BibTex RIS Cite

EVALUATION OF THE LAST NOW IN THE TURKISH EDUCATION SYSTEM AS A PUBLIC POLICY IN THE NATIONAL EDUCATIONAL SURVEY

Year 2017, Volume: 9 Issue: 2, 31 - 48, 01.08.2017

Abstract

Education is an instrument that positively influences the accumulation of
knowledge, skills, communication and understanding that determine the positions
of individuals within their society by influencing their behavior from birth to
death. Public policy is the plans and projects that individuals, groups or
governments put into practice to achieve specific goals and objectives.
Educational policies implemented by governments to ensure that education
activities are carried out well are also part of public policies. The aim of this
study is to demonstrate how the Milli Eğitim Şuraları, one of the public policy
actors in Turkey after 1980, affected the developments in the national education
system. The study is particularly important in terms of shedding light on the
position and future of Turkey in the field of education. Content analysis was used
from the qualitative research methods while the Milli Eğitim Şuraları was
examined after 1980. 21 concepts related to educational policies in Turkey have
been identified. In the National Education Council, the subjects that constitute the
subject of discussion are the ones that constitute the most discussion topics;
Teachers, vocational and technical education, pre-school education, primary
education, special education, non-formal education, technology use, private
sector, compulsory education, foreign language and Ataturkism.

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2017, Volume: 9 Issue: 2, 31 - 48, 01.08.2017

Abstract

Eğitim bireylerin doğumundan ölümüne kadar davranışlarını etkileyerek toplum
içindeki konumlarını belirleyen bilgi birikimi, beceri, iletişim ve anlayışlarını
olumlu yönde etkileyen bir araçtır. Kamu politikaları bireylerin, grupların ya da
hükümetlerin belirli hedef ve amaçlara ulaşma adına uygulamaya koydukları plan
ve projelerdir. Eğitim faaliyetlerinin iyi bir şekilde yürütülmesi için devletler
tarafından uygulamaya konulan eğitim politikaları da kamu politikalarının bir
parçasıdır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 1980 sonrası kamu politikası
aktörlerinden biri olan Milli Eğitim Şuralarının milli eğitim sistemindeki
gelişmeleri nasıl etkilediğini ortaya koymaktır. Çalışma milli eğitim şuraları
özelinde Türkiye’nin eğitim alanındaki konumuna ve geleceğine ışık tutması
açısından önemlidir. 1980 sonrası Milli Eğitim Şuraları incelenirken nitel
araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Türkiye’de eğitim
politikaları ile ilgili olarak 21 kavram tespit edilmiştir. Milli Eğitim Şurası içinde
inceleme konusu yapılan kavramlardan en fazla tartışma konusu yapılanların
sırasıyla; öğretmen, mesleki ve teknik eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, özel
eğitim, yaygın eğitim, teknoloji kullanımı, özel sektör, zorunlu eğitim, yabancı dil
ve Atatürkçülük konularının olduğu görülmüştür

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA69EB65BS
Journal Section Research Article
Authors

Canan Çakır

Publication Date August 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Çakır, C. (2017). GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 9(2), 31-48.
AMA Çakır C. GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. August 2017;9(2):31-48.
Chicago Çakır, Canan. “GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 9, no. 2 (August 2017): 31-48.
EndNote Çakır C (August 1, 2017) GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 9 2 31–48.
IEEE C. Çakır, “GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 2, pp. 31–48, 2017.
ISNAD Çakır, Canan. “GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 9/2 (August 2017), 31-48.
JAMA Çakır C. GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2017;9:31–48.
MLA Çakır, Canan. “GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 2, 2017, pp. 31-48.
Vancouver Çakır C. GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ GELİŞMELER: BİR KAMU POLİTİKASI AKTÖRÜ OLARAK MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2017;9(2):31-48.