İşletmeler açısından sürdürülebilir kâra ulaşmada ve rekabet üstünlüğü sağlamada
en önemli unsur insandır. Eğitimin, iş görenlerin kapasitelerini artırmak,
motivasyonlarını yükseltmek, kariyer imkanlarının ve kazançlarının artmasına
aracılık yapmak gibi pek çok işlevi vardır. Emek yoğun olan turizm sektöründe
de, gerekli işgücünün eğitiminde önemli bir rol üstlenen turizm fakülte ve meslek
yüksek okullarında verilen eğitimin kalitesi büyük önem arz etmektedir. Bu
çalışmanın amacı, turizm öğrencilerinin mezun olduklarında sektörde çalışmak
için ne kadar hazır olduklarına ilişkin düşüncelerini öğrenmek ve öğrencilerin
aldıkları turizm eğitiminin ve stajın yeterliliği hakkındaki algılarını tespit
etmektir. Bu amaçla Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde, turizm eğitimi alan
öğrencilerinden kolayda örneklem yöntemi ile tespit edilen 397 öğrenci ile, yüz
yüze anket uygulanarak veri toplanmış, toplanan veriler istatistik programı
yardımı ile analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonuçlarına göre; Staj tamamlama
durumunun, mezun olduktan sonra turizm sektöründe çalışma isteğini
etkilemediği, turizm sektöründeki iş deneyiminin ise çalışma isteğini etkilediği tespit edilmiştir. Turizmde iş deneyimi olup olmaması ve staj durumunun turizm
sektörüne bakışı olumsuz yönde değiştirmediği, üniversite girişte bölüm tercih
sırası ile mezuniyet sonrası turizm sektöründe çalışma isteği arasında zayıf bir
ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
According to business, human is the most important factor in achieving
competitive advantage and achieving sustainable profitability. Education has
many functions like to increase the capacity of the workers, to increase their
motivation, to mediate the increase of career opportunities and profits. The quality
of education given in tourism faculties and vocational colleges is of great
importance for the education of the labor force required in the tourism sector. The
aim of this study is to find out how ready for tourism students to work in the
tourism sector and to determine their perceptions of the adequacy of the education
they receive in schools. For this purpose, face to face questionnaires were
collected with 397 students who were easily determined by sampling method in
Canakkale Onsekiz Mart University, and then the collected data were analyzed
with the help of statistical program. According to the research results; It has been
determined that the status of completion of the internship does not affect the
desire to work in the tourism sector after graduation, while the work experience in
the tourism sector affects the desire to work. Whether or not there is work
experience in tourism and the situation of internship does not change the view of
tourism sector negatively, and it has been found that there is a weak relationship
between departure preference in the university entrance and the desire to work in
the post-graduate tourism sector.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |