murat Ali, Eğitim Gelişim ve Değişim-1. Konya: Eğitim Kitapevi, 2007
  • Tezcan, Mahmut, Toplumsal Değişme ve Eğitim. Ankara: A.Ü.E.B.F. Yayınları,1994
  • TÜİK, Kaza İstatistikleri / karayolu- 2010. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, 2011

Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 2, 99 - 109, 01.12.2012

Öz

Yaptığımız araştırmalar sonucunda Türkiye’yi onlarca yıldır meşgul eden, maddi manevi büyük kayıplara ve on binlerce insanın ölümüne neden olan terörün ve trafik kazalarının orta öğretim ders kitaplarında kendisine yer bulamadığı gerçeği ortaya çıkmıştır. Bu sorunlar, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Milli Güvenlik Bilgisi, Sağlık Bilgisi ve Coğrafya ders kitaplarında birer ikişer cümleyle yer almaktadır. Terör ve trafik kazaları, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Demokrasi ve İnsan Hakları, Coğrafya, Sosyoloji, Sağlık Bilgisi derslerinde etkili bir şekilde ele alınabilir. Türk Eğitim Sistemi, Türkiye’nin terör ve trafik sorunu gibi reel sorunlarını etkili bir şekilde ele alacak bir yapıya kavuşturulmalıdır

Kaynakça

  • Alkan, Necati,“Tarihten Bugüne Psikolojik Harekât”, Polis Dergisi,1997,11:
  • Aslan, A. Kadir. “Eğitimin Toplumsal Temelleri”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5:16, Mayıs 2001
  • Başaran, İbrahim Ethem, Eğitim Yönetimi. Ankara: Gül Yayınevi, 1983.
  • Baybaş, Şükrü, Türkiye’deki Terör ve Terörle Mücadele Yöntemleri Üzerine Sosyolojik Bir İnceleme, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ,2007,
  • Buhari, İlim, 37; Vasâye, 23,Hac 132; Müslim, Hac, 147. İman, 144. Dewey,John,(1916), “Democracy and Education: An Introduction to the Philosophy new2?id=DewDemo.sgm&images=images/modeng&data=/texts/english/modeng/ parsed&tag=public&part=8&division=div2, [İndirme Tarihi: 17.07.2009]
  • Ergün,Mustafa(2009).“EğitimSosyolojisi,”http://www.scribd.com/doc/7266502/E gtm-Sosyolojisi-Mustafa-Ergun, [İndirme Tarihi: 18.02.2012]
  • Eserpek, Altan. “Eğitim ve Sosyal Değişme”, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. C.11:1-2, Ocak 1978, 123-141
  • Hoffer, Eric, Kesin İnançlılar. (Çev. E. Günur), İstanbul: Tur Yayınları, 1980
  • Kerimoğlu, Eyüp & Sezgin Kızılçelik & Mustafa Gündüz, Eğitim Sosyolojisi, Sosyoloji Teorileri –3. İzmir: Saray Kitapevleri, 1996 Mâide, 5/32.
  • M.E.B. Mevzuat (2009), http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html, [İndirme Tarihi: 07.06.2009 Microsoft http://library.tedankara.k12.tr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&
  • Itemid=186, [İndirme Tarihi: 06.06.2009]
  • Özel, Ahmet, İslâm Hukukunda Milletler Arası Münasebetler ve Ülke Kavramı. İstanbul: Marifet Yayınevi, 1990 Online Encyclopedia (2009).
  • Saysel, Ali K, (2009). “John Dewey (1859-1952) ve Eğitimde Demokratik İdealler”, 02.2012] İndirme Tarihi:
  • Sünbül, Murat Ali, Eğitim Gelişim ve Değişim-1. Konya: Eğitim Kitapevi, 2007
  • Tezcan, Mahmut, Toplumsal Değişme ve Eğitim. Ankara: A.Ü.E.B.F. Yayınları,1994
  • TÜİK, Kaza İstatistikleri / karayolu- 2010. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, 2011
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Gişi Bu kişi benim

Fatih Sezgin Bu kişi benim

Muharrem Pakel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gişi, E., Sezgin, F., & Pakel, M. (2012). Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 99-109.
AMA Gişi E, Sezgin F, Pakel M. Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Aralık 2012;4(2):99-109.
Chicago Gişi, Erdal, Fatih Sezgin, ve Muharrem Pakel. “Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2012): 99-109.
EndNote Gişi E, Sezgin F, Pakel M (01 Aralık 2012) Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4 2 99–109.
IEEE E. Gişi, F. Sezgin, ve M. Pakel, “Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 99–109, 2012.
ISNAD Gişi, Erdal vd. “Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4/2 (Aralık 2012), 99-109.
JAMA Gişi E, Sezgin F, Pakel M. Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012;4:99–109.
MLA Gişi, Erdal vd. “Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 2, 2012, ss. 99-109.
Vancouver Gişi E, Sezgin F, Pakel M. Türk Milli Eğitim Sistemi Türkiye’nin Sorunlarına Ne Kadar Duyarlı?. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012;4(2):99-109.